We hebben er uiteindelijk voor gekozen om Kaylee wel voor te bereiden. Ze wilde ook meteen weten waarvoor die prik was, of ze weer bloed uit haar zouden halen etc etc… We hadden haar gezegd dat ze best bang mocht zijn, dat dat ook logisch was na al die keren dat ze al geprikt is en dat ze dat ook gewoon mocht zeggen tegen de mevrouw door wie ze geprikt werd.
Dat heeft ze ook gedaan en die vrouwen daar hebben er heel lief en goed op ingespeeld :thumbup: Resultaat: een bang vogeltje op papa’s schoot, maar wel een bang vogeltje die alleen maar even heeft gehuild toen de prik er in ging en verder niet.
Wij zijn trots :inlove:
ik geloof dat ik meer opzie tegen prik 2…
nu weet ze waar we zijn, wat er gaat gebeuren…
afgelopen dinsdag heeft ze hem gehad en ze had het er 3 dgn later nog over…
ik weet niet of ze een 2e keer net zo rustig ondergaat, hoe gaan jullie dat doen?
JA dat heb ik ook wel.
M riep in de auto vandaag ook al ‘mama die 2e wil ik niet hoor, en die als ik 9 ben ook niet’ :mrgreen:
Ben benieuwd…
Het feit dat papa en mama ook weer voor een prikje gaan, blijkt hier (gelukkig) een hoop goed te doen.
Maar ik ben inderdaad ook benieuwd hoe dat zal gaan.
We hebben het er voorlopig maar niet over.
Bij de jongste zei ik eerst niks, ging met haar zitten en toen kreeg ze zo de prik. Had vorige week maandag het idee dat ze vooral huilde omdat ze erg schrok, denk dat ik het haar vlak voor tijd toch even probeer uit te leggen. Ze is 1,5, dus zal ze er niet veel van snappen…maar ga het toch vlak voor ik met haar ga zitten even zeggen dat ze een prikje krijgt.
De oudste vertelde ik het toen we in de auto stapten, die heeft er niet zoveel problemen mee…stoere meid!
@Vicky wrote:
We hebben er uiteindelijk voor gekozen om Kaylee wel voor te bereiden. Ze wilde ook meteen weten waarvoor die prik was, of ze weer bloed uit haar zouden halen etc etc… We hadden haar gezegd dat ze best bang mocht zijn, dat dat ook logisch was na al die keren dat ze al geprikt is en dat ze dat ook gewoon mocht zeggen tegen de mevrouw door wie ze geprikt werd.
Dat heeft ze ook gedaan en die vrouwen daar hebben er heel lief en goed op ingespeeld :thumbup: Resultaat: een bang vogeltje op papa’s schoot, maar wel een bang vogeltje die alleen maar even heeft gehuild toen de prik er in ging en verder niet.
Wij zijn trots :inlove:
zo ga ik t bij de tweede ook doen… uitgebreid uitleggen. Maar ze weet al dat ze nog een prik krijgt. Ze zegt “ik vind het niet meer zo heel eng, maar wel nog een beetje”.
Bij de 2e prik weet ze vast al wat er gaat gebeuren. Hopelijk is ze weer net zo stoer als bij de 1e keer :inlove:
Ik heb Stijn meegenomen toen ik gisteren de griepprik kreeg en hem verteld dat hij hem dinsdag ook krijgt. En dan zie ik wel hoe het gaat. Krijg alleen een beetje van die horrorbeelden van vroeger die naar boven borrelen. Met zijn allen wachten en nog eens wachten en als er een begon te huilen ging de rest ook …