Heb even een vraag mbt de fles.
Vandaag bij het CB geweest om te wegen. Hij weegt nu 7550gr. Hij mag over naar 4 voedingen (4x 180CC + 6 schepjes) alleen weet ik niet hoe aan te pakken. Hij drinkt echt met gemak alle 5 de flessen nog op (krijgt 5x 180CC + 6 schepjes).
Ze gaf als voorbeeld 8.00, 12.00, 16.00 en 20.00uur… Ook gaf ze aan fruit te geven. Dat krijgt hij al een week of twee en dan een half potje.
Zijn schema van nu met 5 flessen is:
6.30 fles, 9.15 beetje fruit
10.00 fles
14.00 fles
18.00 fles
22.00 fles
Wat adviseren jullie? Ben allemaal bang als ik 4 flessen ga proberen dat hij 's nachts weer komt :think:
Gr. cLaudia
Toen wij 4 flessen gaven, heb ik de eerste en de laatste fles opgehoogd naar 210 + 7 schepjes. De twee middelste flessen gaf ik 180 + 6. Zo kreeg ze in totaal wat meer voeding binnen en voor & na de nacht wat extra.
Toen ik overstapte van 5 naar 4 flessen heb ik de laatste fles van 23:00 uur weg laten vallen.
In jou geval dan de fles van 22:00.
Maar ik moet wel zeggen mijn dochter gaat wel pas om 20:00 naar bed.
Dit is ons schema en dat is al maanden zo.
8:30 200cc fles
10:00 Fruit ( vers ) Soms potje
12:30 Boterham (vanaf 7 maanden) Daarvoor was het gewoon een fles van 200cc.
16:30 warme hap dat heeft ze al vanaf 5 maanden !! Kan natuurlijk ook gewoon een fles tis maar wat je wil.
20:00 Fles 200cc ( papfles ) 3 schepjes nutrix om lekker de nacht door te komen.
Kun je de laatste fles niet eens 1 dag uit rekken die van 18:00 uur, probeer je elke dag een half uur later te geven, misschien is ie dan ook een half uur later wakker.
Of je moet het niet erg vinden om er zo vroeg uit te moeten dan kun je, je kindje natuurlijk ook gewoon om 18:00 de laatste fles geven.
En moet zeggen toen ik die fles gewoon plots weg liet, mijn dochter heeft er nooit last van gehad.
En is geen 1 nacht wakker geworden.
Wordt jouw zoontje wakker voor de laatste fles? Hier namelijk eentje die er niet meer wakker voor werd en toen hebben we die dus gewoon eens weggelaten. En hij sliep 's morgens langer dan met de laatste fles er wel bij. Alle flessen waren wel 210+7 en de laatste (rond 7 uur) met rijstebloem erbij.
Op 't cb zeiden ze ons trouwens dat je de flessen dan ging geven om 7.00 uur, 12.00 uur, 17.00 uur en 22.00 uur, maar dat hebben wij nooit gedaan.
Hij wordt niet wakker voor de laatste fles (nog nooit geworden ook)
Hij komt stipt tussen 5.15 en 6.00uur. Vanmorgen was het ook weer 5.20. Weten te rekken tot 6.15.
We blijven voorlopig toch nog maar 5 flessen geven.
Ik denk als hij straks volledig aan de bijvoeding zit (dus fruit en groente) dat hij de overstap kan maken. Het is een flinke kerel dus hij zal het wel gewoon nodig hebben :inlove:
Bedankt voor jullie reacties
Gr. CLaudia
Waarom maak je de flessen allemaal niet wat groter??
Wij doen 2210 en 2240.
Zodoende slaapt hij om 20.00 uur ongeveer in en slaapt hij sinds deze week de nacht redelijk door.
Ons manneke is ook een hongerig mannetje en is nooit verzadigd maar met dit schema gaat het perfect!!
Mij werd op het CB aangeraden dat als we de 5 flessen (180 cc + 6 schepjes) echt niet redden, en we er dus 4 per dag geven, we dan in totaal aan 240 cc per fles moeten komen. Als je ze per fles maakt dus 210cc + 7 schepjes. Mijn zoontje heeft daar meer dan genoeg aan, en komt vaak als ik hem niet uit mezelf al de fles geef pas na 4,5 uur.
Succes!
Thanks, maar jullie starten volgens mij allemaal wat later (tussen 7.00 en 8.00)
Nou dat redden wij hier niet :naughty:
Vanmorgen was het iets later 6.30uur.
Als ik vier flessen zou proberen dan eindig je weer zo vroeg in de avond.
Hoe deden jullie dat dan? :think:
Gr. CLaudia
En als je hem gewoon eens uit zichzelf laat komen. Hoeveel tijd zit er dan tussen de flessen? Hier had ik er 2 in de ochtend (7 uur en hooguit 11 uur) en dan in de middag 1 en vroeg in de avond.
De eerste fles komt hier ook om 6 tot 7 uur. Die krijgt hij van 240 met rijstebloem.
Dan rond 11 uur weer een dat is 210 rond 16.00 weer een van 210 en dan om 20.00 uur weer een, een papfles van 240 met 3 scheppen rijstebloem.
Dit is sinds afgelopen week hoor, had nooit kunnen verwachten dat het zo snel zou gaan.
4* 180 dat zou hier echt niet gaan hoor, dan heeft hij echt honger.
Succes
Hij heeft max. 4 uurtjes tussen z’n voedingen vaak net iets korter (15 minuten ofzo). En dan geeft hij dus duidelijk aan dat er eten moet komen
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben van de week op het inloopspreekkuur geweest om te wegen.
15 mei moet hij terug naar het CB.
Zal het er dan ook eens over hebben. Tot die tijd gaan we maar even zo door tenzij meneertje anders aangeeft.
Gr. CLaudia
En als je er vier flessen van 210+7 schepjes van maakt dan? Misschien dat er dan wat meer tijd tussen de flessen komt.
Ik wist ook niet hoe ik ooit van 5 naar 4 flessen moest overgaan. Maar door het geven van groente en fruit ging er vanzelf meer tijd tussen de flessen zitten tot we opeens op 4 zaten. Ons schema is nu (ongeveer):
7.00 fles 200 cc
10.00 groente 100 gr of meer
13.00 fles 200 cc (kan ook rustig 14.00 uur worden als hij slaapt)
15.30 diksap en broodkorst
17.00 groente paar happen vaak :roll:
19.00 fles 200 cc
22.30 fles 200 cc met rijstebloem
Waarom laat je hem niet zelf beslissen wanneer en of het tijd is voor een voeding minder?
Ik vind het zo raar, dat een CB op een gegeven moment zegt: zo, nu is het tijd om een fles minder te geven.
Hoezo? Hij doet het nu toch goed begrijp ik? Hij zal zelf wel gaan aangeven wanneer hij grotere flessen wil en wellicht minder flessen op een dag.
Hier hetzelfde, Jara had altijd honger…dus ik dacht er niet aan om naar 4 flessen te gaan. Omdat ze zoveel honger had (en eigenlijk nog zwaarder moet zijn ivm dr lengte) adviseerde de cb-arts 60cc voeding per dag meer en starten met rijstebloem.
Die 60 cc hebben we direct gedaan (vanaf toen 3x180+6 en 2x210+4) en ik heb gewacht tot ze 4 maanden was met het geven van rijstebloem, gestart met 1 schep in de avondfles. Al snel bleek dat ze minder hongerig was (ze heeft toen zelfs voor het eerst wat laten staan)
Deze week begin ik weer met werken en omdat ze het zo goed doet op deze flessen bed88 we vorige week dat we de laatste fles wel konden afbouwen.
Ik wilde dit doen door de laatste fles om de paar dagen een half uurtje eerder te geven en er dan 30 cc minder in doen, zodat de 4e en de 5e fles bij elkaar komen (30cc van de laatste fles ging dan naar een 180 fles overdag)
Maar na 2 dagen sliep Jara ineens 2x tot 08:00 (normaal is ze erg stipt om 07:00 :mrgreen: )
We hebben het dus gewoon gedaan: 4x210+7 en door de 1e en de laatste fles 1 schepje rijstebloem.
Ze doet het nu zo goed dat ik zelfs overweeg een schepje rijstebloem of 1 fles weer naar 180 te doen…ze geeft na 4 uur totaal geen honger aan :think: (wat echt uniek is hier :lol: )
Wat ik hiermee wil aangeven is dat ze het idd zelf aangeven wanneer ze toe zijn aan minder! Wellicht heeft de rijstebloem hieraan bijgedragen, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze een groeispurt voorbij is (ze mocht nl gezien dr lengte een kilo zwaarder wegen)
Ben ik het wel mee eens ja, een kindje geeft zelf wel aan wanneer hij/zij met minder kan. Wij moeten officieel nog wel 5 flessen geven, maar het lukt gewoon niet. Hij heeft aan 4 meer dan genoeg, en laat soms zelfs 6 uur tussen de flessen (na 4 uur wil hij hem echt niet). Nouja, ik vind het best hoor en geef hem nu lekker 4 per dag.
Maar bij ons start nu de dag pas rond 09.30 uur, dan is hij pas wakker :oops: Die luxe is over als ik weer moet werken, dus ben benieuwd hoe het dan gaat, maar tot nu toe gaat het best.
Dus als hij die 5 nog zo graag wil, dan geef je hem toch die 5?
Ons mannetje was van het weekend óchtends pas om 8.00uur wakker ipv 6.30uur. Een mooi moment dacht ik om 4 flessen eens te proberen.
Het gaat heel :thumbup:
Ik was even bang dat hij de ruk van 20.30 tot 8.00uur niet zou kunnen maken.
Zijn schema nu is:
8.00uur 1e fles (210cc + 7 scheppen)
10.00uur potje fruit
12.00uur 2e fles (180CC + 6 scheppen)
16.00uur 3e fles (180 CC + 6 scheppen)
20.30uur 4e fles (210 CC + 7 schepjes met 2 schepjes Nutrix)
Eigenlijk raar. Eerst de laatste fles om 22.00uur en dan om 6.00/6.30 wakker. Nu om 20.30 de laatste fles en dan slaapt hij gewoon tot 7.30uur :think: :dance:
Gr. CLaudia
Wij gaven de laatste fles om 22.00 a 22.30 uur. We hebben de fles eigenlijk steeds ietsje vroeger gegeven. Elke keer een half uurtje eerder en zitten momenteel op het volgende:
08.00 uur 210 water + 7 schepjes friso extra + 3 schepjes nitriton
12.00 uur 210 water + 7 schepjes friso extra + 3 schepjes nitriton
14.00 uur fruithapje (meestal een half potje)
16.00 uur 210 water + 7 schepjes friso extra + 3 schepjes nitriton
20.30 uur 210 water + 7 schepjes friso extra + 3 schepjes nitriton
Hierdoor is ze de nachten gewoon door blijven slapen!
Succes.
Groetjes Linda