hoe beginnen

met zinderlijkheids training?



wachten jullie echt totdat de kleine geen luier meel wilt of zijn jullie gewoon begonnen.



en wat was jullie schema, zoals, hoelang op potje, na hoeveel minuten weer op het potje. etc



Romy word over 11 dgjes 2 jr.

wij hebben hier in eerste instantie het potje gewoon in de huiskamer neergezet… laat haar er maar mee spelen… met kleren/luier aan erop… en dan langzamerhand een keer voorstellen om er zonder luier op te gaan zitten… Beloon haar heftig als ze een plasje heeft gedaan, en als ze het in de luier doet, er niks om geven… geen reactie niks. Na een tijdje kun je haar ook eens gewoon in haar blote bips rond laten lopen… en telkens als ze op het potje gaat belonen met applaus oid, en als ze het ernaast doet, niet straffen, maar alleen aangeven dat dat toch op het potje moet…

Na verloop van tijd zal ze het interessant gaan vinden… en zal ze het steeds vaker op de pot gaan doen. Als dat eenmaal werkt, kun je de wc introduceren(je kunt natuurlijk ook heel het potjes verhaal overslaan en meteen op de wc beginnne, maar die zet je zo moeilijk in de woonkamer :mrgreen: )



Succes… en dwing vooral niet… dat werkt averechts… ze zal het zelf interessant gaan vinden op den duur… en… een droge broek/luier is veel prettiger als een natte, zeker voor een meisje…

dank je wel voor je reactie. romy word 23 januari 2 jr, dus over een tijdje gaan we gewoon rustig beginnen

lucas was bijna drie toen we begonnen… dus het kan nog alle kanten op en je hebt nog zeeen van tijd :smiley:

Dat zat ik me nou ook al af te vragen.

Robin is net 2 geworden, en vroeg me af hoe je daar dan mee begint.



Ik denk dat als ik een potje koop en hem er mee laat spelen, hij er een nieuwe hoed bij heeft… :shifty:

@Anneke wrote:

Ik denk dat als ik een potje koop en hem er mee laat spelen, hij er een nieuwe hoed bij heeft… :shifty:


:lol: Sorry hoor… :silenced: Zie het helemaal voor me… Als ik Chris de Bumbo geef (lijkt op een potje) dan zet ie die dus ook gelijk op z’n hoofd… :shifty:

wij zetten jonas er om de zovel uur op en hij heeft toch al 2 keer pipi gedaan op potje :smiley: