hij wil niet kruipen

Hallo justin is bijna 11 maanden maar wil nog niet echt gaan kruipen…

hij wordt boos als hij zijn speelgoed niet kan pakken en gaat dan huilen en wordt vervelend…



wie heeft er tips of ideeen

Volgens mij hoeven ze niet te kruipen toch :think: , dus wie weet gaat ie straks in een keer hardlopen :wink: :mrgreen:



(sorry geen tips voor je :hug: )

ik deed bij mijn oudste van de anti slip sokjes de tenen af knippen en die aan de knietjes , dan hebben ze ,meer vat op de grond en is het ietsje makkelijker om het te leren :thumbup:

@pegje wrote:

ik deed bij mijn oudste van de anti slip sokjes de tenen af knippen en die aan de knietjes , dan hebben ze ,meer vat op de grond en is het ietsje makkelijker om het te leren :thumbup:


Oh wat een slim idee… hier een kindje op het kdv met hetzelfde “probleem”… ga maandag meteen deze tip geven :smiley:

Melissa kroop met 13 maanden en een week later liep ze

Tyg heeft maar 1 week gekropen (achteruit) en toen liep ie ineens

Soms helpt het als je het kruipen, niet lachen, voordoet.



Wat ik weet is dat kruipen wel heel belangrijk is voor de ontwikkeling van de linker en de rechter hersenhelft (heb ik niet bedacht hoor, haha).



Groetjes

Precies Wicky, ik heb dat ook begrepen. Dus áls hij gaat kruipen zou dat heel fijn zijn! De tip van die anti slip vind ik overigens heel goed!, en voordoen ook: mijn vriendin had dit gedaan ( Maar dan dan haar dochter in kruipstand zat, en zij dus haar handjes naar voren deed. Toen ze haar knietjes er weer onder trok snapte ze het ineens!)

goede tip gaan we eventjes proberen of het werkt hij wil ook niet echt lekker staan de luilak hahaha…

Hieke kroop later dan ze liep. Wij hebben (om een andere reden) fysio gehad voor Hieke en die maakte daar niet echt een probleem van. Op laminaat of gladde vloer is het ook lastig kruipen. Dat gaf zij ook aan als reden dat dit bij veel kindjes laat of zelfs niet gebeurd. Tapijt is immers veel makkelijker.



Ze gaf als oefening om het kruipen te oefenen dat je met een grote (vooral lange) opgerolde handdoek over de borst kan oefenen. Je zet het kind in kruiphouding op de vloer (liefst stroeve vloer, tapijt oid) en houdt het met de handdoek overeind. Je staat zelf dan als het ware over het kind heen met de uiteinden van de handdoek in je handen. De lengte van de handdoek is dus vooral prettig voor jezelf. Zo kan je kruipen oefenen.



Wij hebben dat overigens nauwelijks gedaan. Hieke schoof op haar billen door de kamer (makkelijk op het gladde laminaat) en vond de oefening echt vreselijk. Ze was dus al 14 maanden toen ze uiteindelijk ging kruipen. Ze liep eerder… het boeide mij niet zo. Het komt wel, en inderdaad…

Is toch geen probleemals hij niet kruipt, het komt vanzelf! Je kansamen oefenen en de rest komt vanzelf! Alles op zijn tijd als de kleine eraan toe is :smiley:

Een baby van 11 maanden hoeft toch nog niet te kruipen? Je kunt af en toe eens wat oefenen, maar ik zou me er geen zorgen over maken. Hij tijgert ook nog niet, of wel? Dat zou ik dan wellicht eerst gaan oefenen.



Enne…even relativerend, Bo kroop pas bij 28 maanden! Oké oké, door allerlei oorzaken en zò laat is natuurlijk ook niet echt normaal, maar ik geloof dat ik het bijna gek zou vinden als ik een kruipende 11-maanden-beeb zou hebben. :wink: Nikkie maakt ook nog geen aanstalten om iets anders te gaan doen dan rollen.