Nu ik geen kinderwens meer heb is die uitblijvende menstruatie hartstikke handig, maar nadeel is dat als ie komt, ik er nooit op voorbereid ben.
Een uur geleden begon dus het feest, net terwijl ik notabene mijn crème lingeriesetje van mijn trouwen aan heb. Hoe krijg ik het schoon?
koud water met een heeeeeeleboel zout, gewoon keukenzout…
Lang laten weken.
Helpt erg goed en morgen wassen zoals altijd…
ik zet het ook altijd in koud water (zonder zout of wat dan ook) en daarna gewoon wassen.
Bedankt! Dat ga ik doen.
maar wel absoluut geen warm water hoor!
Nee, geen warm dus. Grappig, mijn eerste indruk zou zijn in een bakkie en kokend water erop gieten. Ik ben blij dat jullie me er van hebben weerhouden :mrgreen:
zo heb ik al veel dingen verpest doordat ik dat niet wist :oops:
Misschien niet heel charmant (maar misschien heb je een beschut plekje met een stuk(je) zon) in de felle zon laten drogen (zodat het door de zon kan bleken, helpt hier heel vaak en heb heeel veel vlekken uit m’n kleding etc. gekregen).
@Kwakje wrote:
Misschien niet heel charmant (maar misschien heb je een beschut plekje met een stuk(je) zon) in de felle zon laten drogen (zodat het door de zon kan bleken, helpt hier heel vaak en heb heeel veel vlekken uit m’n kleding etc. gekregen).
Nou… morgen is mijn man jarig en dan zit de hele tuin dus vol met visite :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@meisje1974 wrote:
@Kwakje wrote:Misschien niet heel charmant (maar misschien heb je een beschut plekje met een stuk(je) zon) in de felle zon laten drogen (zodat het door de zon kan bleken, helpt hier heel vaak en heb heeel veel vlekken uit m’n kleding etc. gekregen).
Nou… morgen is mijn man jarig en dan zit de hele tuin dus vol met visite :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hmm lijkt me niet zo’n goed plan he. :mrgreen: :mrgreen:

(gefeliciteerd met je man). :thumbup:
In bloed zitten veel eiwitten, die stollen met warm water. Vandaar het koude water dus!
Geldt ook voor ei. Als je ergens een rauw ei door hebt gebruikt kan je dat bakje beter even omspoelen met koud water voor je het in de vaatwasser zet.
Nog een hele leuke: plakaatverf ( verf die ze op school gebruiken) Koud water en groene zeep, of ossegal!!!
Pas daarna in de wasmachine. Anders "brandt"de verf er in en krijg je het er niet meer uit.
melk op de plek doen. en dan gewoon wassen.
Uitspoelen met koud water!
Nooit met warm, dan brandt de vlek erin en krijg je het er nooit meer uit.
Bedankt allemaal! Het is eruit hoor :dance:
Nog even gegoogle en een handige vlekkenwijzer gevonden. Maar die staat op de site van Miele, dus die mag ik hier niet linken. Helaas…