Hij doet het echt niet!

Stan plast niet op potjes of de wc. Hij lijkt wel andersom zindelijk! :wall:



Gisteren had hij een droge luier na een paar uur dus er moet een flinke plas in zijn blaas zitten, dus ik zet hem op het potje, maar er komt niets.



We hebben nog geroepen: plas waar blijf je nu? Zelf Po van de teletubies kwam kijken of er een plasje kwam, maar nee hoor! :naughty:



Luier weer om gedaan en die was even later drijfnat.



Gaat dit ooit nog wat worden of loopt op z’n 18de nog met een luier om?

Stan is misschien iets te jong om met zindelijkheid bezig te zijn???

Nou, denk echt niet dat biijna 3 jaar te jong is. tegenwoordig worden de kinderen toch al op eitjes gelegd. Maar goed dat is mijn mening.





Ik denk vooral volhouden en doorzetten. Voor en na elk slaapje (als ie er tussen door nog doet) op het potje of de wc zetten. Eventueel ook voor en na elke maaltijd. Een boekje erbij lezen of iets doen wat hij echt leuk vind. groot aplaus geven als hij er op is blijven zitten en helemaal uit je dak gaan als er een druppel in ligt!





Heel veel succes en hopenlijk komt er snel mooi weer, dat helpt ook :smiley:

Bijna 3??

Hij is ruim 2,5… 8) :lol:



Tja, kindjes geven het zelf gewoon aan. Ik denk dat je kinderen helemaal niet hoeft te overmotiveren als ze er geen zin in hebben. Het komt echt wel.

Daarbij hoeven ze pas zindelijk te zijn als ze naar school zijn. Waar is de haast?



De meeste kinderen zijn tussen 3 en 3,5 helemaal zindelijk…



Dus Stan heeft nog even… :slight_smile:

Zolang hij er niet gefrustreerd van wordt, blijven proberen.

Als hij het zat is, zou ik even er mee stoppen en van de zomer het opnieuw wagen door hem zonder luier te laten rondlopen.

Jesper is sinds een maandje of 2 overdag zindelijk. Van de een op de andere dag gewoon ineens geen zin in een luier. Daarvoor wilde hij echt niet naar de wc en schreeuwde om een luier. Het komt heus, als ie er aan toe is… :wink:

mijn zoontje is even oud, maar wil niet eens op de pot of wc zitten :lol:

Ik wacht wel tot de zomer als ie in zn blootje rondloopt, dan is ie binnen een maand zindelijk (denk ik, ) :smiley:

je hebt nog dik een jaar om het voor elkaar te krijgen.

zou wel blijven stimuleren maar niet te veel puchen.

gewoon bij tijd en wijlen op het toilet zetten desnoods op vaste tijden.

en dan afwachten tot hij het wel doorkrijgt. en de zomer komt er ook weer an en kun je hem lekker is zijn onderbroekje zonder luier laten lopen.

succes!

@stillewater wrote:

mijn zoontje is even oud, maar wil niet eens op de pot of wc zitten :lol:

Ik wacht wel tot de zomer als ie in zn blootje rondloopt, dan is ie binnen een maand zindelijk (denk ik, ) :smiley:




hoop je :lol:

nou ik denk en hoop het zelfde, bij levi :wink: :mrgreen:

@Madre wrote:

Bijna 3??

Hij is ruim 2,5… 8) :lol:



Tja, kindjes geven het zelf gewoon aan. Ik denk dat je kinderen helemaal niet hoeft te overmotiveren als ze er geen zin in hebben. Het komt echt wel.

Daarbij hoeven ze pas zindelijk te zijn als ze naar school zijn. Waar is de haast?



De meeste kinderen zijn tussen 3 en 3,5 helemaal zindelijk…



Dus Stan heeft nog even… :slight_smile:




Dat is het probleem, dat iedereen er maar vanuit gaat dat ‘de kinderen het zelf wel aangeven’. Pfff ik wordt er haast zot van als ik hier de topics lees. Er mag best aandacht besteed worden aan het zindelijk worden. En wat raar om te denken: je hebt nog de tijd, hij hoeft pas voor zn 4e zindelijk te zijn? Misschien een goeie voor het discussieforum, maar daar trek ik toch aan het kortste eind. Is het gemakzucht van de ouders van tegenwoordig? Het is makkelijker om een luier om te knopen dan bezig te zijn met zindelijkheidstraining? In elk geval, zo lijkt het wel. O ja, mijn dochter is ook bijna 3 (uhm…2 jaar en 8 maanden, peohpoeh, moet ik daar ook al op gaan letten). Zij was voor haar 2e jaar overdag zindelijk en nog geen 2 jaar en 3 maanden dag en nacht. Dat vind ik een normale leeftijd en niet tussen de 3 en 4 jaar. Sorry, maar dat is mijn mening.

Dus als iemand hier daar vragen over heeft, dan vind ik niet dat diegene maar moet zitten wachten tot hun kind het aangeeft, maar er echt mee aan het werk kan en aandacht aan kan geven.

@mama van anne wrote:

@Madre wrote:
Bijna 3??

Hij is ruim 2,5… 8) :lol:



Tja, kindjes geven het zelf gewoon aan. Ik denk dat je kinderen helemaal niet hoeft te overmotiveren als ze er geen zin in hebben. Het komt echt wel.

Daarbij hoeven ze pas zindelijk te zijn als ze naar school zijn. Waar is de haast?



De meeste kinderen zijn tussen 3 en 3,5 helemaal zindelijk…



Dus Stan heeft nog even… :slight_smile:




Dat is het probleem, dat iedereen er maar vanuit gaat dat ‘de kinderen het zelf wel aangeven’. Pfff ik wordt er haast zot van als ik hier de topics lees. Er mag best aandacht besteed worden aan het zindelijk worden. En wat raar om te denken: je hebt nog de tijd, hij hoeft pas voor zn 4e zindelijk te zijn? Misschien een goeie voor het discussieforum, maar daar trek ik toch aan het kortste eind. Is het gemakzucht van de ouders van tegenwoordig? Het is makkelijker om een luier om te knopen dan bezig te zijn met zindelijkheidstraining? In elk geval, zo lijkt het wel. O ja, mijn dochter is ook bijna 3 (uhm…2 jaar en 8 maanden, peohpoeh, moet ik daar ook al op gaan letten). Zij was voor haar 2e jaar overdag zindelijk en nog geen 2 jaar en 3 maanden dag en nacht. Dat vind ik een normale leeftijd en niet tussen de 3 en 4 jaar. Sorry, maar dat is mijn mening.

Dus als iemand hier daar vragen over heeft, dan vind ik niet dat diegene maar moet zitten wachten tot hun kind het aangeeft, maar er echt mee aan het werk kan en aandacht aan kan geven.




wat ik weet uit ervaring is dat je niet moet puchen.

ik zei je hebt nog een jaar om het voor elkaar te krijgen dat betekent niet doet je moet afwachten tot het kind naar jou toe komt.

gewoon blijven stimuleren is het beste en niet afdwingen want dat gaat je echt niet lukken dat merk je nu toch zelf ook wel :think:

het ene kind is niet het andere kind. mijn jongste is er nog niet mee bezig gaat krijsen als hij op de pot zit. maar zet hem er toch op al is het maar 2min maar ik verwacht niet dat hij een plasje doet dat komt vanzelf wel.

waarom stel je de vraag als je het antwoord eigenlijk zelf al hebt dan doe je het toch goed? we kunnen niet vanuit hier zorgen dat je kind ook daadwerkelijk een plasje pleegt :wink:



ik ga me er echt niet druk om maken dat mijn jongste pas met 3,5 zindelijk zou zijn. mijn oudste is 4jr en is nog lang niet zindelijk dus ik klap in mijn handen als levi voor zijn 4de zindelijk is!!! (oudste heeft een ontwikkelingsachterstand)

en op een gegeven moment gaan kindjes het ook zelf aangeven als je ze maar vertrouwd maakt met het potje.

@mama van anne wrote:

@Madre wrote:
Bijna 3??

Hij is ruim 2,5… 8) :lol:



Tja, kindjes geven het zelf gewoon aan. Ik denk dat je kinderen helemaal niet hoeft te overmotiveren als ze er geen zin in hebben. Het komt echt wel.

Daarbij hoeven ze pas zindelijk te zijn als ze naar school zijn. Waar is de haast?



De meeste kinderen zijn tussen 3 en 3,5 helemaal zindelijk…



Dus Stan heeft nog even… :slight_smile:




Dat is het probleem, dat iedereen er maar vanuit gaat dat ‘de kinderen het zelf wel aangeven’. Pfff ik wordt er haast zot van als ik hier de topics lees. Er mag best aandacht besteed worden aan het zindelijk worden. En wat raar om te denken: je hebt nog de tijd, hij hoeft pas voor zn 4e zindelijk te zijn? Misschien een goeie voor het discussieforum, maar daar trek ik toch aan het kortste eind. Is het gemakzucht van de ouders van tegenwoordig? Het is makkelijker om een luier om te knopen dan bezig te zijn met zindelijkheidstraining? In elk geval, zo lijkt het wel. O ja, mijn dochter is ook bijna 3 (uhm…2 jaar en 8 maanden, peohpoeh, moet ik daar ook al op gaan letten). Zij was voor haar 2e jaar overdag zindelijk en nog geen 2 jaar en 3 maanden dag en nacht. Dat vind ik een normale leeftijd en niet tussen de 3 en 4 jaar. Sorry, maar dat is mijn mening.

Dus als iemand hier daar vragen over heeft, dan vind ik niet dat diegene maar moet zitten wachten tot hun kind het aangeeft, maar er echt mee aan het werk kan en aandacht aan kan geven.




Dat is dan fijn aan Anne, en met motivatie is inderdaad helemaal niets mis…Ik ben juist iemand die graag mijn kinderen wil motiveren.



Maar TS geeft dus duidelijk aan dat Stan niet op potje/wc wil plassen…



Dan kan je motiveren tot je een ons weegt.



En om hier nu zot van te worden :shifty:

Elka geeft aan dat Stan wel op het potje zit, maar er nog geen plas komt, die plas komt wel als hij zijn luier weer aan heeft. Dus met geregeld op het potje zetten en er vertrouwd mee worden kan het effect gaan geven dat hij het wel gaat doen. Wat ik dus niet begrijp is dat er zo vaak gezegd wordt dat er nog zoveel tijd is. Ik vind het juist goed dat mensen ermee bezig zijn en niet denken: ach het komt wel een keer. Natuurlijk is niet ieder kind met dezelfde leeftijd zindelijk, maar ik vind wel dat je als ouder zijn de ermee bezig moet zijn en niet moet afwachten tot het een keer komt.



Een kindje van de zwemles van Anne staat geregeld na het zwemmen in een hoke van het kleedhok. De moeder zegt dan, ja, hij staat even te popen en dan moet ik hem met rust laten. Als dat kind het zo goed weet, zou ik als moeder zijnde mijn kind na de zwemles op de wc zetten…dat hij dan later nog in zn broek poept, oke, maar ik zou in elk geval niet zoals haar staan toekijken en wachten tot mn kind klaar is met poepen.



Maar goed, wij denken hier in veel opzichten ‘ouderwets’ en dat kan tegenwoordig niet overal meer.



O ja, ik heb niemand aan willen vallen. Maar tis wel zo, dat als je niet met de meute meedenkt en het maar normaal vind dat de kinderen laat zindelijk worden je niet in de groep thuishoort. Maar gelukkig ben ik geen groepdier :mrgreen:

volgens mij zeggen we allemaal het zelfde :think:

dus ik snap het probleem niet :oops:

@monique wrote:

volgens mij zeggen we allemaal het zelfde :think:

dus ik snap het probleem niet :oops:




Ik reageerde op Madre, die schreef waar ik het niet mee eens ben :wink:

maak je geen zorgen

brittany wilde ook niet met 2 jaar en 8 maanden zindelijk worden

ineens met 3 1/2 jaar mama ik ben grote meid en ik wil geen luier om

sinds april 2007 is madam uit der zelf zinderlijk

Jeetje wat een hoop reacties! Bedankt dat jullie allemaal zo meedenken.



Ik heb het idee dat Stan het heel goed door heeft, maar hij laat zijn plas niet los op het potje of de wc. Hij vind het niet erg om er op te gaan zitten en dat gebeurt ook heel regelmatig, maar hij laat nog geen druppel los.

Angst heeft hij er niet voor.

Ik heb het idee dat hij dus wel degelijk de beheersing al heeft en hij wil ook wel plassen, maar het is net alsof hij het niet los kan laten.

Hij plast wel heel bewust in zijn luier. Dan staat hij even stil: zo even plassen. Soms wijdbeens en kijkt hij tussen zijn benen door waar zijn plas blijft.



Ik hoop dat hij zo rond zijn derde zindelijk zal zijn. Op zich maakt het me nog niet zo veel uit hoe lang hij er over doet om echt zonder luier te kunnen. Het gaat mij er meer om dat hij af en toe eens een plas doet op het potje.

Zijn sticker beloningspapier hangt nog leeg in de wc!

waarom doe je dan geen onderbroekje onder zijn luier?

dan voelt hij hoe de plas voelt.

Bij ons staat de wc eigenlijk altijd open. Mateo keek ook altijd heel geintereseerd hoe ik aan het plassen was. Als ik klaar was mocht hij doortrekken en dan zwaaide wij naar de plas.



Ik heb wel eens ergens gelezen dat kinderen het inderdaad moeilijk vinden om ‘afscheid’ te nemen van hun plas en poep, dus misschien een ritueel er van maken ofzo?



Toen Mateo 2jr10 maanden was wilde hij zelf een keer op de wc zitten. Er kwam helemaal niets. Paar dagen op de wc gezet maar niets Toen was ik een paar dagen vrij en heb ik hem gewoon geen luier meer omgedaan. 7 ongelukjes later en 2 dagen niet poepen en hij was binnen 3 dagen overdag helemaal zindelijk…Ik wijt dat (persoonlijk) aan dat hij er klaar voor was.



Tip van Monique is misschien ook een goede. Broekje onder zijn luier…



succes…

Hij wist gisteren wel aan oma te vertellen dat hij een plasbroek had en geen poepbroek. Dat voelt hij dus wel.



Als je hem zonder luier laat lopen, hoe doe je dat dan met de meubels?



Ik heb bij de Hema een badstof broekje gekocht met een plastic binnenkant. In de hoop dat dat zou werken, maar dat liep er langs :lol: