Hij bijft maar kwakkelen....

Hallo,



J.illus blijft maar kwakkelen… Hij heeft nu voor de 4e keer een doorgebroken oortje :frowning:

J.illus heeft KISS gehad en is daarvoor behandeld door een osteopaat. Hij beweegt nu soepel en is over het algemeen een heerlijk vrolijk mannetje, totdat hij weer wat onder de leden heeft…

Hij heeft reflux en ook last van eczeem, maar niet extreem. Er is een klein vermoeden dat hij koemelk allergie heeft, maar ik vind zijn klachten niet sterk genoeg. Als ik lees over koemelk allergie dan heeft hij het echt in hele lichte mate (de klachten dan).

Hij heeft bijv. geen opgezwollen ogen/lippen, extreem eczeem, heftige reactie bij het innemen van koemelk, maar heeft wel licht eczeem, nog steeds darmkrampjes, spuugt nog steeds veel/vaak maar niet altijd heel veel. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken…

De ha en cb arts zeggen dat hij gevoelig is…?



J.illus krijgt nog BV en ik drink praktisch geen melk of soja.

Maar hij blijft onrustig… Hij groeit heel goed!

Met 6 maanden wil ik ook flesvoeding gaan gebruiken, heb de hypo allergene voeding gekocht. Ben benieuwd hoe hij daarop reageert.



Wat me nu ook nog te binnen schiet is dat hij ook niet heftig reageert als hij bijv een hapje vla/ yoghurt krijgt en dat zou volgens mij met KM allergie wel moeten toch? Heftige reactie met krampen en hevig huilen?



Ik maak me zorgen om ons kleine mannetje… maar jah… ik kan niet zeggen waarom pcies… De ha en cb arts maken er verder ook niets/niet veel van :? wat moet ik nou???

Het is toch ook niet gezond dat hij in 3 maanden tijd al 4x oorontsteking heeft gehad (en ook al een kuurtje)?!



Iemand tips???

helaas niet memmie!! Naar hoor!! Kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt.

Gaat hij veel/vaak met zijn oortje onder water met badderen? Noem ook maar wat hoor :think:

Vervelend, ik snap dat je je zorgen maakt maar of het ook echt nodig is weet ik niet.

Ik zou gewoon nog een keer eens goed met je huisarts praten en vragen wat je precies kan doen om de oorontstekingen te voorkomen.

Volgens mij kun je niet veel anders doen dan proberen te zorgen dat zijn neusje vrij is en dat is vrij lastig met al die griepvirussen die nu ten ronde gegaan zijn, hij krijgt daar toch e.e.a. aan mee.

Nu komt gelukkig het betere weer er aan, dat zal misschien ook wel helpen.



Wat betreft de eczeem. S.tuart heeft ook eczeem in lichte mate maar zodra hij beetje ziekjes is, wordt zijn eczeem ook erger.

Veel meer als goed bijhouden met een goede vette creme (ik gebruik Purelan of Dr. Swaab Lanolin creme) kun je niet doen.



Als je twijfelt of hij last heeft van koemelkallergie dan zou ik hem zeker de komende tijd nog geen “volwassen producten” geven als yoghurt of pudding, ook al zijn het maar kleine hapjes. De eiwitten die daar in zitten kan hij dan lastig afbreken.

Ach, arm mannetje… zo vaak oorontsteking… :frowning:

En arme jullie natuurlijk ook… zo naar om je kleintje steeds zo ziekjes te zien. Ik snap dat je je zorgen maakt in verband met het totaal plaatje.



Hoe erg zijn de darmkrampen? Hoeveel huilt ie?

Een koemelkallergie zou natuurlijk kunnen, dat hoeft uiteraard niet altijd een hele extreme vorm te zijn. Ik bedoel maar: sommige kinderen kunnen het af met pepti voeding en anderen hebben echt nutramigen voeding ofzo nodig… dat toont al wel aan dat er behoorlijk verschil in heftigheid kan zitten.



Maar misschien kan het ook een lactose intolerantie zijn?

Mijn beide mannetjes hadden dat en dat was echt een verschrikking. 20 uur per dag huilen van de krampen, scheten enz… maar dus geen exceem ofzo.



En sja, misschien is het ook wel niks van dat alles, is ie inderdaad gewoon wat gevoeliger… of heeft ie gewoon een zwakke plek: zijn oortjes.

En op zich kan ik me ook wel goed voorstellen dat als er veel energie gaat naar de krampjes enzo dat ie dan sneller wat anders oppikt.



Kan je osteopaat er niks mee?



Sterkte iig… :-*

Hoeft niet alleen om melkproducten te gaan…hier een meisje van inmiddels 4 dat enorm last kreeg wanneer ik chocolade had gegeten en zij dat via de BV binnenkreeg…



En als je echt melk/soja-allergie uit wil sluiten zul je zelf veel meer producten moeten laten staan…maar dat wel in overleg met een deskundige moeten doen, anders ga jij belangrijke voedingsstoffen missen.