Hobbelpaard

Is een hobbelpaard leuk?

Speelt je kind er veel mee?

En krast het erg op parket? Of kun je dat oplossen door vilt oid?

We zijn aan het brainstormen voor een cadeau voor de eerste verjaardag van Hugo en vragen ons af of een hobbelpaard misschien leuk is. Vandaar.

Ben benieuwd!

We hadden een hobbelpaard, maar deze hebben mijn ouders weer meegenomen, omdat deze vrijwel niet gebruikt werd. Ik heb een tweeling en er past maar 1 kindje in, dus dat schoot gewoon niet op.

Wij hebben een hobbelbeest :inlove:

krast niet, zit muziek in … geweldig!! :inlove:

Wij hebben de Stokke Hippo maar geen kind die er op hobbelt. Dus of het krast weet ik niet eens :?

Oh, leuk pooh!!

Ja, een beest of paard. Dat maakt niet uit natuurlijk. :smiley:

Sassie: je schijnt ook dubbelzitters te hebben :wink: Kunnen twee kindjes op! (heb net even gegoogled)

Belangrijkste voor ons is: beleeft je kindje er plezier aan en wordt het gebruikt.

@Pé wrote:

Sassie: je schijnt ook dubbelzitters te hebben :wink: Kunnen twee kindjes op! (heb net even gegoogled)

Mijn schoonouders hebben ook een hobbelpaard (daar heeft mijn man nog in gezeten toen hij klein was) en daar hebben ze een keer beide kids in gezet.

De kids vonden dit geen succes, regelmatig botsten hoofden tegen elkaar :lol:

Hier ook zo’n Dino danny hobbeldraak oid, de jongens vinden het nu wel leuk maar je moet ze wel vasthouden er zit geen ‘rekje’ omheen.

Ik heb hem gekocht toen ik nog gastouder was maar heb hem al snel weggezet omdat de vingertjes van kruipende kindjes er steeds onder kwamen. Er is minder mee gespeeld als dat ik verwacht had :?

Ik zou dan eerder voor een loopfietsje of auto gaan, daar is hier wel enorm veel mee gedaan.

Hij heeft hier voornamelijk ter decoratie gestaan :wall:

Al spelen anna en jasper er nu wel mee, maar dan wordt het beest aan de teugels door het huisgesleept…

Geen succes hier, ze zaten er nauwelijks in/op. Vond het ook een sta in de weg en heb hem dus weg gedaan.

Zal geen nieuwe hier meer aanschaffen.

Nou, fijn om even te horen hoor.

Volgens mij gaan we het dan maar niet doen… :?

Sassie: het ziet er wel héél schattig uit, zeg! :inlove:

Ik zag nu ook weer dit voorbij komen.

Zo schattig! :mrgreen:

Gelukkig hebben we nog even tijd om te beslissen.

die loopauto heeft het buurjongetje en die is leuk!!!

Zie regelmatig kind voorbij komen met nog eentje in de bak voorop :mrgreen:

Hobbelpaard hebben we niet.

Wou er altijd wel eentje, maar dan wel een echte oude en die dan zelf opknappen. Maar tot nog toe nooit 1 voor een fatsoenlijk prijsje tegen gekomen.

Denk niet dat die er nu alsnog gaat komen.

Hier gingen ze ook amper op het hobbelpaard… :frowning:

Oh hier is het hobbelpaard wel populair :inlove:

Toen ze net zelf konden zitten vonden ze het hobbelpaard bij opa en oma heel leuk (snapten meteen wat de bedoeling was :o ). Voor de eerste verjaardag hebben de jongens er dus een gekregen. Eerste tijd nog met een beugel erom, toen werd hij niet veel gebruikt. De beugel heb ik eraf gehaald toen ze beiden goed konden lopen en er dus zelf op en af konden. Vanaf dat moment wordt ie weer regelmatig gebruikt. Niet heel lang achter elkaar ofzo, maar toch regelmatig dat één van de twee even gaat paardrijden :mrgreen:

Haha sassie, zo’n foto heb ik ook nog van het hobbelpaard bij opa en oma :lol:

hier 2 meiden die beide een hobbelpaard hebben… en ze vinden het beide geweldig…

@Drella wrote:

Haha sassie, zo’n foto heb ik ook nog van het hobbelpaard bij opa en oma :lol:

Ze lijken net zo erg te genieten als Luc en Stan :lol:

@Pé wrote:

Ik zag nu ook weer dit voorbij komen.

Zo schattig! :mrgreen:

Gelukkig hebben we nog even tijd om te beslissen.

Precies die bakfiets heeft ze hier voor haar 1ste verjaardag gekregen van opa en oma.

Helaas heeft ze er niet heel veel mee gespeeld :?

Achteraf gezien had ik liever uit dezelfde serie een gewoon loopfietsje zonder bak. Denk dat die een groter succes zou zijn geweest.

Hier wordt het hobbelpaard regelmatig gebruikt!!

Alleen meneer hobbelt zo hard dat ik steeds bang ben dat ie over de kop gaat!!! :shock: Nu zitten er wel van die nopjes op de voor- en achterkant… maar dan nog :hand:

Ik blijf er altijd gewoon bij staan.

Maar hij heeft er wel lol in… hoe harder, hoe beter :wink:

Hij is trouwens ook helemaal zot op zo’n loopwagentje. Racet hij ook graag de kamer mee door :mrgreen:

En zo’n duwstok met een mannetje waarvan de beentjes gaan flapperen als je loopt, dat is ook een van zijn favorieten bezigheden.

Succes met een cadeau uitzoeken :slight_smile:

We zijn vandaag naar Toysxl geweest…

Toch maar iets anders gekocht :wink:

Zie foto’s.

Bedankt voor jullie hulp.

Ooohhhwwwww :inlove: Die muziekinstrumentjes!!!Wat geweldig!

Die wil ik ook!!! :mrgreen:

Ons ventje is echt een muziekliefhebber. Hij zit altijd zo heerlijk op zijn pianootje te tingelen en in heb zelf een paar jaar djembé-les gehad en als ie langs de djembé komt gelopen moet ie altijd even trommelen :smiley:

Leuk, leuk, leuk!!

Die loopfiets is trouwens ook leuk.

Wij hebben een loopauto. Die is best breed, dus hij kane r goed en stevig op zitten… alleen zijn beentjes zijn dus nog te kort zodat ie er zelf niks mee kan… en dus geduwd moet worden :wink:

En ook hier geldt, net als bij het hobbelpaard, hoe harder hoe beter!!! :wink:

Groetjes, Marieke

Ja, leuk hè? :inlove:

Ik vind die muziekinstrumentjes ook zo leuk :wink:

Bij de toysxl gevonden dus…

We hebben al een loopauto van little people, maar hij is best breed en stuurt heel rot, vandaar dat we toch maar een echt fietsmodelletje hebben genomen.