hier gaan mijn haren van overeind staan

ik zou het ook aan een LK vragen hoor en niet aan het cb…die hebben toch altijd uiteenlopende adviezen en gaan alleen op de gemiddelden af…



succes!

Nog even iets over schema’s

Hier werkt zoiets absoluut niet, door alle stress hier (begrafenis is vrijdag) is Fenna bijvoorbeeld van slag en komt opeens 's nachts een keer extra. In de boekjes en schema’s mag dan heel iets anders staan, zo staat daar bijv. dat ze 5 a 6 x moet drinken per dag en niet 7. Maar baby’s lezen die boekjes en schema’s niet… :wink:



Volg dus je gevoel en kijk bij je kindje wat wel of niet werkt.

even ter verdediging: ik heb van mijn cb nog niets verkeerds gehoord hoor! Ik geef geen vitamines bij, ze vonden het prima, als ik maar wist waarom het aangeraden werd. Ze gaven complimentjes over het feit dat ik zo doorzette met de bv. En toen Leonie aan het klungelen was met slapen gaven ze goede tips, niet dingen als ‘laten huilen’ enzo. Maar ik ga morgen weer, als ze onzin uitkramen kom ik het hier even melden. :wink:

Nou we hebben haar nu om 19.30 een papfles van KV gegeven met 5 schepjes nutrix.

Om 22.3 maak ik haar weer wakkeer en drinkt ze nog een beetje…



Ik heb gisteren toch maar weer een speentje gekocht waar we al 2 maanden vanaf zijn.

Vanacht werd ze om 01.45 wakker en huilde ik heb haar het speentje gegeven en ze zoog erop en is weer lief gaan slapen :dance:

Vervolgens kwam ze vanmorgen om 06.30 super toch:D

@Biebels wrote:

even ter verdediging: ik heb van mijn cb nog niets verkeerds gehoord hoor! Ik geef geen vitamines bij, ze vonden het prima, als ik maar wist waarom het aangeraden werd. Ze gaven complimentjes over het feit dat ik zo doorzette met de bv. En toen Leonie aan het klungelen was met slapen gaven ze goede tips, niet dingen als ‘laten huilen’ enzo. Maar ik ga morgen weer, als ze onzin uitkramen kom ik het hier even melden. :wink:




Nou, niets verkeerd hoor. Ik gaf aan dat ik ‘bang’ was dat ze straks het diepvriesvoedsel niet lust als ik weer ga werken. De cb-arts raadde me aan vooral NIET met bijvoeding te gaan beginnen, wat sommigen volgens haar nog wel eens wilden doen.



En over dat speentje: volgens mij duurt de zuigbehoefte toch tot 6 maanden? Dus volgens mij is het niet zo erg om haar nu een speentje te geven als ze wakker wordt, hoor.

Floor wordt 's nachts ook nog wel eens wakker. Toen ze wat jonger was legde ik haar altijd aan. Maar op een gegeven moment kreeg ik de tip van een schoonzusje om het speentje er dan in te doen. Dat werkt prima. Floor slaapt dan gewoon verder.



Floor is nu 6 maanden, en dan wordt de zuigbehoefte minder (zeggen ze). Ik gebruik een speentje alleen in bed, om Floor mee in slaap te krijgen.



Mijn CB is ook niet zo bv-minded. Ik was er laatst omdat ik toch wel wilde weten hoe het nog met bijvoeding zit. Floor mocht van hun al van alles hebben, en hoefde wat hun betreft ook niet meer alleen bv als vochtbron. Maar dat wilde ik helemaal niet horen. Ik wil uit gaan van zoveel mogelijk bv, en wat moet ik er dan nog naast geven.

Ik ben er niet veel wijzer van geworden, en doe nu maar wat mij het beste lijkt, en wat Floor wil hebben.

Floor is nog niet weg van fruit en groentehapjes. Soepstengels vindt ze wel lekker, dus daar krijgt ze af en toe een stukje van.



Jacqueline, ik hoop dat je voor jezelf een beetje duidelijkheid krijgt hoe je het beste kan afbouwen.



Karin