De koude nachten komen er binnenkort weer aan (helaas :? …) en Teun sliep vorige winter nog in een dikke slaapzak omdat ie dus niet onder een dekbed/ deken blijft liggen. Hij ligt achterstevoren in z’n bed, trapt die deken van hem af, alles behalve er lekker onder blijven liggen :roll: .
Maar nu is ie gewoon echt te groot voor zo’n slaapzak… dus dan maar met dikke broek/ dikke trui en sokken aan in bed (lijkt me nou ook niet echt lekker :think: )?
Of gaat ie het vanzelf wel leren als ie het koud heeft? Ik zie het nog gebeuren dat ie me 's nachts gaat roepen om hem opnieuw in te stoppen .
Trouwens nog een vraagje: welk dekbed gebruiken jullie? Hij slaapt in een juniorbed dus daar moet een wat kleinere in. Ik weet dat de Hema ze heeft in die maat, heb die vorig jaar gehad, maar dat is zo’n polyester zak… hij dreef z’n bed zowat uit :o ! Heb ook het polyester kussen gehad van de Hema, maar dat was nog erger :silenced: .
Bedankt alvast!
Waarom doe je er niet een gewone maat dekbed om en sla je die overdwars over zijn matras, of je stopt meer onder het voeteinde. Was hier geen enkel probleem.
Heb hem al vaak heel goed en strak ingestopt met voldoende “stof” onder het dekbed :think: … heb een soort Houdini denk ik :lol: .
Misschien dat ik het eens met een gewoon dekbed moet proberen, goeie tip :thumbup: .
Gewone maat heb ik ook, heb je veel meer keuze in. Hier ligt meneertje onder een donzen dekbed.
Wij hebben voor Laura een peuterdekbed (die van de Hema, bevalt ons wel goed), maar als het echt koud is, doen we daar nog zo’n dunne fleece-slaapzak onder - misschien is dat voor jullie ook wel wat, als ik het zo lees?
Hier ook zo’n houdini :mrgreen:
Amélie blijft echt niet onder haar deken,en wordt dus regelmatig 's nachts wakker met een steenkoud lijfje…heb inmiddels van alles geprobeerd.
Het enige dat zou helpen is een slaapzak, maar die wil ze niet meer aan…
Hier dus hetzelfde probleem, dus ik hoop op geniale antwoorden
Misschien een lekkere warme pyama en wat slofjes of sokken?
Eli heeft ook iets tegen zijn dekens…elke keer als ik langs de kamer loop heeft hij zijn benen alweer boven zijn dekbed liggen…
Soms dekken we hem toe,maar als hij het zelf niet koud lijkt te hebben,dan is het gewoon niet anders. Kleden hem er gewoon op.
Hij heeft wel de hemadekbed en dat is het punt niet zo. Hij wil gewoon niet. Dat zegt hij al als hij gaat slapen…
Nu is het in hun kamer niet koud,dat scheelt misschien.
Misschien thermo ondergoed ipv een pyama?
Heb zelf met de hemadekbekken geen probleem…beide heren slapen er onder (Eli dan half op).
Hier ook eentje die niet onder dekens wil slapen, maar die past gelukkig nog gewoon in slaapzakken en deze winter komen ze er weer met mouwen in 110 cm :thumbup:
De middelste sliep tot afgelopen nacht onder het hema peuter dekbedje. In de zomer overigens niet, dan stopte ik een prenatal ledikantdeken in een overtrekje of alleen een overtrek, maar in de winter is die heerlijk warm, maar niet te als hij onder zijn peuterdekbed sliep.
Maar een gewone slaapzak niet wat?
Hoi,
wat een kleine houdini. :mrgreen: Hier een mannetje die, als hij het koud heeft, zelf zijn dekbed over hem heen doet. Wij hebben een peuterdekbed van leenbakker en die bevalt prima. Mag op 40 of 60 graden gewassen en in de wasdroger.
Een eenpersoonsdekbed lijkt me wat dik om er onder te stoppen, misschien dat je dan beter een deken kan nemen of zijn peuterdekbed met daar dwars overheen een laken of eenpersoons overtrek.