Hij vindt alles goor

sinds 2 weken zijn wij begonnen met het geven van groentehapjes. ik maak de hapjes zelf.



maar ons kleintje vindt alles goor! hij vindt het zitten in de kinderstoel fantastisch en ook de lepel en zijn bordje vindt hij erg leuk. hij gaat helemaal lachen als ik zijn bordje uit de kast pak.

totdat, de eerste hap zijn mondje raakt.

hij kijkt me dan aan of ik vergif in zijn mond stop. ik geef de groenten een paar dagen achter elkaar om hem aan de smaak te laten wennen, maar er zit geen verbetering in. ik heb ook al geprobeerd om hem tegelijk met ons te laten eten, maar ook dat had geen effect.



we hebben dit al geprobeerd:

banaan, hier ging hij echt van kokken

wortel, dit vond hij nog het beste te pruimen

bloemkool, vond hij ook echt vreselijk

doperwten, ook dat kwam ‘pppprrrrttt’ weer naar buiten

broccoli, was ook geen succes…



Hij zit nu aan de antibiotica voor een flinke oorontsteking. het spul is mierzoet en zelfs dat gaat met moeite naar binnen…



ik lees hier alleen maar kindjes die bijvoeding superlekker vinden.

heb ik dan zo’n raar kind? :think: :slight_smile:

Ik denk dat je kindje duidelijk aangeeft er nog niet aan toe te zijn…

Het hoeft ook nog helemaal niet, dus ik zou het lekker even laten rusten.

ik sluit me aan bij lune

Idd gewoon over een maandje nog es proberen. En ondertussen lekker mee aan tafel laten zitten met zijn lepeltje! Met dat lepeltje zal hij ook voldoende lol hebben. Of anders op de Rapley manier voedsel aanbieden. (google en je vindt er een hoop info over!) Gekookt stukje aardappel etc.

Hij is nog maar 5,5 maand, dus bijvoeding hoeft nog niet en is pas echt nodig als ie richting een jaar gaat.



En idd als je voedsel probeert, hetzelfde spul een paar dagen/keren achter elkaar proberen. Of een poosje ertussen en dan weer proberen. Ze moeten vaak toch wennen aan de smaken en de structuur enzo!



En over kokhalzen: kindjes hebben zo jong de kokhalsreflex VEEL verder voor in de mond zitten, dan wij. Dus als zij kokken, wil dat nog niet zeggen dat ze net als wij zowat stikken in een stukje. Dit kan dan bij hun pas halverwege de mond zitten. Dit is een natuurlijk leerproces van wat de veilige grootte van brokjes is die hij kan doorslikken.

ik sluit me aan bij de rest, nog even een maandje wachten. Misschien als jullie bijvoorbeeld boontjes eten hem ook een boontje in zijn handen geven :think:

Ik zou idd nog even wachtten, en niet alle kindjes vinden de bijvoeding direct lekker. Die van mij moest alles eerst 10 keer proeven voordat het er met smaak in ging. Wij gaven ook een paar keer achter elkaar hetzelfde.

bedankt voor jullie antwoorden!

de doperwtjes vond hij gisteravond zowaar lekker.

ik denk inderdaad dat rapley meer iets voor hem is. dus dat gaan we dan maar proberen over een tijdje.

groente bieden we inderdaad een paar keer achter elkaar aan, om hem te laten wennen.



de lepel in zijn handjes geven hebben we ook geprobeerd, maar die stopt hij zover in zijn keel, dat hij over zijn nek gaat :mrgreen:



het gekke is, dat we zijn gaan bijvoeden omdat hij snachts telkens lag te spoken. toen hij een paar hapjes groente kreeg, was dat wel over.



nu is hij ook ziek geweest, dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

Nee joh Fluppie! Jou kindje is zo normaal als wat :wink: ! Hij moet eerst aan al die smaken wennen. Meestal moeten ze wel 10 keer een smaak geproefd hebben om het lekker te gaan vinden. Komt wel goed, niks forceren en gewoon af en toe blijven proberen…