Hoe combineer jij werk en gezin?

De titel zegt het al een beetje. Ik vraag me af hoe jullie je werk en gezin combineren?



Ik ben momenteel thuis bij mijn kinderen en zou het liefste vanaf vlgd jaar als alle kinderen op school zitten weer aan het werk gaan, maar dan wel onder schooltijd, zodat ik er voor ze ben als ze thuiskomen en in de vakanties.



Ben nu erg aan het bedenken wat ik daarin kan vinden, had al gekeken naar iets voor mezelf te starten, maar wat ik op het oog had, daarin heb ik nog erg mijn twijfels betreffende formule waarmee gewerkt wordt.



Dus wie weet kom ik door jullie wel op ideeën!

Ik denk dat het erg lastig zal worden iets te vinden waarmee je de vakanties thuis kan zijn.

Als je iets voor jezelf begint dan ben je daarin wel flexibeler natuurlijk maar de praktijk wijst vaak uit dat als je eenmaal gewend bent aan dat extra inkomen, je je leven daarop ook weer gaat inrichten en dan ineens een stop in de inkomensflow voor 6 tot 8 weken, dat is best pittig.



Ik denk dat, als je niet voor jezelf zou beginnen, je uit moet kijken naar een baan waarin je bijvoorbeeld 5 tot 6 uur per dag kan werken ipv 8 uur.

Als je dan van 09.00-14.00 kan werken, dan kun je je kinderen naar school brengen en ook weer thuis zijn als ze uit school komen.

Er zijn best wel werkgevers die daar tolerant in zijn, je moet ze alleen kunnen vinden :wink:



Maar wat voor soort werk zoek je ?

Ik denk dat dit ook mee weegt in de flexibiliteit van de arbeidsmarkt.

Ik denk dat Clair gelijk heeft Femmie.



Zelf ben ik ruim 2 jaar geleden voor mezelf begonnen. Mijn 2 kinderen zitten inmiddels op school. En ik kan je zeggen dat het een hoop geregel is.



Dan heb ik nog geluk met een man en een compagnon die ook ‘flexibel’ zijn. Maar qua tijd voor de kinderen is het toch echt vaak makkelijk om voor een baas te werken.



Je hebt natuurlijk ook geen vrije dagen en ziek zijn is er niet echt bij als je voor zelf werkt. En wat ik nu ook heb is dat ik eigenlijk veel meer uren werk dan voorheen. Alle vrije uurtjes worden in de zaak gestopt.



En dan hebben we het natuurlijk ook nog niet over het onzekere inkomen.



Het klinkt misschien negatief, maar toch heb ik het leukste werk van de wereld. En ik zou niet anders willen omdat het me zoveel voldoening geeft. Maar als je veel tijd aan je kinderen wil blijven besteden is het misschien niet de meest handige oplossing.



Wat ik nu trouwens ook merk is dat er steeds meer naschoolse activiteiten zijn. (afspreken, sporten etc) Geen idee nog hoe dat voor mij in de toekomst zal zijn. Nu heb ik het nog wel enigzins in de hand.



Ik denk dat je vast wel iets leuks kan vinden voor wat minder uren. Het gaat dan misschien niet om een super uitdagende baan, maar hoe gezellig om weer met collega’s te werken en iets lekker voor je zelf te mogen doen!



Succes met je zoektocht!

Ik weet niet wat je vakgebied is?



Als het de zorg is zou ik bijvoorbeeld als invaller aan het werk gaan. Dan kan jij zelf de tijden en dagen aangeven en ben je mega flexibel.

Hier werk ik momenteel 1 vrijdag en om de week een zaterdag ( de vrijdag zitten ze op de opvang en zaterdag is papa thuis) vanaf januari wil ik de woensdag erbij gaan werken van 9-13 uur, dan zit de jongste tijdelijk een dag extra op de opvang en de oudste 2 haal ik gewoon direct na school op.



Vakanties neem ik gewoon op, dus die vraag ik vrij. Niet allemaal red ik maar we komen wel ver.