hoe declareer ik een extra dag?

I.v.m. mijn bekkenklachten hebben we de jongste 1 extra dag naar het kdv kunnen brengen vorige week (eenmalig).

Daarvan heb ik nu hier de rekening liggen, maar hoe krijg ik hiervan nu een tegemoetkoming van de belastingdienst?

Iemand hier ervaring mee?

@alex wrote:

I.v.m. mijn bekkenklachten hebben we de jongste 1 extra dag naar het kdv kunnen brengen vorige week (eenmalig).

Daarvan heb ik nu hier de rekening liggen, maar hoe krijg ik hiervan nu een tegemoetkoming van de belastingdienst?

Iemand hier ervaring mee?


op het eind van het jaar als je je gehele kosten voor het jaar moet overhandigen. dan zullen ze zien dat je meer gebruik gemaakt hebt dan zij hebben voorgeschoten, en dat bedrag krijg je dan nog terug.

Ik weet niet of het bij een kdv dezelfde regel is als met een gastouder, maar ik mag alleen mijn gewerkte uren rekeken voor de opas

Dus als ik thuis zou zitten en onze dochter weg breng kan ik dat niet declareren

@Amanda wrote:

Ik weet niet of het bij een kdv dezelfde regel is als met een gastouder, maar ik mag alleen mijn gewerkte uren rekeken voor de opas

Dus als ik thuis zou zitten en onze dochter weg breng kan ik dat niet declareren




denk je dat, of is dat zo? Want de belanstingdienst vraagt jou toch niet om je werkrooster? Het gaat hun alleen om de gemaakte kosten, is mijn ervaring.

(ze hebben zelfs de idiote regel dat als je in een jaar 1 uur gewerkt hebt, je het hele jaar recht hebt op opvang…)

Je kunt het wel gaan opgeven, maar stel ze pikken jou eruit om te controleren moet je al je uren wel kunnen verantwoorden

De nicht van mijn man heeft zo heel wat problelem gehad

@Amanda wrote:

Je kunt het wel gaan opgeven, maar stel ze pikken jou eruit om te controleren moet je al je uren wel kunnen verantwoorden

De nicht van mijn man heeft zo heel wat problelem gehad


ja, verantwoorden dat je die uren daadwerkelijk opvang hebt betaald, niet waar jij op het moment was dat jouw kind naar de opvang ging.



Want stel; je werkt nachtdiensten, dan kan je kind overdag naar de opvang omdat jij dan slaapt. Dan werk je dus niet op dat moment. Dat soort dingen gaat de bd echt niet allemaal natrekken. Sterker nog; het lijkt ze geen barst te interesseren. Vraag me dan ook echt af of die nicht van je man dan wél precies haar werktijden moest overleggen? Of moest ze de facturen van de opvang overleggen?

Er staat nl volgens mij ook nergens vastgesteld dat je je kind enkel op de uren naar de opvang mag brengen (en een vergoeding krijgt) als je werkt. En als daar geen regels voor zijn, kan er ook niet op gecontroleerd worden.



(neem aan dat met de bezuinigingen dit wel op de schop gaat, maar ik ben er behoorlijk zeker van dat dit de huidige wetgeving en gang van zaken is)

Je moet wel degelijk kunnen laten zien dat je aan het werk was

Dit kunnen ze zo zonder enige moeite natrekken bij je werkgever

Als je nachtdiensten hebt gedraaird kun je dat ook laten zien dat je kind daarom naar een gastouder of kinderdagverblijf is gegaan

@Amanda wrote:

Je moet wel degelijk kunnen laten zien dat je aan het werk was

Dit kunnen ze zo zonder enige moeite natrekken bij je werkgever

Als je nachtdiensten hebt gedraaird kun je dat ook laten zien dat je kind daarom naar een gastouder of kinderdagverblijf is gegaan


en als je als zelfstandige werkt??? en je kind hoeft niet bij de opvang te zijn geweest toen jij je nachtdienst draaide he? toen sliep je kind nl gewoon thuis, terwijl je man in bed lag.



Heb jij een bron hiervan, qua regelgeving van de bd, want daar ben ik oprecht heel benieuwd naar.

ik kan zelf op de site van de bd enkel vinden dat je recht hebt op maximaal 230 uur per maand, en dat zowel jij als je toeslagpartner moet werken. er staat nergens dat dit gelinkt moet zijn aan je rooster oid. Als dat wel zo zou zijn, dan zou je dat toch ergens terug moeten kunnen vinden?

Ze kunnen niet nagaan dat je kind niet heen is geweest, maar goed, daar ging de vraag ook niet om van de topic starter

Ik vertel alleen hoe het gaat met de regels van ons gastouderbureua en wat de ervaring van toen met de nicht van mijn man is gebeurd

Nachtdiensten hoef ik nooit dus heb ik mij er ook nooit in verdiept :wink:

@Amanda wrote:

Ze kunnen niet nagaan dat je kind niet heen is geweest, maar goed, daar ging de vraag ook niet om van de topic starter

Ik vertel alleen hoe het gaat met de regels van ons gastouderbureua en wat de ervaring van toen met de nicht van mijn man is gebeurd

Nachtdiensten hoef ik nooit dus heb ik mij er ook nooit in verdiept :wink:


He??



de vraag van de topicstarter gaat over extra dagen opnemen terwijl je dan niet werkt. Volgens mijn kennis maakt dat dus helemaal niks uit, en krijg je dat uiteindelijk vergoed. Maar jij hebt het over een Gastouderbureau, de topicstarter over een kdv. Misschien dat de regels bij een gastouderbureau veranderd zijn, maar mijn gastouderbureau (en mijn kdv) hadden echt helemaal niks te maken met wat ik wel of niet van de bd vergoed kreeg. Allicht zit daar het verschil? Krijg jij, of die nicht van je man, de vergoeding van het GOB ipv rechtstreeks van de bd?

bij ons betaal je die zelf en aan het einde van het jaar wordt dat

met alle uren verwerkt!

Ok, aan het einde van het jaar dus…



Ik werk trouwens 24 uur, dus ze mogen controleren wat ze willen maar dat is nog nooit gebeurd. Heb om een heel legitieme reden gebruik gemaakt van 1 extra dag (ze gaat normaal 2 dagen).

En ja, heb nu verlof, maar in mijn situatie nu zwaarder als gewoon werken eigenlijk op dit moment.



Heb ook gehoord dat je in één jaar maar één dag gewerkt hoeft te hebben en je dan het hele jaar meerdere dagen teruggave mag aanvragen van de belastingdienst Als je nota’s van de opvang kan overleggen. Wat mij betreft mogen ze het meer linken aan de daadwerkelijk gewerkte uren. Kost het waarschijnlijk allemaal ook niet zoveel vanuit de overheid. Maar dat is een hele andere discussie

:wink: :wink:



Maar Fiep bedankt voor je antwoord :thumbup: (even voorschieten dan maar en wachten tot eind van het jaar).

Volgens mij zou je ook een wijziging kunnen doorvoeren voor deze maand in het aantal uren, dan volgende maand weer wijzigen naar het oude aantal uren :think:

Zou niets wijzigen als het eenmalig is. Het is reatief zo’n klein bedrag dat krijg je idd wel aan het einde terug. En ik heb dezelfde verhalen gehoord als Fiep. Weet van iemand die een keer in de vijf weken een dag werkt, maar haar kind toch 2 dagen per week naar het kdv brengt. Tsja, dat mag blijkbaar.