Hik

Niet dat ik me er nou zorgen om maak ofzo, maar Ruben heeft ontzettend vaak de hik. Nu op 't moment van schrijven ook weer, voor de 6e keer vandaag :eh:

Het vervelende ervan vind ik vooral, hij spuugt dan ook steeds wat van zn fruit, drinken, warme hap etc weer uit. Dat wordt dan natuurlijk weer omhoog ‘gehikt’.



Is dat normaal, zo vaak de hik? Hebben jullie kleintjes dat ook (gehad)?

genetisch bepaald? Bepaalde weken heb ik soms heel vaak de hik. de kinderen hikken er hier ook wat af, vooral op jonge leetijd. Het wordt wat beter met de oudste… die hikt nu wekelijks… maar onze jongste kan wel een hele dag hikken.



anders cb vragen? wat is eigenlijk hetnut van hikken?

he,



eet en drinkt hij misschien gulzig? soms als ze het te snel doen krijgen ze teveel lucht binnen en krijg je de hik… wat je zelf al zei kan geen kwaad maar is gewoon heel vervelend zeker als zijn eten ermee terugkomt.

Haha Konijn, ik heb ook echt geen idee wat het nut is van hikken :lol: Zal 't zo es opzoeken :wink:

Bij jullie wordt er dus ook heel wat gehikt…

Claudia, hij drinkt idd wel vrij gulzig ja. Zou ik daar iets aan kunnen doen? Lijkt me van niet, want hoe dan…?

Klinkt idd wel logisch, met teveel lucht binnenkrijgen dan.

nee kun je niet echt wat aan doen… vervelend maar wordt vanzelf minder of gaat over denk ik, en als je toch aan de google bent voor het nut van hikken kun je misschien even kijken voor tips… maar ja hoe zeg je tegen een mannetje van 9 maanden niet te snel eten, dat komt wel… maar je weet het nooit!!

hier wordt ook wat afgehikt hoor, de oudste heeft het wel wat minder nu, maar die kreeg ook de hik als ie moest lachen en nu de jongste ook, als ze hardop lacht heeft ze hik :stuck_out_tongue: het heeft met een bepaalde manier van ademhalen te maken, daar kan je niets aan doen helaas :slight_smile:

De laatste dagen heeft ie er weer helemaal geen last van gehad :thumbup:

Ach, het is niks bijzonders en komt dus ook meer voor dat ze zovaak de hik hebben.

Zal best goed komen dan :slight_smile:

@schaap wrote:

hier wordt ook wat afgehikt hoor, de oudste heeft het wel wat minder nu, maar die kreeg ook de hik als ie moest lachen en nu de jongste ook, als ze hardop lacht heeft ze hik :stuck_out_tongue: het heeft met een bepaalde manier van ademhalen te maken, daar kan je niets aan doen helaas :slight_smile:




Hier ook zo :mrgreen: :wink: Als Siem helemaal in een scheur ligt komt de hik er altijd bij :lol:



Maar ook na de fles, dat is bij hem echt een teken van te gulzig drinken.



Mijn moeder zegt dan altijd: hij groeit. Zei ze vroeger tegen ons altijd al.