Hoe betrouwbaar is de berekening van een echo? update 12/09

@wieniex wrote:

Hier ook onzekerheid:

2e echo gehad en was niet goed. Dat wil zeggen, voor nu. Vruchtje was te klein voor 6,5 week en nog geen hartje te zien. Deze gyn zei dat t 2 kanten uit kan, maar dat t voor nu eigenlijk niet goed is, maar dat ie dat aan moet geven omdat het dus twijfelachtig is en er eigenlijk hartje had moeten zijn. Dus we zijn nogal geschrokken.

Maar gek genoeg, heb ik niet t gevoel dat t mis is en ik durfde tot nu best op mijn gevoel te vertrouwen, na die maanden medische molen. En achteraf gezien, toen we thuis waren en gingen nadenken, vorige week op die echo was vruchtzak 9 mm en nog geen vruchtje waarneembaar, alleen ringetje. Nu was t vruchtzakje 15 mm en was er wel een vruchtje naast t dooierzakje of zoiets te zien, 2 á 3 mm, maar dat was dus nog te klein…maar dan is t toch gegroeid???

En sinds deze week heb ik helemaal geen bloedverlies gehad en zijn mijn kwaaltjes alleen maar meer geworden. En kreeg ik er steeds meer vertrouwen in dat t goed zit.

Vrijdag moet ik terug.

Herkenbaar?

Ik hoop dat iemand met hetzelfde euvel mijn hoop kan versterken…

Ik heb op je gereageerd bij novembermama’s :-*

Wij hebben vrienden waarvan zij vk is en toen ik mijn eerste echo had was ik volgens de meeting ook al 4/5 dagen verder dan verwacht. Zij heeft mij toen aangeraden om toch bij mijn oorspronkelijke zw-duur te blijven omdat mijn cyclus erg regelmatig was (je kon er de klok op gelijk zetten 8) ) en omdat het verschil minder dan 1 week was.

Volgens haar is het niet zo gemakkelijk om precies goed te meten(1-2mm zit je er zo naast) en dat scheelt dan al weer een paar dagen. Maar wanneer het verschil groter is dan 1 week, dan zou zij wel de echo meeting aanhouden :think:

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik vond het een duidelijke uitleg.

Wieniex, ik heb je de mail al gestuurd :-*

bij mij klopte het echt op de dag!

Ik wist mijn cyclus nog niet echt goed want was in dec. 06 gestopt met de pil. Mijn cyclus duurde 32 dagen. In januari 2e keer zonder pil, en voelde heel duidelijk rond dezelfde periode als de vorige cyclus mijn eisprong. En ben dus weer uitgegaan van 32 dagen

• ff tussendoor Was wel gek hoor. In jan. week naar centerparcs, daar is het gebeurd zeg maar, die vrijdag naar huis en s avonds mijn vader in het ziekenhuis. 5 febr. toen ik ongesteld moest worden, overleed mijn vader. *

maar bij de echo’s klopte het echt tot op de dag, dat vond ik wel heel goed!!

Hoihoi,

Even een update:

Gisteren naar de gynaecoloog geweest voor een echo.

Alles was in orde; placenta en vruchtwater was prima, baby lag

met hoofdje naar beneden (lag eerder in een stuit)

Alleen loop ik 2 weken voor op schema. Dit houd me dan nu toch wel

weer bezig, omdat ik juist bij de eerste echo 2 weken minder lang

zwanger zou zijn. Als ik bij mijn eigen berekening blijf zou ik nu

35+3 zijn, net zoals de berekening van de gynaecoloog.

Heb nu maar de VK gefaxt om naar hun meningen te vragen.

Ben benieuwd wat ze zeggen.

Groetjes,

Krista

Ja ben ik ook benieuwd naar maar kan t niet zijn dat je kleine net weer een groei sprut heeft gehad… tenminste dat weer ik van iemand die ik ken die ook dat zelfde probleem had .

Ben heel benieuwd maar als alles er goed uitzag zou ik me niet druk maken !

Hebben ze ooit zw suiker gechecked?

Liefs loes

Hallo,

Ik heb 4 echo’s gehad.

De eerste met 8.4 en de tweede met 9.6

Dit waren echo’s om te kijken hoe ver ik was.

Beide kwamen op 16 november uit(Ik was 5 dagen minder lang zwanger dan ik dacht)

3e echo was een nekplooimeting. Ook daar kwam 16 November uit.

4e echo was de 20 weken echo. Daar kwam 17 November uit.

Dus bij mij kloppen de metingen.

Wanneer beebje komt hangt toch echt van beebje zelf af.

Er wordt geloof ik maar 2% op de uitgerekende datum geboren.

Dus het maakt niet zo heel veel uit, als er wat verschil in zit.

Gr Yvonne