HIER krijg IK dus jeuk van......Update. pag 2 (2 dec.)

Vandaag weer met Amy naar het consultatieburo geweest.

Nou zeg maar liever CONSTERNATIE buro hoor.

Het was weer zo ver:

ik kom binnen bij een voor mij vreemde buitenlandse arts (waarom ik dat noem wordt later duidelijk)

De eerste vraag die ik krijg is of Amy al brood krijgt?

IK:“Brood???”

Antwoord:“Ja, want ze is toch al 8 maanden?”

Ik:“Ja oké maar gecorrigeerd pas 5 maanden” leg ik geduldig maar weer uit.

Antwoord: “Oh ja!”

CB-Arts “Nou ja waarom krijgt ze eigenlijk geen opvolgmelk” (oh gaaaan we weer…) Ik:“Omdat we de voeding met de kinderarts regelen en ze pas net 2 maanden van de nenatal af is.” Antwoord: “Oh…”

Vraag van de arts: “Oké wat kan ze allemaal al eigenlijk?”

ik som braaf op:

Omdraaien, rug/buik EN buik/rug

Dingen grijpen

Volgen met de oogjes

Brabbelen

Vraagt ze:“Oh ja…en reageert ze op haar naam?” Ik weer: “Ja hoor!”

De mevrouw met het voor mij al moeilijk te verstane accent begint te roepen: “Emmy… Aimy… Aeimy…”, conclusie: "nee hoor ze reageert niet…"Ik zucht maar weer een keer en roep “AMY!” hup meteen draait ze haar hoofdje om!

Dan het lichamelijk onderzoek: “goh uw dochter heeft een hartruisje he?” JA…zucht…“dat weten we al vanaf dat ze 1 maand is en dat komt wel vaker voor bij prematuren en de kinderarts vindt het niet verontrustend.”

Reactie: “OH”

Haar opmerking dan:“Ze is eingelijk te lenig in haar heupjes, daar wil ik u mee doorsturen” Ik: “naar wie?” Antwoord:“Naar de kinderarts.” Ik begin nog niet te schreeuwen maar verlies wel BIJNA mijn geduld nu:“JA MAAR DAAR KOMT ZE AL!” Dus logische vraag: “Oh wil u het dan zeggen als u daar bent?” Ja hoor dat wil ik wel, de kinderarts controleerd haar elke keer op de heupjes en noemt het dan dus lekker soepel…maar oké we gaan het wel melden (als ik toevallig toch heen moet op 2 december pas, maar dat heb ik maar niet gezegd)

“Ze heeft wel een groot hoofd he?”

Ik:“JA MAAR DAT HOORT BIJ EEN PREMATUUR HE?”

(moest ze opzoeken, blader blader…) “Oh ja!”

“En ook een grote fontanel nog…”(die kende ik nog niet)Dus: “goh wat houdt dat in dan?” “Nou dat ie later dichtgroeit!” JA DUHUHUHUH! Ik riep iets van: “dan doen we wel wat langer voorzichtig met d’r!” (ik was het wel goed zat ondertussen)

Nou als ik geen vragen had dan was dat het wel…drie keer raden: die had ik niet! Ik was dus zo weer weg.

Het goede nieuws:

Amy weegt nu 6225gram en is 64 centimeter lang!

Welke baby doet haar dat na om je geboortelengte meer dan te verdubbelen in 8 maanden en haar geboortegewicht al 8,3 keer te hebben bereikt!

Ze zit nu boven gemiddeld in de prematurencurve en BIJNA op de alleronderste lijn van de “normale” curve.

Ik denk er dus nu sterk over om niet meer naar het CB te gaan, behalve dan voor de prikken, want als ze zich niet even willen inlezen in wat een prematuurtje is en ik ze zelf alles moet vertellen heeft het voor mij weinig zin!

dat mag je inderdaad wel een consternatieburo noemen…,



tjongejonge dat ze niet beter op de hoogte zijn zeg…



ik zou als ik jou was inderdaad ook alleen nog maar voor de prikjes gaan… tjongejonge wat een muts…

oh sorry ik moet zo lachen om je verhaal , wat een dom wijf zeg :shock: , nou als ik jou was zou ik idd ook alleen voor de prikken heen gaan :snooty:

Altijd fijn als ze zich even inlezen :wall:. Stomme piep

sjonge jonge jonge wat een doos :evil:

ik zou ook alleen maar voor de prikken heen gaan :snooty:

Wat een muts! Daar zakt je broek echt van af! Gewoon alleen nog voor de prikken gaan als ze zo doen! Je staat toch onder controle van de kinderarts? Die kijkt wel of alles met Amy goed gaat, dus ze krijgt regelmatig een check-up.



Ik kreeg van de arts ook al te horen dat het hoofd van mijn zoontje te groot is en dat hij voor de rest nogal iel is. Ja, hallo! Lees dan even wat de complicaties bij de geboorte waren?!? Hij was gewoon te klein voor de duur van de zwangerschap doordat de placenta te klein en bijna uitgeput was.



Liefs Stephanie

Hoi Mamy,



Tja het is bijna lachwekkend. Maar eigenlijk is het heel triest, en vooral heel vervelend voor jou en misschien ook voor andere moeders bij dat CB.



Als ik jou was, zou ik dit verhaal even netjes in een klachtenbrief naar het CB sturen. Je mag toch wel een zekere mate van professionaliteit verwachten van het consultatiebureau… Want ze geven wel adviezen over de gezondheid van je kind…

Misschien doen ze er dan wat mee.

inderdaad, daar geef ik Lissie gelijk in, zou ik ook doen…



wat een verhaal…



best hilarisch zijn eigenlijk de commentaren van de andere dames “muts”, “doos”,… gewéldig die Nederlandse scheldwoorden!

Aaarrrggghhh… dit is echt weer het toppunt zeg. Wat is er toch met de cb’s in Nederland? Je komt hier in zoveel topics van die belachelijke cb cases tegen… daar kun je al een aparte topic over openen :wink: . Weet je wat… ik gooi er een vraag tegenaan in het discussieforum. Benieuwd hoeveel mensen zich happy voelen met hun cb… :think: .

@mamy wrote:



De mevrouw met het voor mij al moeilijk te verstane accent begint te roepen: “Emmy… Aimy… Aeimy…”, conclusie: "nee hoor ze reageert niet…"Ik zucht maar weer een keer en roep “AMY!” hup meteen draait ze haar hoofdje om!
:lol: :cry:



Ik moet er eigenlijk niet om lachen, maar om janken! Wat een tuthola zeg!

Hoi Mamy,

Wow, je zult wel trots zijn op je meiske! Wat doet ze het goed zeg!!

Sanne

Pfff wat een %$^#&@^@*@((@. Ben benieuwd wat me te wachten staat, moet a.s. dinsdag voor het eerst naar het cb. :eh:

rot is dat joh…mijn CB is ook zo kl*te en luisteren echt niet.

Als eerste dan een staande :clap: voor Amy!! You go girl!! En met zo’n sterke mama zal je het nog ver schoppen!!



En… GEK word ik ervan… al die verhalen van de CB’s… En nou weten wij gelukkig al vrij snel hoeveel waarde we moeten hechten aan de “adviezen” van die lui. Maar er zijn natuurlijk bérgen moeders die deze onzin voor waar slikken… ERRUG!!!

Hoihoi,



Amy doet het prima hoor! Wees maar trots op je kleine meid! En zelf zul je wel het beste weten hoe ze het doet! Laat ze maar lekker lullen bij het CB!



Zelf heb ik er ook geen goede ervaring mee! Mijn zoontje Brent is met een zwangerschap van 34 wkn geboren. En van het CB mag hij niet teveel drinken. Hoewel ik elke keer het idee had dat hij honger had, want zelfs na de fles wilde hij zijn speentje hebben. Maar toen ik er over belde kreeg ik te horen dat hij misschien veel zuigbehoefte heeft. Ook gaf ze het advies om hem wat water te geven als hij zich 'snachts vaker melde, want hij mocht niet te dik worden!!! Nou dat vult absoluut zijn maagje niet! Gewoon belachelijk. Ben toen op mijn eigen gevoel afgegaan en ben van 100 ml overgegaan naar 135 ml. Nu was ik vorige week maandag op het CB en ze vond dat ik zeker niet meer moest gaan geven en als hij dan 'snachts kwam dan een klein flesje geven met minder poederschepjes! Maar nu moest ik dezelfde week op vrijdag naar de kinderarts voor controle en vertelde het verhaal over de voedingen. En de kinderarts vond het héél slecht advies van het CB. Hij snapt er niks van om een kleintje water te geven en over dat minder poederschepjes in het flesje doen vond hij ook maar niks! Hij zei ook dat Brent wel te vroeg is geboren, maar dat hij het echt wel nodig heeft. En hij mocht zelfs al 165 ml hebben en voor de nacht zelfs 200 ml. Dus ben ik meteen gaan doen en Brent sliep 4 nachten door! Alleen de laatste 2 nachten niet, dus ga nu beginnen met 200 ml voor de nacht!



Nou je zou die mensen van het CB toch … :wall:



:-* Bambi

Hier weer een update: deze keer van uit de kinderarts!

Met Amy gaat het heel erg goed!

De maten en gewichten zijn alsvolgt:

6660 gram

66.8 centimeter

De kinderarts was zeeeeeeeer verbaasd dat Amy al kon omrollen twee kanten op, en ook dat ze al zo goed kon grijpen naar twee blokjes tegelijk en ook één vasthouden en met de andere hand alsnog een andere pakken. Dat was ruim haar (gecorrigeerde) leeftijd te boven. OOk de nieuwe klanken die ze maakt "dadadada"waren erg goed voor haar leeftijd.

Amy had GÉÉN hartruis ( zoals het CB wél zei) :wall:

Met Amy’s heupen is NIETS mis ( zoals het CB wél zei) :wall:

Amy mag GEEN brood ( zoals het CB wél wilde) :wall:

Kortom , onze kinderarts was het roerend met ons eens toen we zeiden alleen nog maar voor de prikken naar het CB te willen! :hand:



Amy is gewoon supergezond en ontwikkeld boven verwachting goed! :clap:



Oh ja en ze mag vanaf vandaag ook over op de opvolgmelk (lekker GEEN dure melk meer , maar een merk ZONDER nieuwe verpakking en beter betaalbaar :dance: )

Amy, je bent een toppertje :-* en mama van Amy, jij nog véél meer :wink:!

:clap: :clap: :clap: :clap: voor Amy, mooie maten meid :think:

en mamy :clap: :clap: :clap: :clap: ook voor jou!!!

Goed nieuws allemaal!

Soms vraag ik me af waar die consternatiegasten hun diploma hebben behaald. Ik heb zelf ook van die idiote ervaringen, maar nu met kind 3 probeer ik me er niet zoveel van aan te trekken, maar sta toch na ieder bezoek weer versteld van hun dom/onkundigheid.