Met dit warme weer wou ik mijn dochtertje wat water geven, maar wat blijkt,ze weigert van het flesje te drinken, ze kent het natuurlijk niet maar ze duwt het uit haar mondje als ik probeer. Het zijn avent flesjes.
Geef je geen borstvoeding meer dan?
Met dit soort weer verandert de samenstelling van je bv waardoor deze dorstlessender word.
Gewoon een kwestie van vaker aanleggen als je denkt dat het nodig is :-*
Sluit ik me helemaal bij aan!
Idd voor de warmte is het niet nodig, je kunt gewoon wat vaker aanleggen.
Maar je weet nu wel dat je dochter geen flesje wil op dit moment en ik weet niet of dat op termijn een probleem voor je kan worden, ivm werken ofzo. Ik heb beide kids 6 maanden bv gegeven, maar beiden hebben vanaf 4 á 5 weken oud regelmatig een flesje gekregen. Mirthe zelfs elke avond. Ik kolfde dan rond half 10 zodat ik naar bed kon, en dat kreeg zij om uur of 11 van haar vader voor hij naar bed ging. Ik vond het ideaal!
En dan nog - zal je altijd zien - hadden ze beide net rond de tijd van eerste keren naar kdv een ‘ik wil niet zo graag een fles’ periode, maar dat ging gauw weer over.
Maar goed, wat ik er dus mee zeggen wil: als je op termijn weer gaat werken en dochter moet dan uit een flesje kunnen drinken, blijf het nu dan elke dag een keertje aanbieden met wat afgekolfde moedermelk.
Het is inderdaad zoals Niki aangeeft, niet omdat ik geen bv meer geef of ermee wil stoppen maar gewoon zodat ik dan ook eens weg kan of eens vroeger kan gaan slapen, of als ik bvb in een situatie zit waardoor ik eens een voeding moet overslaan aan de borst doordat ik bijvoorbeeld medicatie moet nemen of gewoon ziek ben. Maar je hoe leer je dat hé? Ze duwt de speen van het flesje uit haar mondje.wat ook wel te begrijpen is, als je kan kiezen tussen een zachte tepel en zo’n silicone ding :mrgreen:
gewoon blijven proberen. en anders een ander model fles/speen proberen…
Je hoort veel goede verhalen over de tommy tippee fles tegenwoordig…
avent werd door mijn lactatiekundige destijds juist afgeraden maar een smalle speen werd aangeraden…
En dan wel meet gekolfde moedermelk en neit met water…
Idd met moedermelk doen (kun jij ook het kolven oefenen), en eventueel ander soort fles/speen proberen. Elke dag even een keertje aanbieden, grote kans dat ze 'm op een dag pakt. Ook aanrader: niet jij geven, maar je man of ander vertrouwd persoon. Sommige baby’s accepteren fles niet van mama, want die heeft tenslotte borsten… :mrgreen:
Nou bij mij weigert Jasly na wekenlang proberen nogsteeds de fles,
en het maakt haar niet wat er in zit of wat voor fles of speen het is,Ze moet het niet,
Verder wilt bij mij het kolven niet werken, dus als ik kolf komt er maar een laagje melk en geen tsr,En met de neusspray vult het ook maar een klein laagje, het werd zelfs allemaal zo erg dat Jasly niet veel was bijgekomen en dat ik een borst onsteking ervan kreeg,