Onze kleine meid is 20 maanden en eigenlijk nog te jong voor zindelijksheidstraining. Tenminste, dat idee had ik altijd :mrgreen:
Maar sinds een tijdje geeft ze toch wel aan of ze gepoept of geplast heeft, dan gaat ze alvast op het aankleedkussen liggen en vandaag heeft ze tot 2x toe haar luier uitgedaan en riep heel hard “BAH!!” terwijl er alleen een klein plasje in zat.
Het potje staat beneden in de huiskamer en met regelmaat gaat ze er even op zitten (met kleren aan) laatst had ik haar er eens met haar blote kont op gezet en perste ze met heel veel moeite een minuscuul drupje plas er uit.
Ik vraag me af…“moet” ik hier al wat mee doen, of laat ik het maar? :think: Ze is nog zo klein en ik wil haar niet pushen, want ze geeft het pas aan als ze al geplast heeft en nog niet van te voren…
Helaas niemand die een antwoord heeft…
Maar…
Amy heeft op de wc geplast!!!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Ze deed haar maillot naar beneden, dus toen ik vroeg of ze moest plassen, zei ze “ja” , zette haar op de wc en ja hoor!!!
:dance: :dance:
Ze vind het machtig interessant allemaal, zit ze met een blij koppie te persen :inlove: :inlove:
Donderdag dus meteen een wc-bril verkleiner kopen! En dan zien we wel hoe het verder gaat. Maar ze gaat het dus al zelf aangeven. :mrgreen:
ik heb nog geen ervaring, maar ik zou zeker iets doen met de signalen die ze aangeeft. Kennelijk is ze er klaar voor!
Succes, gewoon maar laten gebeuren en zien waar het op uitkomt! gaat vast goed!
groetjes, hazze
Wij zetten Lara al een tijdje op vaste tijden eigenlijk altijd na het eten en standaard als ze uit het bed komt in de ochtend op het potje en ze poept en plast er gewoon op.
Ze geeft het nog niet aan maar ze vindt het wel leuk dat we zo blij zijn.
Ik zou zeggen gewoon beginnen en luisteren naar haar signalen.
Suc6, goetjes van Dijanka
mij lijkt het niet te vroeg, als ik mijn moeder moet geloven was ikzelf met een jaar zindelijk, en met anderhalf jaar ook 's nachts…
Dus nee, ik vind het echt niet te vroeg…
Als Rosalie straks loopt dan ga ik ook al beginnen met haar zo af en toe op het potje te zetten… Eens kijken hoe dat uit gaat pakken
succes ermee! xxx
Anne zat met 6 maanden al om te spelen op het potje. Nog voor haar 2e verjaardag was ze overdag zindelijk en een paar maandjes later ook s nachts. Dus gewoon gaan beginnen en lekker op en met het potje laten spelen. Leuke boekjes bij de biep halen over het potje en die gezellig voorlezen als ze erop zit. Als het mis gaat gaat het mis, als het goed gaat helemaal de hemel in prijzen.
Veel succes
Hier ook al lekker zindelijkheidstraining hoor. Anoek vind het machtig
interessant om net als wij naar de ‘cee’ de gaan :lol:
Ze is nog niet zindelijk hoor, maar het begin is er.
Als het onze ouders lukte met ons (ik en mn vriend ook rond
1,5 jaar zindelijk) dan gaat het ons ook lukken, wellicht iets later maar oke! (vroeger hadden ze natuurlijk nog niet van die makkelijke pampers) vandaar dat de kids gemiddeld véél vroeger zindelijk waren