Hij wil gewoon nog niet

Tja, hier zit ik te meuten met de hapjes. Fruit gaat goed en die yoghurt ook maar die groente moet hij dus echt niet. Ik ben juist begonnen met groente maar dat heeft niet gewerkt.

En hij zit nog steeds op 6x bv op een dag, niet dat ik dat erg vind hoor want van mij mag dat wel :inlove: maar nu zat het cb te zeuren tegen me dat ik de bv wat minder moest geven en de bijvoeding wat meer op de voorgrond moest houden…

Ikzelf heb het idee dat het een beetje onzin is wat ze zeggen over de bv maar is het echt noodzakelijk dat ik hem die groentehap zo moet geven? Als hij toch elke keer begint te kokhalzen dan hoef ik toch niet door te gaan ermee?

Ik zei tegen hun ook dat het toch niet voor niks bijvoeding heette maar daar kreeg ik toch rare reacties op zoals " Je doet hem tekort omdat hij vast voedsel nu nodig heeft, hij heeft niet meet genoeg aan bv" ik heb haar trouwens wel even een uitbrander gegeven want ik doe Djanel helemaal niet te kort, stomme trut :evil:

Maar wat vinden jullie ervan?

Wat een doos… heeft ze wel goed naar Djanel gekeken?

'k Heb al heel wat foto’s van hem gezien en je doet hem toch echt geen tekort :inlove:

Nee hoor, als hij nog geen zin heeft in groente, dan toch lekker nog niet?

Kan hij nog genoeg eten de rest van z’n leven :wink:

Gewoon doen wat voor jou goed voelt :thumbup:

Groetjes,

Heleen

Hij krijgt toch ook al fruit… Het is net of je hem niks wil geven als ze dat zo zegt…

als hij nog niet wil dan niet… Ik weet niet wat je nu aanbied ( potje zelf gemaakt en hoe fijn het dan is…) het kokhalzen kan te maken hebben met de wurgreflex die verdwijnt vanzelf tussen de 6 en 9 maanden… dan moet het kokhalzen vanzelf overgaan…

Of als het wat grof is kun je het fijner maken…

Gewoon af en toe even aanbieden joh komt vanzelf goed… Tessa eet nu pas steeds iets beter…

Liefs

Het eerste jaar is de bijvoeding ook echt BIJvoeding! Het is dus de aanloop naar het gewoon voeden. Je moet nooit in het begin borstvoedingen af gaan bouwen voor de bijvoeding dus je doet het hartstikke goed! En dat het cb daar niet zoveel verstand van had wisten we al :mrgreen:

ik geef ook nog steeds alleen volledig bv… omdat ze vast niet verdraagd!

de arts van et cb zei hier: als ze niet meer groeien, de lijn buigt af, moeten ze bij hebben, anders zit er in de bv nog meer dan genoeg!

aangezien ze nog steeds meer dan 800 groeit in de maand… ga ik gewoon nog ff lekker door!

Maak je niet druk, Lenn zn wurgreflex is ook nog heel erg aanwezig … een ‘korreltje’ broccoli is al te veel!

Ik blijf proberen, wil hij niet, dan niet, en kokhalst hij bij elke hap, dan is het ook klaar. Ik ga hem niks opdringen ofzo, hij groeit goed, Djanel ook, dus maakt het niks uit. Het komt vanzelf wel goed!!

Enneuh tekort doen met bv :hand: WHATEVER :hand:

Wat belachelijk dat ze dat zo durven te stellen. Je doet hem absoluut niet tekort. Lekker die bv bijven geven dat is immers de hoofdmaaltijd. De rest is echt BIJvoeding, zoals je zelf al zei. Deze periode is om allerlei smaken en texturen te leren kennen. Hij eet zijn fruit toch lekker op.

Liefs Moirah

Of het echt onzin is weet ik niet, maar ook ik zou me daar niet veel van aantrekken. Toen Jasper een maand of 9 was zat hij ook nog steeds op 6 voedingen per dag en toen ben ik wel in overleg met het cb de vaste voeding iets meer gaan ‘promoten’. Dwz. dat ik het telkens eerst wat vaste voeding gaf, daar mocht hij dan van eten, maar dat hoefde niet en deed hij dus ook vaak genoeg niet :wink: En pas daarna kreeg hij bv. Op deze manier kwam er ook voor het eerst een vast ritme in onze dag en ik merkte dat Jasper daar baat bij had.