hoe 5e verjaardag

Hai,



Ik weet niet of het in dit topic hoort maar anders hoor ik het wel.

Ik ben eigenlijk op zoek naar ideeen voor de verjaardag van mijn dochtertje.

Zij wordt 14 juli 5 nou wil ik een paar vriendjes/vriendinnnetjes van haar uitnodigen. Maar het moet niet te ingewikkeld worden 8) want ik ben dan ruim 38 weken zwanger.

Dus alle ideetjes welkom :mrgreen:

Je zou bij de blokker van die schildersdoeken kunnen kopen (2 voor 3 euro ofzo) en verf…Kunnen ze iig een uurtje verven en is altijd leuk om iets mee naar huis te kunnen nemen…



Dan pannenkoeken versieren met lekkers en daarna natuurlijk oppeuzelen…



Wellicht een dansje inoefenen op hun lievelingsliedje…Of een toneelstukje doen ofzo…

En dat op het einde opvoeren…(weet dat ze 5 wordt, maar kindjes zijn tegenwoordig zo wijs)…



En speurtocht door papa de dag/ochtend van te voren laten uitstippelen, waar ze opdrachten moeten uitvoeren en af en toe wat lekkers krijgen. Aan het einde een picknick met dingen die je dochter lekker vind…



ehm

:think:

spelletjes uit de oude doos doen het nog steeds goed

dus koek happen, snoep happen, ezeltje prik, ballon trappen,…

wat kinderen vaak ook leuk vinden, is stop-dans

dansen op muziek en als de muziek stopt, gelijk en helemaal stil staan.

schilderij maken, zakdoek/tas met textielstiften versieren

je kan ze ook een mooie kleurplaat laten kleuren. deze lamineren en je hebt een place mat

Dat zijn al een aantal leuke ideetjes :mrgreen:

Had zelf ook al een zwembadje bedacht (als het weer goed is 8) )

Hey zus, daar zit je natuurlijk ook nog mee :mrgreen:



Uhmm wat je ook doet, ik zou ook zorgen dat je zeker 1 persoon erbij hebt die het van je kan overnemen, straks breken spontaan je vliezen ofzo :shock:

Spreek in ieder geval duidelijk met je dochter een aantal af, want ik maakte die fout en eindigde met 7 genodigden die allemaal kwamen (kinderen zeggen niet zomaar af) en had dus 8 drukke kinderen (want ze zijn uitgelaten!) in huis. En zorg er ook voor dat je niet alleen ervoor staat.



Als je iets van een knutsel-iets doet, ik had een foto in het begin van het partijtje gemaakt (idee Babsje, staat hier ook op de site) en een fotolijstje laten schilderen, zorg er dan voor dat je iets te doen hebt voor kinderen die sneller klaar zijn dan de anderen.



Mijn man had het slimme idee om een redelijk nieuwe kinder-DVD op te zetten toen ik er doorheen zat. Met wat chips of snoepwerk, kon ik even de troep opruimen en de kinderen waren even zoet dat laatste halfuurtje.

Tip, de leeftijd die je kind wordt zoveel uitnodigingen. Dus wordt je kind 5, dan 5 kaartjes! :mrgreen:



Misschien placemats maken. Mooie grote vellen tekenen/ schilderen/ beplakken en dan lamineren tussen A3 lamineer. Daarna tafel dekken en pannenkoeken o.i.d. eten. Kan zowel binnen als buiten.