Hoe bevalt de babycook?

Wie van jullie heeft dit apparaat aangeschaft en hoe bevalt het?

Maak altijd zelf hapjes voor de kinderen, maar dit stoom/mix apparaat lijkt me wel handig, maar ja, is het dat ook?

ik heb de avent stoomblender

en ik zou niet meer zonder kunnen idiaal :thumbup:

Oh, deze kende ik nog niet, ga eens prijzen vergelijken.

Hoe makkelijk is deze schoon te maken? Mogen alle onderdelen in de vaatwasser?

Heb je hem inmiddels al?

Ik heb hem ook, ideaal. Hier eten ze bijna elke dag vers en het is zo gemaakt. Alles kan in de vaatwasser, behalve het basisstation zeg maar, maar daar haal je gewoon een doekje overheen.

Voor mij is dit de beste baby aankoop geweest van dit jaar :smiley:

Nee nog niet, heb nog 3 maanden de tijd! :wink:

Dochter Tineke, mama van Kobe, heeft de babycook ook.

Zij is er erg tevreden over.

Ze stelde voor om - de dagen dat Kobe bij ons is omdat zij uit werken gaat - de babycook mee te brengen.

Maar ik gebruik gewoon de mixer en ben daar ook tevreden over.

Ik denk dat ik kan stellen: als je het hebt, heel prettig in gebruik; maar het is geen must !

snap je me nog ???

liefs

Gerda

Jazeker volg ik je nog Gerda! :wink: Ergens heb je ook wel gelijk, het is weer een apparaat erbij in je keukenkastje. :think:

Paula je mag mijn babycook wel overnemen als je wil, ik doen hem weg voor een leuk prijsje. Pb maar even bij interesse!

Zijn die dingen zo makkelijk? heb wel keukenmachine om te pureren (een moulinex) (stamt nog uit mijn tijd toen ik klein was :roll: dus ruim 27 jaar oud haha) hij doet nog wel maar hij begint aan te slijten dus moet binnenkort een nieuwe aanschaffen.

Gebruik hem dagelijks voor mn oppaskindjes en af en toe voor Indy, ik zal eens even inlezen in zo’n ding…

Tsja ik vind het echt een uitkomst. Hij is niet zo heel groot dus neemt niet enorm veel ruimte in op het aanrecht.

Ik zal de voordelen zoals ik die zie eens op een rijtje zetten:

• binnen 15 minuten een verse maaltijd op tafel
  • geen gedoe met te weinig pitjes om je eigen maaltijd op te koken
  • 1 bak dus weinig vaat
  • je zet hem aan en kan weggaan, hij slaat vanzelf uit als hij klaar is en wanneer je dan thuis komt met een hongerig kind staat zijn maaltijd al klaar
  • vooral de combi met zakken groente en wat aardappels in de diepvries zorgt ervoor dat je in een handomdraai een gevarieerde maaltijd hebt
  • pureren kan in dezelfde bak
  • op vakantie hoef je niet apart te koken voor je kind terwijl je zelf een makkelijke of late maaltijd nuttigt ( hij gaat hier dan ook altijd mee)
  • mijn man wil vaak groente bij zijn frietjes en zelfs die gooi ik er in, scheelt me weer in de keuken staan :wink:
  • de aanschaf heb je snel terug verdient tov olvarit potjes
  • ook fruit kun je even stomen en dat vinden de kinderen hier heerlijk!

Nadelen:
  • hij kan in de vaatwasser maar in het handvat zijn bij mij voedselresten gekomen en die krijg ik er niet meer uit
  • rijst-/ pastamandje werkt niet zoals ik had verwacht en is erg klein (ws voor 1 kind prima maar voor 2 niet)
  • weer een extra ding in je keuken.

Ik hoop dat je er wat mee kan. Misschien ben ik er ook zo lyrisch over omdat ik 2 babies heb die apart eten tov ons, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Zelfs mijn man, die echt zoiets had van :roll: heeft gezegd dat dat toch wel de beste aankoop van het jaar is geweest en dat zegt wat :wink:

Ik heb hem trouwens tweedehands en dat bevalt prima.

Dit betekend nou niet dat de jongens nooit potjes krijgen hoor, ik geef ze nog wel eens bruine bonen of surinaamse rijstschotel voor de afwisseling en als we weg zijn.

Gemmama kijk dat is een leuk lijstje voor en nadelen :thumbup:

Ik moet ook iets nieuws hebben, in een ander topic zeiden ze gewoon een staafmixer maar heb dat geprobeerd bij mn vorige oppasgezin en vind dat niks.

Zat al te denken aan de babycook maar door dit raak ik steeds meer overtuigt om 1 te kopen…

Zal Mp eens afspeuren want de nieuwprijzen vind ik wel :shock:

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar wij koken met zout, dus moesten altijd een apart pannetje op het vuur hebben met eten voor de jongens. Aardappels moesten dan weer langer koken dan broccoli bijvoorbeeld en dan zat je alweer met 2 pannetjes. Wij hebben een 5pits gasfornuis met eigenlijk maar 3 ‘normaal’ bruikbare pitjes dus dat paste dan weer niet, om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid vaat die ervan kwam.

Nu flikker ik alles in die pot en stomen maar. :thumbup:

Ik maak er ook nog wel eens een prakje voor Nica in klaar, als wij iets eten wat zij niet lust bijvoorbeeld.

Wij eten ook met zout en veel kruiden, Indy kan nog niet mee eten daarmee de komende tijd.

En steeds extra pannen op het vuur vind ik ook maar niks hoor (4 pits), dit lijkt me ideaal toe als ik het zo lees :thumbup: