hoe aan te pakken 's nachts

Ivan is overdag zindelijk ook tijdens zijn middagslaapje is hij droog. Tussen de middag laten we hem voor het slapen nog plassen. Ik wil proberen om hem ook 's nachts zonder luier op bed te laten doen.

Hoe kunnen we dat het beste aanpakken?

Ik heb Jinte toen een aantal keer wakker gemaakt toen wij naar bed gingen om te plassen, maar eigenlijk hielp dit niet echt… Toen maar gewoon met luier gedaan en uiteindelijk kwam ze er zelf mee dat ze zonder luier wilde slapen. Wel een waterdichte molton eronder gedaan en sindsdien is ze eigenlijk droog!

Hier is Talysha ook heel de dag zindelijk. Voor het slapen gaan krijgt ze nog

een beker optimel, zolang ze dit drinkt zie ik het niet zitten dat ze 's nachts ook droog blijft. Maar maak me er eigenlijk niet zo druk om, waarschijnlijk gaat ze het vanzelf aangeven.



We waren toen ook zo druk met potje plassen etc ze wilde absoluut niet. Gewoon het zun gang laten gaan uiteindelijk niet meer op het potje zetten. 4 maanden later ongeveer wilde mevrouw op de grote wc en vanaf toen zindelijk, hopelijk gaat het nu ook gewoon vanzelf.

Onze ervaring bij beide kinderen was dat het even plassen voordat wij naar bed gingen heel goed.

Ze waren allebei zindelijk overdag met 2 jaar en voor de nacht sliepen ze zonder luier toen ze 3 jaar waren.

Ongeveer een half jaartje laten plassen en daarna hoeft het niet meer.