Mijn zoontje is echt een lieverd :inlove:
Sinds kort heeft hij een juniorbed en daar blijft hij heel braaf in liggen 's ochtends tot wij hem uit bed komen halen.
Zo hoorde ik hem vanmorgen om 07.30 uur zingen in bed en draaide ik me nog één keertje om…toen was het ineens 08.30 uur en was hij nog steeds stil, in zijn bedje. :shock:
Echt heel zielig!
Had hij gewoon een uur in bed gelegen en wacht dan tot wij hem komen halen.
Hoe gaan jullie daar nu mee om? Want eigenlijk mag hij dan gewoon van mij gaan spelen, maar aan de andere kant wil ik dat “uit bed komen” wel binnen de perken houden natuurlijk. (pas vanaf een bepaalde tijd oid). Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken!
:inlove: lief joch.
Koop een wekkertje voor hem
Dan leg je hem uit dat als de wekker gaat, hij jullie wakker mag komen maken.
Of zo iets.
Kan je, als je merkt dat ie te vroeg wakker is, niet een (kook)wekker voor 'm zetten, dat als die afgaat hij dus uit bed mag? Kan je zelf blijven liggen, en weet hij waar hij aan toe is.
Of een lampje met een tijdschakelaar, hoor je zelf de wekker tenminste niet :oops: Zo van als het lampje aan (of uit) gaat mag je uit je bed gaan spelen
Als ie ligt te zingen en verder niet roept of huilt zou ik het gewoon zo laten :shifty: :shifty: . Geeft toch niet? Blijkbaar ligt ie prima en verveelt ie zich niet want anders zou hij wel roepen toch?
Dat denk ik ook, als hij er echt uit zou willen dan roept hij wel.
Geniet er nog even van
Och ik zwijmel even helemaal weg… wat een scheet… :inlove:
ha, ik teken ervoor!
Ons liefje is ruim 3 1/2 maar durfde tot voor kort ook haar bed niet uit te komen. Ze durft dus echt niet. Helaas zet die van ons haar sirene wel aan Het liefst om kwart over 6 al :?
Nu hebben we een bedlampje gemaakt en elke avond zeg ik dat als ze wakker is, haar lampje aan mag doen en mag komen. Ze doet t af en toe.
Ik zou ook nog even van de rust genieten, zo lang die duurt.
Riep je zoontje vroeger in zijn ledikantje als hij eruit wilde? Dan doet hij dat nu vast ook wel als hij er zelf niet uit durft.
Mijn dochtertje heeft de eerste maand ook braaf liggen wachten tot wij haar uit haar junior bedje kwamen halen. Ook zij begon met zingen, en hele verhalen vertellen aan haar knuffeltjes. Op den duur werd het dan toch weer stil, waarna ze na een tijdje begon te roepen dat ze wakker was. Maar het duurde soms wel 1 á 1,5 uur voordat ze ging roepen.
Ze moest gewoon even aan wennen aan haar nieuwe vrijheid (als je een goudvis die heel lang in een kom heeft gezwommen vrij laat in de sloot, dan blijft ie eerst ook nog een tijdje rondjes zwemmen ) en opeens stond ze 's-ochtends bij ons bed met de mededeling “het is licht buiten mag ik een koekje?” Alsof er samen met het nieuwe bed ook een nieuw koekjes-ontbijtmenu in de wereld was geroepen. :dance:
Langzamerhand werd ze steeds dapperder en nu is het dus is het uit met de ochtendrust en staat ze regelmatige op ons bed te jumpen terwijl wij nog half verdwaasd wakker proberen te worden.
Ik moet wel toegeven dat ze heel lief tussen gaat liggen en geen kik geeft zolang het buiten nog donker is. Ideaal in de winter, maar 's-zomers is dat minder (misschien tijd voor rolluiken :? )
Heerlijk!
Klinkt als mijn oudste dochter die nu nog steeds vraagt of ze eruit mag komen :inlove:
Ik zou hem voor zijn.
Dus niet wachten totdat hij gaat roepen, en het dus eigenlijk niet meer leuk vind in bed, maar inderdaad een lampje met tijdschakelaar op z’n kamertje doen en zeggen dat als het lampje aan gaat 's morgens hij eruit mag om te spelen of gewoon lekker in z’n bed mag blijven met een boekje of een speeltje.
@rhode wrote:
Ik zou hem voor zijn.
Dus niet wachten totdat hij gaat roepen, en het dus eigenlijk niet meer leuk vind in bed, maar inderdaad een lampje met tijdschakelaar op z’n kamertje doen en zeggen dat als het lampje aan gaat 's morgens hij eruit mag om te spelen of gewoon lekker in z’n bed mag blijven met een boekje of een speeltje.
Ja, dit spreekt mij aan! Ik denk dat we voor een lampje in combinatie met een tijdschakelaar gaan.
Een wekker vind ik niet ideaal, omdat ik niet weet hoe laat hij wakker wordt (vanmorgen lag hij zelf om 08.00 uur nog te slapen, beetje zonde als die wekker dan af gaat…).
En het zo laten…tja, klinkt ideaal natuurlijk
Maar dat voelt toch niet helemaal goed.
Hij luistert echt goed, wil dat ook wel soort van belonen!
haha wat een scheet…
Maar idd zielig
Hier ook eentje die in haar bed blijft liggen, totdat ik haar eruit haal. Wel roept ze me dat ze wakker is, maar als ik vervolgens dan vanuit mijn kamer roep dat ze mag komen, blijft ze liggen net zo lang totdat ik in haar kamer sta en dan komt ze zelf uit bed.
Ik zou het gewoon zo laten, de tijd komt nog wel dat ie voor elk wisselwasje eruit gaat denk ik.
Groetjes van Dijanka
Veron blijft ook in zijn bed tot we hem komen halen :inlove: ik vindhet niet zielig hij kan er af maar vind het blijkbaar niet erg. Ik zou er niets aan doen hij kan er immers uit toch…