Hij doet me pijn

Als 't hier niet goed staat moet 't maar verplaatst worden, zat te twijfelen…



Ruben is een heel druk, enthousiast mannetje :inlove:

Vervelend vind ik wel dat ie me regelmatig pijn doet. Haren trekken (en niet loslaten!) krabben, bijten.

Net weer, heeft ie tussen 2 vingertopjes een stuk vel in mn nek te pakken. AUW! :o En hij knijpt ook zó hard, doet echt zeer.

Hij zal het zelf nog niet doorhebben/ niet snappen, maar wil wel duidelijk maken dat dat niet mag, niet goed is, niet de bedoeling, etc…



Hoe doe ik dat?



Echt snappen doet ie het nog niet, het blijft nu bij “nee” “niet doen” ene keer wat strenger gezegd dan een andere keer, en zn handje losmaken.

Moet ik gewoon net zo lang geduld hebben totdat ie dat ‘snapt’ ?

Want hij weet heel goed wat “nee” betekent, als ie bij de tv staat hoef ik het maar 1x te zeggen bijv, dan geeft ie geen aandacht meer.

Vind het zo vervelend…

owwwwwwwwwww ik dacht dat het aan mij lag zeg :mrgreen:

hier ook zo’n mama-mishandelaar :mrgreen:



heb mn haar strak op een staart en nog weet ie de plukken eruit te trekken terwijl ie een stuk vel bij mn keel vast grijpt :shock:

en terwijl ie dat doet zit ie nog aan mn kin te zuigen ook hahaha



heb ik met de eerste nooit zo gehad maar het is aardig pijnlijk,ook heeft ie vaak mn oren te pakken,dus lange oorbellen werkt hier ook niet echt



ik probeer die grijpgrage klauwtjes maar te ontwijken :angel:

Die van mij heeft ook met regelmaat hardhandige liefde. Bijten, haren trekken, vel hangen, kopstoten uitdelen.

Zoals je zelf ook aangeeft, ze snappen het nog niet.

Ik blijf gewoon corrigeren en nee zeggen, maar zolang hij het besef nog niet heeft zal het lastig zijn.

Ja, de grijpgrage handjes ontwijken en corrigeren en ‘nee’ zeggen blijf ik zoiezo doen :thumbup:



Wanneer houdt die periode ongeveer op? :mrgreen:

Euuhh…

Onze jongste is 19 maanden en die heeft er nog steeds een handje van :wall:

@marieke_dm wrote:

Euuhh…

Onze jongste is 19 maanden en die heeft er nog steeds een handje van :wall:


Ohjeee :shifty: :mrgreen: het komt vast weer goed haha. Gelukkig komt ie me ook heel regelmatig knuffelen :inlove: