hoe bewaren in de vriezer?

Hoe bewaren jullie de afgekolfde BV in de vriezer? Ik las laatst ergens iets over zakjes. Waar kun je die krijgen? Ik heb wel een aantal flesjes, maar als ik die allemaal gebruik om in te vriezen, dan heb ik er nogal wat nodig.



Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ik gebruik de Avent bekertjes. Ik gebruikte ook glazen potjes, maar die deed ik te vol met alle gevolgen van dien.

@Wawa wrote:

Ik gebruik de Avent bekertjes.


ik ook, en nu doe ik er de hapjes in

Ik heb de Avent bekertjes en ook gewoon goedkope plastic bakjes van de Blokker. :thumbup:

Ik gebruik ook de avent bekertjes.

Ik gebruikte de aventzakjes en later de avent viabekers die zijn top!

Glas is af te raden omdat daar ook iets anders mee is :think: dat deed iets af aan de bv :shifty: bleven de vetten aan het glas plakken ofzoiets :oops:

ijsklontzakjes kan ook maar dat vond ik persoonlijk een geklooi :shifty:

Op diepvrieszakje datum schrijven…

Speen van fles afknippen die in een diepvriesklontjeszakjes doen, kan je hem als trechter gebruiken…

Daarin de melk laten lopen…

Zakje ophangen dmv plakband aan de binnenkant van de diepvries la… De andere dag je zakje plat leggen…

En dan kan er weer een nieuw zakje hangen…



Speen uitkoken…



Zo deed ik het altijd…



gr patricia

Hallo,



De gekolfde meld doe ik in ijsblok bakjes, na een dag haal ik ze er uit en doe ze in een diepvries zakje met de datum erop.

Deze blokjes zijn ongeveer 20cc dus je kan makkelijk doceren.



Groeten Mariann

@renzosmam wrote:

Ik gebruikte de aventzakjes en later de avent viabekers die zijn top!

Glas is af te raden omdat daar ook iets anders mee is :think: dat deed iets af aan de bv :shifty: bleven de vetten aan het glas plakken ofzoiets :oops:

ijsklontzakjes kan ook maar dat vond ik persoonlijk een geklooi :shifty:




Er kunnen inderdaad voedingsstoffen aan het glas hechten. Maar als je het 24 uur in de koeling laat staan, laten ze weer los. Zo las ik het in het boekje over kolven en bewaren van moedermelk :angel:

Ik gebruik ook gewoon de ijblokzakjes. Ideaal hoor.

Ik heb de avent handkolf met dat massageding erin. Daarmee kolven gaat niet dus ik gebruik het als trechter om de zakjes te vullen. (gebruik ik het toch ergens voor :lol:)

Zakjes vullen, stickertje met datum en aantal cc’s erop. Ik gebruik een wasknijper aan de binnekant van de la om ze rechtop in te vriezen. En de volgende dag leg ik ze plat.

Een volledige voeding past bevroren niet in een flesje dus dan verdeel ik de blokjes over twee flessen die ik dan later bij elkaar giet.

Dus ik ontdooi ze niet in de zak, dan krijg je echt een knoeiboel (ik spreek uit ervaring :wink: )



groetjes Marleen

Ik gebruik de avent via bekers, veel handiger dan de ijsblokzakjes vind ik. Ik kreeg de klontjes er zo moeilijk uit.



Ik lees trouwens over het zakje rechtop vastmaken…maar er zijn ook zakjes die je na het vullen op de kop moet houden waardoor ze vanzelf afsluiten. Daarna gewoon plat leggen in de vriezer. Die heb ik in elk geval, zijn er van verschillende merken. Misschien een tip?



of even kijken of jullie mss al van deze zakjes gebruiken maar het nog niet hebben ontdekt :-*

Hier worden ook de ijsblokzakjes gebruikt.



Heb er ook die je ondersteboven moet houden om te sluiten, maar nadat het een paar keer mis is gegaan en de kostbare melk door de spoelbak ging worden hier de zakjes gewoon met de wasknijper rechtop gehangen in de vriezer en daarna neergelegd.



En voor het ontdooien gebruikt ik een grote maatbeker waar ik al ijsblokjes indoe. Mijn moeder giet dan de nodige hoeveelheid in de fles. Want die bevroren blokjes nemen inderdaad meer plaats in.



Groeten

Isle

@babylover wrote:

Speen van fles afknippen die in een diepvriesklontjeszakjes doen, kan je hem als trechter gebruiken…

Daarin de melk laten lopen…

Dit is een goeie tipe ,g a ik eens uitproberen. hier doe ik het gewoon op gevoel.

Op elke zakje gaat een datum. En op de vriezer heb ik een lijst geplakt waar ik de datums op schrijf. Zo weet ik welke de oudste is die ik moet zoeken. Want dat is hier nogal een miserie heb zeker 40- zakjes in de diepvries liggen.


Groeten
Isle

Hier de avent bekers, vind ze echt ideaal. Bij Robbert gebruikte ik ijsblokzakjes, maar vond het echt een crime en had het idee dat het onhygienisch was omdat je de blokjes toch met je handen aan raakt als je ze eruitdrukt.

ik bestelde destijds de bv-zakjes bij vos-medisch… online…

avent via bekers. Geweldig. Ze stapelen zo leuk :mrgreen:



Diepvriesblokjes/zakjes werken hier niet. Dan wil ik ze er uit halen en dan vliegen de blokjes me om de oren. En vervolgens op de grond en dat vind ik zo zonde.



Bovendien is een bakje vol voor Lev 1 hele voeding, dus ik vind het wel zo makkelijk.

Hihi, hier ook vliegende melkijsblokjes! En toch vind ik het wél handig… dat van die speen afknippen vind ik echt een goede tip (ik hield met 2 vingers de opening open en goot de melk van een afstandje erin :oops: )

@preggie wrote:

ik bestelde destijds de bv-zakjes bij vos-medisch… online…




Ik heb op hun site gekeken en een mail gestuurd, maar helaas, ze hebben geen zakjes.

Ik gebruikte een kleine maat diepvriesdoosjes. had prijsetiketjes gevraagd bij de supermarkt, :smiley: daar schreef ik de datum en het aantal cc op. Dag voor gebruik in de koelkast ontdooien. volgende dag zo in het flesje gieten en in de flessenwarmer.

Zakjes leken me ook zo’n geknoei. :think:

Welke ijsblokzakjes mogen nou NIET?

Of is dat ook weer een fabel, dat sommige zakjes stoffen in de melk zouden afscheiden? :think: