met de zindelijkheidstraining??
Vind het zo moeilijk om hier een begin mee te maken.
Wessel geeft al aan wanneer hij gepoept heeft en soms ook als hij een plas heeft gedaan.
Wie heeft er tips voor de start van het zindelijk worden.
gewoon eens een keertje overdag de luier uitlaten en om de zoveel minuten vragen of hij moet plassen ? en tjah af en toe een natte broek maar niet boos worden hoor !!! ooooh een ongelukje kan gebeuren mama piest ook wel eens in dr broek , hup schone broek aan en de volgende keer plassen op de wc
lekker luchtig over doen , en de signalen proberen te zien , aan zn frummel friemelen wilt nog wel eens zeggen dat ie moet.
en als er geplast is op de wc dan is er natuuuuuuurlijk een gekke mama die ff helemaal gek doet van blijdschap moet je ze zien kijken dan naar je , die is niet goed wijhijsssss hahaha.
:thumbup:
en als hij er echt nog niet klaar voor is geen nood gewoon weer die luiert om en een week of wat later nog eens een poging wagen.
Geef het vooral de tijd. Bas heeft pas sinds 6 a 7 weken interesse in naar het toilet gaan en het gaat met de week een stapje beter. Bij hem werkt het niet om een onderbroek aan te geven, want als er dan een ongelukje gebeurd, plast hij de eerste dag niet meer op het toilet. Toch teveel schrik denk ik. Hij weet als hij plast op het toilet dat hij beloont wordt met een sticker en veel gejuich. Bij Bas ging gewoon ineens de knop om. Poepen wordt nog gewoon in de luier gedaan, dat weigert hij ergens anders te doen. Bas heeft nooit op een potje gedaan is meteen op de wc gegaan met de normale wc bril, waar wij dus ook op zitten.
Sanne is dus 1 1/2 jaar jonger en die roept al maanden als ze gepoept heeft in de luier: Bah bah bah. Vervolgens rent ze naar de gang voor een schone broek.
Mijn advies is vraag het het met regelmaat of hij wil plassen en geef aan dat hij bv beloont wordt met een sticker als hij naar de wc gaat. In de eerste week of weken zal het gebeuren dat er niks komt, maar beloon het toch af en toe met een sticker, omdat hij aan heeft gegegeven dat hij naar de wc wilde. Doe niks overhaast, want bij veel kindjes werkt dat averrechts.
Ik heb gewacht totdat merel het zelf ging aangeven.
Luierbroekjes aan en dan af en toe op de dag vragen en op wc zetten.
Niet ‘straffen’ als het wel nat is of de luier vol.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat ze voor ze naar school gaat écht wel zindelijk is.
Eerst met 2,5jr overdag en tot en met 3 heeft ze in de nacht nog luiers om gehad, na 3 pakken droge luierbroekjes en zelf gan plassen iedere morgen ben ik ook met de nachtluier gestopt.
Dat is nu een half jaar, heb nog maar 1 nat bedje gehad :thumbup:
Ga er in mee als ze zelf ermee aan de gang gaan, merel heeft wel een ‘terugval’ gehad toen Jorre werd geboren, mar geen aandacht aan besteed en zo was het weer over, toen ze gewend was aan de nieuwe situatie.
Geen big deal van maken, ze komen vanzelf :thumbup:
Mijn dochtertje gaf telkens aan als ze in haar pamper aan het plassen was dus ik vond het een goed begin om te gaan trainen. Ik heb een stickervel op de wc gehangen en daar ook de stickers gelegd. Haar op de wc gezet en haar verteld dat ze bij elke plas op de wc een sticker mocht plakken en als het velletje vol was, dat ze iets leuks mocht uitzoeken. Door haar enthousiastme begon ze spontaan te plassen en binnen een week was ze zindelijk
Hier een potje gekocht en verteld dat hij daarop kon plassen.
Die in de badkamer gezet, en hij ging toen vanzelf op het potje zitten als wij zelf aan het plassen waren op de wc.
Ik heb hem toen op vaste momenten op de wc gezet (bijv. voordat hij naar bed ging) en toen er voor het eerst ook een plasje kwam, hebben we dat uitgebreid beloond en mocht hij een stickertje plakken.
Dat een tijdje volgehouden en hem steeds vaker op de wc gezet.
Een aantal keer broek uitgedaan zodat hij ook de gevolgen zag als hij plaste.
Uiteindelijk is het kwartje gaan vallen!
Succes!
Hier begint zoonlief nu ook goed aan te geven wanneer hij iets doet in zijn luier.
Met poepen zondert hij zich af, en heeft hij geplast knijpt hij in zijn luier (of van te voren?).
Wij hebben wel al een potje, maar weet ook niet zo goed hoe er mee te beginnen.
Bijvoorbeeld luierbroekjes aan vanaf nu, ipv gewone luiers?
Wanneer is HET teken dat hij op het potje kan enz enz.
Ik heb bij mijn oudste gewoon gewacht tot hij zelf aangaf dat hij zijn luier niet meer aan wilde (was toen op een paar maanden drie). Was gelukkig in de zomer dus toen heb ik hem heel veel in zijn blote billen laten lopen. Wel uitgelegd waar het potje was. Is nog wel een paar keer fout gegaan maar binnen een paar weken was het klaar. Hij wilde trouwens ook 's nachts geen luier meer aan. Wij lieten hem dan altijd voordat wij naar bed gingen (11 uur) nog even op het potje plassen. Ging eigenlijk altijd goed!
Ik heb ze vanaf dat ze konden lopen altijd al wel s’ avonds bij het naar bed gaan in hun blootje even op het potje gezet… vaak als ik zelf ook naar de wc ging. Zo zagen ze wel dat zij ook mochten. Maar gewoon spelenderwijs.
Er kwam eerst echt nooit wat, maar dat ritueel was er al wel…
Aniek was ruim 2 toen ze op een goede dag gewoon zei… ik ben een grote meid, wil geen luier meer… en hup binnen 2 weken was ze zindelijk.
Peter echter heeft er alles aan gedaan om maar niet zindelijk te hoeven worden. Die was pas afgelopen jaar met ruim 3 zover dat hij de knop kon omgooien.
Hij was ook zo zindelijk.
Eerder was hij er niet aan toe. Als je denkt dat hij er aan toe is, dan zeg ik altijd… ga cold turkey.
Geen " nu even weer wel een luier" Nee, gewoon… hup luier uit.
Hier zowieso steeds 15 minuten na een eet of drink moment even op de pot en ik vroeg het nooit, ik zei het.
" Zo en nu gaan we even op het potje" klaar.
Voor we weg gingen ook even nog.
Eenmaal onderweg af en toe even positief prikkelen… als je moet plassen, dan gaan we dat doen he, moet je het even zeggen.
In winkelcentra proberen te achterhalen waar je evt naar toe kan.
Ik nam in het begin altijd een extra onderbroek en een joggingbroek of legging mee in een plastic zak, just in case.
Maar ook Peter was na de start van cold turkey binnen korte tijd goed zindelijk.
Mies gaat nu alleen nog s’ avonds spelenderwijs… en wanneer hij eraan toe zal zijn… geen idee… nu nog niet. Op aangeven dat hij een bah broek heeft (poep) na doet hij niets en plassen geeft hij niet aan.
Vind het nu toch nog wat te vroeg.