hoe aanleren groenten ook rapley te eten?

Bas heeft al vanaf 6 maanden leeftijd geweigerd stukken groenten te eten, gepureerd geen probleem. Hij eet stukken fruit met alle smaak van de wereld en pakt eigenlijk alles. Maar groenten gaat er niet in. Ik leg wel eens worteltjes of boontjes neer, maar als hij het al aanraakt gaat het direct naar de vloer en niet eerst proberen, meestal raakt hij het niet eens aan.

Frietjes hetzelfde dat gaat er ook niet in.

Boterhammen wel weer wel in stukje gesneden en koekjes gaat ook goed.

Oja via een vork hapt hij wel groenten (vlees etc ook) ervan af om het vervolgens weer uit te spugen als het dus om een stukje gaat.

Hoe kan ik Bas aanwennen ook het warm eten met ons mee te gaan eten?

Ik lees mee. Hier hetzelfde probleem maar dan ook nog met het fruit. Als het maar gepureerd is. En inderdaad wel af en toe van de vork. Brood en soepstengel gaat ook hier wel goed. Ik probeer telkens maar weer (oefenen). Eens zullen ze toch wel stukjes gaan eten? :roll:

En als je nou gewoon eens een bord voor z’n neus zet, met z’n allen aan tafel, en dan gewoon zelf gaan eten? Leonie gaat ook wel eens smijten met eten, totdat haar interesse gewekt is, en daarna gaat ze eten. Jullie geven het goede voorbeeld (een extra keer “mmmmm… lekker!” mag altijd ;)), en goed voorbeeld doet goed volgen. Gewoon doen of je neus bloedt, wie weet! :angel:

Biebels, ja dat ook al geprobeerd, maar het eten zit door de gehele keuken, het bord na veel wrikken en wurmelen ligt die ook op de grond en dan is het mopperen, want meneer wil wel wat anders. Leg je dan stukken appel neer, dan is het inlaaien geblazen, bang dat een ander ermee van door zou gaan :mrgreen: . Maar toch bedankt voor de tip. :thumbup:

Ja, maar dan zou ik ook gaan smijten met die vreemde groene dingen, als ik weet dat er daarna lekkere appels voor mijn neus komen te liggen :wink: :angel:

Het is hier eigenlijk altijd een bende na het eten, daar zijn we al aan gewend.

Voor het bord heb ik Ploppies besteld, dat zijn zuignapjes waardoor Leonie het bord niet meer kan optillen :thumbup:

Ik heb van T*mmy Tippee (schrijf je dat zo?) zo’n rubber geval dat je op het blad van de kinderstoel legt (blijft plakken). Daar zit een zuignap aan en daar zet je het bordje op. No way dat Yana haar bord eraf krijgt… Heel gemeen van mama :mrgreen: maar wel erg handig!

Ja die heb ik inmiddels ook in huis en inderdaad het bord blijft staan, maar de rest :mrgreen: :mrgreen: . Wel handig zo’n zuignap.