Hoe de fles reinigen na de voeding?

Hallo,

Ik heb een vraagje: Hoe reinigen jullie de fles nadat je de voeding hebt gegeven?, ons was verteld door kraamhulp; de fles even goed met koud water onder de kraan afspoelen en dan in de koelkast zetten.

Maar op de site van het voedingscentrum geven ze het advies om de fles na de voeding met heet water en sop uit te borstelen / schoon te maken.

Ben zeer benieuwd hoe jullie dat doen, of ben ik soms te precies???

Nog een vraagje aan de flesgevers onder ons;

Hoe doen jullie het met de fles ergens anders geven dan thuis?

Oftewel hoe nemen jullie flesvoeding mee? maken jullie het klaar thuis?

Of doen jullie het klaar in een thermosfles?

Ben benieuwd of iemand hier iets op weet of tips heeft…alvast bedankt!

Groetjes van Mij

Hai,

Tot een half jaar heb ik elke dag (of tenminste om de dag) helemaal uitgekookt en na elke voeding goed afgespoeld met warm water en een flessenreiniger.

Nu reinig ik iedere dag alle flessen met heet water en afwasmiddel, en kook ik ze af en toe uit.

Op dit moment neem ik geen melk meer mee (dat krijgt hij altijd thuis), maar in het verleden namen we idd vaak een thermosfles mee met gekookt water en zo’n speciaal voedingsbakje waar de melk in kan.

's nachts trouwens hetzelfde verhaal…thermoskan naast ons bed en gewoon de fles in de slaapkamer klaarmaken.

De eerste periode kreeg hij afgekolfde borstvoeding, soms uit koelkast. Die ging dan in de flessenwarmer naast ons bed.

Groetjes,

Martine

Ik doe de flessen om de dag in de sterlisator. Na de voeding spoel ik het flesje om met heet water en zet het in de koelkast. Af en toe doe ik de fles in de vaatwasser.

Als ik voeding moet meenemen, dan doe ik wat kokend water in de thermoskan en neem een klein flesje spa blauw mee. Ik meng het dan tot de juiste temperatuur. Vooraf klaarmaken wordt afgeraden, maar als je het zo doet dan heb je het zo klaar.

Hoi

ik spoelde de fles na elke voeding met heet water om en 1x per dag steriliseerde ik de flessen (deed meestal 2 voedingen met 1 fles).

Als ik wegging nam ik alleen poeder + een flesje mee. Er was altijd altijd wel ergens een kraan en een magnetron voor water en het klaar maken van de fles. We hebben alleen in de kraamweek steeds water gekookt, daarna niet meer, omdat we de flesjes per voeding klaarmaakten.

Groetjes,

Heleen

bedankt voor jullie antwoorden, maar ik zie dat ik deze vraag bij de rubriek "flesvoeding"had moeten plaatsen.

Groetjes Mij

1x perdag gaan ze de vaatwasser in.

levi is een moeilijke eter en krijgt per dag nog 4 flessen.

meestal kook ik water, doe beetje afwasmiddel in de fles en het gekookte water schudden en uit de fles laten spuiten. en daarna goed omspoelen met koud water en klaar.

uit koken doe ik helemaal niet meer, zelfs niet als het nieuw is. speelgoed wat nieuw is kook ik ook niet eerst uit voor gebruik en dat wordt ook helemaal opgesabbelt.

Hoi.

Bij bijv. prenatal krijg je bakjes met 3 vakken erin.

Daar kun je de poeder in doen erg handig :thumbup: ik gebruik het nu nog.

Op veel plaatsen kun je flessen altijd wel even opwarmen.

Maar een thermosfles met heet water een een flesje met koud water is ook erg handig voor als je het nergens kunt opwarmen.

Zo doe ik het eigenlijk ook. Neem altijd flesjes mineraalwater mee en als ik ergens heen ga waar je het niet kan opwarmen neem ik ook warm water mee. Die bakjes zijn inderdaad heel fijn. Heb drie van dat soort bakjes en vul ze sowieso altijd vast van te voren… lekker handig. Verder wordt alles 1 x p/dag in de magnetron gesterriliseerd en na elke voeding met warm water afgespoeld en indien mogelijk in de koelkast gezet.

Zo doe ik het eigenlijk ook. Neem altijd flesjes mineraalwater mee en als ik ergens heen ga waar je het niet kan opwarmen neem ik ook warm water mee. Die bakjes zijn inderdaad heel fijn. Heb drie van dat soort bakjes en vul ze sowieso altijd vast van te voren… lekker handig. Verder wordt alles 1 x p/dag in de magnetron gesterriliseerd en na elke voeding met warm water afgespoeld en indien mogelijk in de koelkast gezet.

Als ik van te voren wist dat Ryan buitenshuis gevoed moest worden maakte ik gewoon één flesje van te voren klaar en liet dat thuis eerst afkoelen voordat ik het in de tas deed. (Ik had een klein koeltasje)

Dan gewoon bij Hema of V&D om een beker heet water gevraagd en daar het flesje ingezet (au bain marie dus) veel makkelijker dan thermosflesjes en weet ik veel wat meenemen.

Als ik bij iemand op visite ging dan nam ik gewoon de poedertoren mee en kookte daar ter plekke water zoals ik thuis ook deed.

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden en handige tips.

Toch even een opmerking; ik lees dat de meeste van jullie dus na

de voeding geven, het flesje omspoelen met warm of heet water, wel of niet met sop, maar is het dan wel goed dat wij het flesje dus alleen goed omspoelen met koud wateren dan in de koelkast plaatsen? zoals ik al zei, de kraamhulp heeft het zo verteld, maar ik twijfel toch…

Groetjes Mij

Hoi,

Bij ons zei de kraamhulp dat je de fles na elke voeding met heet water om moet spoelen en daarna in de koelkast. Verder totdat de beeb een half jaar oud is elke dag flessen en spenen uitkoken. Zo doen wij het dus ook.

Wat betreft het meenemen: wij nemen altijd alleen een fles en een bakje met melkpoeder mee (bij de Hem* hebben ze een handige poedertoren).

Als we ergens heen gaan is er altijd wel water en een magnetron in de buurt.

Groetjes Renate

Mij is ook verteld met koud water afspoelen en dan in de koelkast. Een keer per dag was ik de flessen met sop en daarna gaan ze in de sterilisator. Zo heb ik het van de kraamhulp geleerd, dus zo doe ik het maar…

Ik spoel de flesjes na een voeding gewoon met heet water om. De flesjes sop ik 1x per dag uit en kook ze daarna ook nog even uit.

Verder neem ik inderdaad ook bakjes voeding mee en heet water in een thermosfles of koud water in het flesje als ik zeker weet dat ik het ergens kan opwarmen.

Ik weet trouwens niet welk merk jij gebruikt van voeding (als je kunstvoeding gebruikt). Nutrilon heeft bijvoorbeeld kant en klaar pakjes om mee te nemen. Die moet je alleen maar even op warmen. Zijn in verhouding natuurlijk wel duurder dan de bakjes oplossing!

oeoeoeps lees nu de volgende topic over kant en klare voeding. hahaha!

De 1e 2 maanden heb ik de flesjes na elk gebruik in de sterilisator gedaan.

Zo wie zo waste ik ze na een voeding altijd in warm sopje met flessenborstel.

Nu doe ik 3 a 4 voedingen met een gesteriliseerde fles. Na elk gebruik sopje met warm water, afdrogen en in koelkast zetten.

Als ik op pad ga en hij moet binnen 2 uur eten, doe ik vlak voordat ik de deur uitga kokend heet water in het flesje. Poeder mee in doosje (ik vind die stapelschroef dozen het handigst). 2 uur later is flesjes prceies op temperatuur :thumbup:

Ga ik langer op pad, neem ik kokend water mee in thermofles.

Vaak koop ik dan nog een flesje spa blauw om mee aan te lengen.