een paar maand geleden heeft floris van de man van de kinderboerderij twee babycaafjes gekregen (twee mannekes,broertjes) ik vroeg nog kan dat wel twee mannetjes bij elkaar? ja hoor zegt die man…dat kan best als ze maar vanaf dag 1 bij elkaar zijn…nou oke :thumbup:
maar nu hebben ze zich ontpopt als twee homo,incest caafjes :roll: :lol:
ze zijn beide nogal erg hitsig en zitten op elkaar te rijden zeg maar ook beginnen ze te grommen naar elkaar (bijten heb ik nog niet gezien) maar dat grommen kan natuurlijk ook van de hitsigheid komen?
kan ik ze gewoon bij elkaar laten of moet er iets veranderen?
ahhh gossie dus ik kan ze beter weer wegdoen en dan twee vrouwtjes halen? en ze zijn juist zoooo lief :inlove:
2 beertjes is vaak geen succes als ze groter worden…
hmzzzz mischien moet ik er dan toch maar aan gaan denken om ze weer terug te brengen ze zijn echt zo ontzettend lief :inlove: als ik in de keuken bezig ben dan schreeuwen ze de hele boel bij elkaar omdat ze ook groente willen hebben of fruit zooo schattig.
twee vrouwtjes gaan dus wel prima samen?
Ik heb 2 mannetjes gehad.
Eerst had ik er 1, maar dat vond ik zielig. Een paar weken later kwam zn broertje erbij.
Mijn cavia’s hebben ook elkaar bereden enzo :oops:
Maar even later hielden ze er vanzelf mee op.
Ze hebben ruim 4 jaar gezellig samen geleefd.
2 mannetjes kan dus heus wel
Hier 3 mannetjes, ze maken wel ooit ruzie, en proberen elkaar te bespringen op z’n tijd, maar verder gaat het goed. Geen grote vechtpartijen hoor . Ze zijn al een paar jaar samen.
NIet persoonlijk bedoeld hoor, maar dit is een gevoelig puntje van me.
Waarom check je dit niet VOORDAT je cavia’s neemt? En niet bij de (vaak onwetende) persoon die het je verkoopt, maar via een goede website van een vereniging of even bij de dierenbescherming. Nu gaan er weer twee ‘gebruikte’ dieren terug die misschien geen nieuw huis kunnen krijgen.
twee mannetjes is niet zo’n plan inderdaad…
MAAAR; mijn schoonmoeder heeft een maand geleden twee babycavia’s gekocht maar is ziek geworden en kan de cavia’s niet meer verzorgen, het zijn twee kleine meisjes (1 borstel en 1 glad) en zijn heel lief voor elkaar… Je mag ze zo ophalen!!!
Suus waar kon je vandaan en hoe oud zijn ze. Anders wil ik wel overleggen en ze adopteren
@veertje wrote:
Suus waar kon je vandaan en hoe oud zijn ze. Anders wil ik wel overleggen en ze adopteren![]()
Ik kom uit Amsterdam maar mn schoonmoeder woont in Leiderdorp. Ze zullen een paar maanden oud zijn; maandje geleden heeel klein gekocht… Ik kan vanavond wel ff een fotootje opzoeken van de hummels…
Ow das wel te doen vanaf hier…
Graag… Zijn ze wel tam, daar ze al een paar maanden zijn…
Staan ze bij haar binnen of buiten?
@veertje wrote:
Ow das wel te doen vanaf hier…
Graag… Zijn ze wel tam, daar ze al een paar maanden zijn…
Staan ze bij haar binnen of buiten?
Ze zijn echt supertam, zelfs mn wilde meiden kunnen ze heerlijk knuffelen. Ze hebben zowel een binnen- als buitenverblijf… met mooi weer zet ze ze buiten.
Twee mannetjes cavia’s samen gaat heel vaak gewoon goed hoor. Wel moeten ze met elkaar een tijdje de rangorde uitvechten en het klinkt alsof ze daar nu mee bezig zijn. zolang je er geen vrouwtje bij zet is er niks aan de hand. Wacht nog even af, waarschijnlijk keert de rust vanzelf weer terug.
Hier geen problemen gehad met mannetjes caafjes bij elkaar. Ook vrouwtjes krijgen de neiging elkaar te berijden, no big deal. Zorg dat ze allebei aandacht krijgen en voor een niet te kleine huisvesting en zorg voor wat afleiding in het hok, maar dan wel gelijk verdeeld (2 liksteentjes ipv 1 bijvoorbeeld.).
@Priscilla wrote:
NIet persoonlijk bedoeld hoor, maar dit is een gevoelig puntje van me.
Waarom check je dit niet VOORDAT je cavia’s neemt? En niet bij de (vaak onwetende) persoon die het je verkoopt, maar via een goede website van een vereniging of even bij de dierenbescherming. Nu gaan er weer twee ‘gebruikte’ dieren terug die misschien geen nieuw huis kunnen krijgen.
je hebt hier ook wel gelijk aan hoor…normaal dubbelcheck ik juist alles voor ik ergens aan begin,maar ik dacht cavia’s tja hoe moeilijk kan het zijn en die man deed ze me toen gelijk mee in een doosje…een hok had ik nog wel dus mischien een beetje stom maar het ging gewoon zo.
ik weet nog niet of ik ze wel wegdoe.want zoals meerdere mensen hier al zeiden kan het ook prima gaan met twee mannekes…als ik dan toch zou besluiten om ze weg te doen dan zal ik ze niet zomaar weg doen,maar er zorgvuldig zelf persoonlijk een huisje voor zoeken…
@merel33 wrote:
@Priscilla wrote:NIet persoonlijk bedoeld hoor, maar dit is een gevoelig puntje van me.
je hebt hier ook wel gelijk aan hoor…normaal dubbelcheck ik juist alles voor ik ergens aan begin,maar ik dacht cavia’s tja hoe moeilijk kan het zijn en die man deed ze me toen gelijk mee in een doosje…een hok had ik nog wel dus mischien een beetje stom maar het ging gewoon zo.
ik weet nog niet of ik ze wel wegdoe.want zoals meerdere mensen hier al zeiden kan het ook prima gaan met twee mannekes…als ik dan toch zou besluiten om ze weg te doen dan zal ik ze niet zomaar weg doen,maar er zorgvuldig zelf persoonlijk een huisje voor zoeken…
Ik heb 4 cavia,s moeder en dochter zitten bij elkaar, toen had ik van moeder caaf nog een jong, mannetje, heb er een heel klein ini mini jonkie bij gekocht en zitten prima bij elkaar, dat berijd elkaar, maar ze kunnen het prima vinden zitten geloof ik ook al weer bijna 4 jaar samen.
ockie is zelfs voor een operatie zeker een week uit de ander kooi geweest, dus gescheiden van pluis, maar naderhand hup bij elkaar en was gewoon weer prima, dus ik zou afwachten hoor :thumbup:
gr melanie
Hoi,
voor zover ik weet kunnen twee mannetjes juist niet bij elkaar omdat die op den duur last krijgen van terrotoriumdrift en gaan vechten. Wij hebben twee vrouwtjes bij elkaar en dat gaat wel heel goed. Alleen zetten van een cavia is geen optie omdat het kuddedieren zijn en alleen houden een vorm van geestelijke mishandeling blijkt te zijn. Cavia’s worden gek van eenzaamheid dan. Ik zal je de link naar een site over cavia’s pbén omdat ik niet weet of ik die hier mag plaatsen.
Groetjes van Marloes