hij weigert elke fles (9 mnd)

Quinten weigert nu sinds ongeveer 2 weken elke fles. Zowel zijn gewone voeding als sapjes.



Nu is de voeding niet zo’n probleem want hij eet nu pap van een bordje en dat gaat uitstekend.

Maar sap drinken weigert hij gewoon. Ik heb elk flesje al geprobeerd. Anti-lektuitbekers weigert hij ook.

Uit een tuitbeker zonder anti-lek drinkt hij wel omdat ik dan steeds mini-slokjes in zijn mondje giet.

Maar ook daar heeft hij snel genoeg van. Gewone bekers zijn gewoon nog een ramp… dan ligt alles ernaast.



Hoe kan ik ervoor zorgen dat Quinten toch voldoende drinkt?

Hij krijgt 's ochtends een bord pap (180+6+b*mbix)

Rond 10:00 uur fruit. En als toetje een danoontje start. En dat zijn ongeveer de enige voedingsmiddelen die hij krijgt waar vocht in zit.

En als ik geluk heb drinkt hij 50ml sap.

Hier hetzelfde probleem :shifty:

Sophie begint gelijk te meppen als ze een fles ziet :thumbdown:

Nu krijgt zij nog (.) maar ik wil toch ook dat ze sap gaat drinken, of gewone melk, thee, water … de zomer komt er aan.

Dus ik lees mee :angel:

met Cleo had ik hetzelfde probleem, sindsdien gebruik ik de rietjesbekers van Nuby, dat was echt een succes, ze drinkt er nu nog steeds uit :thumbup:

hmmm een rietjesbeker heb ik nog niet geprobeerd… morgen maar eens eentje halen.

bedankt voor het idee :thumbup:

Dat had iemand ook al als tip gegeven :think:

Maar snappen ze dat ze moeten zuigen dan :think:

Tessa wilde hier ook nooit veel drinken… Pas na een jaar ofzo ging ze ineens veel beter drinken… Zoveel zelfs dat ik me daar weer zorgen om ging maken, omdat ze steeds slechter ging eten…Nu is dat lekker in balans gelukkig.



UIteindelijk heeft ze het met een antilek tuitbeker geleerd en zo over naar een tuit zonder antilek en toen met 2 jaar gewoon uit een gewone beker…( daarvoor ook wel 1 beker gewoon en de rest tuit).



Je kunt idd andere bekertjes nog proberen, maar probeer je er niet te druk om te maken, ik deed dat ook en uiteindelijk kwam het toch goed.

Probeer ook eens andere sapjes uit, misschien vind je kindje dit smaakje gewoon niet zo lekker.

Zolang je kindje lekker blijft plassen en verder goed zichzelf is komen ze niets tekort.

@victoria wrote:

Dat had iemand ook al als tip gegeven :think:

Maar snappen ze dat ze moeten zuigen dan :think:




Cleo snapte het gelijk, bij haar was het een kwestie van “zelf willen doen” :slight_smile:

rietjesbeker was niet echt een succes. Hij zoog er af en toe wel aan maar daarna duwde hij de beker resoluut weg met zijn handjes en draaide hij zijn hoofdje weg.



Ik ga maar eens een ander smaakje proberen (heb nu 2 verschillende geprobeerd, beiden geen succes)



Ik maak me toch wel zorgen. Quinten heeft vanochtend een goede volle plasluier gehad, maar de rest van de dag plast ie erg weinig…

ow wat balen zeg dat het niet werkte :frowning:

@Babbel wrote:

rietjesbeker was niet echt een succes. Hij zoog er af en toe wel aan maar daarna duwde hij de beker resoluut weg met zijn handjes en draaide hij zijn hoofdje weg.





Dat doet Sophie dus ook, maar volgens de CB gaat een kind echt drinken.

Eten kun je volhouden, maar drinken niet :wink:

Je kunt in het mondje zien of een kindje aan het uitdrogen is.

Dus ik denk dat het ook een kwestie van volhouden is :shifty:

Hieke heeft ook een hele periode slecht gedronken. Wat ze wel dronk was kant en klaar sap. Dat gaf ik haar dan wel eens. Maar ik wilde haar daar ook weer niet aan wennen, want het is heel duur. Uiteindelijk is ze wel weer gaan drinken. Ik heb ook een tijdje een beker onder handbereik voor haar gezet, zodat ze zelf kon bepalen wanneer ze wilde drinken. Gedwongen aan tafel drinken werkt hier nog steeds niet goed. Smaakjes is ze niet gek op. Ze drinkt het liefste gewoon appeldiksap.

he meiden



mijn dochter is nu bijna 7 manden en wil de fles met melk niet meer.

de fles met dixsap gaat er zo in.



wat moet ik doen of kan ik de fles weglaten…

maar het lijk mij dat de kleine nog wel de voeding nodig heeft van de melk.



help help help…



ps pap,reisterbloem,bixsap er bij in appelmoes er bij in niks helpt.

ook niet van een bord spucht ze het uit.

Quinten heeft net 40cc sap in één keer opgeslurpt :dance: Normaal doe ik daar een dag over.

Ik heb het in zijn normale ‘melkfles’ gedaan in plaats van in een sapfles.

Ik had wel al het speentje van zijn melkfles op een andere fles geprobeerd, maar nog niet de hele fles.

Zou het aan de fles liggen (dr.brown fles) of mss het weer :think:



MArij, lastig zeg. Quinten heeft rond die leeftijd ook melk en pap geweigerd. Wij hebben toen van Bamb*x ‘melkpap appel’ gehaald en dat vond hij wel lekker. Je hoeft er alleen water bij te doen, opvolgmelk en papspul zit er al in.

(is wel duur…)

hallo



dat maakt mij niet uit,wil graag dat me kind wel alles binnen krijg wat ze nodig heeft.

dan ga ik dat maar eens proberen.

dus dat kan je doen ipv de melk fles.



bedankt



liefs marij