Hoe belonen?

Hoe hebben jullie je kinderen beloond tijdens het zindelijk worden?

Is “omkopen” met iets (extra traktatie, lekkers te drinken, daarna buiten spelen bv) iets wat niet werkt of kan het in het begin het zetje geven.

Werkt een belongssysteem met stickers en uiteindelijk een cadeautje al bij een 2 jarige?

Of liet je het geheel aan de peuter over?

Toevallig gaf onze dame deze week wel erg duidelijk aan om eraan toe te zijn.

De beloning is voor mij nog steeds dat wij ff lekker gek doen ( roepen juichen en aplaus geven), zelf papier mogen pakken en zelf mogen doorspoelen.

Dit lijkt me echt wel genoeg, en belonen met iets lekkers zou ik zelf nooit doen.

Zo heb ik het destijds bij mijn zoon ook aangepakt en dat werkte prima.

Hoi Hoi

Toen ik op het kinderdagverblijf werkte werkte wij volgens de sticker methode, als kindjes geplast of gepoept hadden op de wc kregen ze een sticker op een groot vel!! We hadden op dat vel een bepaald aantal hokjes gemnaakt en in elk hokje kon 1 sticker, was het vel vol dan kregen de kinderen een kadotje!! Dit werkte vaak erg stimuleren om vakar op de wc te plassen!

Succews in ieder geval

@mamy wrote:

Toevallig gaf onze dame deze week wel erg duidelijk aan om eraan toe te zijn.

De beloning is voor mij nog steeds dat wij ff lekker gek doen ( roepen juichen en aplaus geven), zelf papier mogen pakken en zelf mogen doorspoelen.

Dit lijkt me echt wel genoeg, en belonen met iets lekkers zou ik zelf nooit doen.

Zo heb ik het destijds bij mijn zoon ook aangepakt en dat werkte prima.

Zo doen wij het ook. Groot feest met juichen en klappen maken, en zelf doorspoelen werkt erg goed.

Belonen is zeker goed.

Bij Samila had ik een stickersysteem, bij elk plasje op de wc een sticker, bij een poepie 2 stickers.

Maar uiteindelijk werkt denk ik de volgende methode nog het beste:

gewoon de luier af en dan eerst maar wat rotzooi…Samila was in vier dagen droog…

Ik heb een beloningskalender besteld!

Dan kunnen ze stickers plakken wanneer ze geplast/gepoept hebben.

Als het velletje vol is mogen ze een kaartje versturen (naar bijv. opa en oma)

En als de kaartjes op zijn dan is er als laatste een échte diploma!

P.B. mij maar even voor het linkje :wink:

Hier inderdaad ook gewoon de luier uitlaten, want dat werkt nog het beste. En verder natuurlijk belonen (met de stem) voor het plasje op de wc of de pot. En de jongste kreeg dan nog een sticker die ze zelf mocht weten waar ze die op wilde plakken (haar laadjes, haar bed, haar spulletjes etc). Maar bij de oudsten vijf kinderen lukte het zonder die stickers ook prima.

Met Samila heb ik dus gewerkt met een beloningsysteem. Isana kan zonder…ook prima natuurlijk!

belonen deed ik met brittany ook met stickers

maar ben er mee gestopt want madam had binnen 2 dagen 50 stickers

ze krijgt om de maand nu een kleinigheidje

Nienke mag als beloning een sticker plakken en ook zie ze nu doorspoelen als een beloning. :shock: Gek maar dat vind ze geweldig en ook vind ze het geweldig om handen te wassen, alsof dat een beloning is, maar ja hier wordt zeker beloond en als ze nog een plasje op het potje doen morgen, dan mag ze een kadotje, want dan is het al bijna 1 week dat ze op het potje soms plasjes doen. Ik denk dat dat erg motiverend werk voor een twee jarige. En dan pas weer de week daarna krijgt ze weer een kadotje. Voor de rest is zij nu nog gelukkig met de stickers.