Om dan een vooraad in te slaan voor kdv en oppas.
Sorry ik weet het veel vragen van mij maar ik ben erop gebrand dat mijn bv het gaat doen en zplang mogelijk te geven.
Ik ga pas per 12 juli werken maar ik vraag mij af hoe dat in zijn werk gaat.
Hebben jullie een schema om te kolven? Doen jullie dat voor een voeding? Of juist erna? Hoeveel moet ik minimaal kolven voor het kdv? En hoe bewaren jullie het witte goud? En hoe doe je dat bij kdv? Ingevroren of de avond van te voren al ontdooien? En moet ik alvast beginnen ermee?
Pfff sorry ik ben hier echt een leek in :oops:
Ik kreeg van het CB de volgende richtlijn (wat betreft de hoeveelheid voeding): 150xgewicht, gedeeld door het aantal voedingen.
Dus weegt je kind bijvoorbeeld 6 kilo en krijgt hij 5 voedingen per dag, dan is het 150x6 = 900 : 5 = 180 ml voeding per keer.
Je kunt BV in de diepvries bewaren, op internet is wel te vinden hoe lang (ik geloof 3 maanden bj -18 ofzo?).
Ik zou zorgen dat je het dubbele aantal van wat je nodig hebt voor één dag in de vriezer hebt. Dus als jouw kindje 2 voedingen op het kdv nodig heeft, dan zou ik er in ieder geval 4 in de diepvries proberen te hebben.
Twee voor die dag zelf en 2 voor de extra en voor de zekerheid
Op de 1e dag dat je kindje naar het kdv gaat geef je het aantal voedingen mee, en kolf je op je werk de voedingen voor de volgende keer af.
Tenminste, zo deed ik het bij onze oudste.
Ik haalde altijd de avond van te voren een voeding uit de diepvries en zette die in de koelkast, zodat ie langzaam ontdooide.
Om een voorraadje te krijgen kan je tussen twee voedingen kolven.
Ik heb nu 2 flesjes van ongeveer 120 ml in de diepvries, maar die zijn een tijdje terug gekolfd omdat ons ventje 2x doorgeslapen heeft en ik bijna uit elkaar plofte
Ik wil tussendoor gaan kolven om wat extra in de diepvries te hebben, maar ik ben niet zo heel dol op kolven, dus ik stel het steeds voor me uit… :oops:
Nu hoef ik gelukkig pas in augustus te beginnen, dus heb nog even de tijd :mrgreen: