Hoe de hutspot anders?

Het onderwerp zegt al genoeg he? :mrgreen:

Ik wil hutspot (wortels/uien) eten maar ik wil wel eens weten of ik dan anders dan traditioneel kan maken!

Kom maar op met de suggesties!

Wij doen er altijd een flinke hoeveelheid zoete chilisaus in :drool:

Ik doe er wel eens fruit doorheen, wortelen zijn best zoet en doen het erg goed samen met perzik of ananas…

en dan geruld gehakt erdoor inplaats van spekjes.

Beetje ketjap erbij… hmmmmm

Of eens een hutspot maken met prei ipv ui en dan geraspte kaas erdoor en even in de oven met ook nog een kaaskorstje :drool:

Hutspot met een beetje gembersiroop erdoor.

Dan zachte geitenkaas erop en een klein beetje gembersiroop erover heen. Dan gratineren in de oven :drool: :drool: .

Ik maak het met bruin gebakken uien en gebakken rookspekjes erdoor heen. Een beetje maggi en 2 schepjes groentensaus :drool: :drool:

En dan nog lekker uitgebakken speklapjes en zilveruitjes erbij

Je kunt er ook nog een appel door doen !
:drool:

Of eens een hutspot maken met prei ipv ui en dan geraspte kaas erdoor en even in de oven met ook nog een kaaskorstje

:shock: die lijkt me geweldig…die ga ik morgen proberen…tis geen 1 april grap he? :wink:

Kip met ui en knofloof roerbakken, rösti bakken en wortels in grote stukken koken en dat bij elkaar serveren :drool: :drool: :drool:

1. Maak hutspot :wink:

2. Maak surinaamse sambal:

neem een pondje madame Jeannette pepertjes, 2 grote uien, 3 tenen knoflook, 2 eetlepels suiker, een theelepel zout, sap geperst van 2 citroenen, 2 eetlepels azijn en 2 eetlepels olijfolie en doe alles in de keukenmachine/staafmixer/vijzel. (In een glazen potje met deksel blijft het tijden goed in de koelkast!)

Je hebt dan heeeeeeeerlijke surinaamse sambal die je naar smaak toevoegd op je bordje hutspot. :drool:

mijn vriend gooit er bruine bonen door :sick:

@marijke79 wrote:

mijn vriend gooit er bruine bonen door :sick:

Jeetje :shock:

Met voorgekruide stukjes tofu of anders tofu naturel zelf even goed doorbakken :mrgreen:

Bruine bonen erdoor, shijnt iets Achterhoeks te zijn…

Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar ja, mijn ouders zijn Leids, dus ik doe het alleen traditioneel…

Het recept wat ik noemde is van mijn schoonzus…

Ik zit hier helemaal te gruwelen

ik kook de aardappelen en uien altijd samen, met weinig water. Voor de smaak gaan er twee bouillonblokjes tuinkruiden in.

En daarna stamp ik het en gaat er nog jus doorheen, wat peper en nootmuskaat.

Eigenlijk niet anders dan anders, denk ik?

ja hoor hier ook bruine bonen erdoor :drool:

wist niet beter dan dat dat hoorde…tot ik bij iemand anders hutsppot ging eten… :oops: :mrgreen:

met verse worst of speklapjes…

Mijn schoonmoeder gooit er een zakje nassikruiden door. Daar eet iedereen nu opeens hutspot, maar ik vind het zelf eerlijk gezegd niet zo…

Ik doe er altijd een flinke eetlepel scherpe mosterd door en maak er soms hachee bij.