hieleprikje

geen id waar ik deze vraag moet stellen hoor…



van mijn gyn moest ik de ha vragen of een vk zoeken die dus thuis het hiele prikje komt doen…

dus ik net de ha gebeld en die zegt mij dat ze dat in het ziekenhuis doen :think:



is dat verandert in die 3 jaar tijd? doen ze die hieleprik direct na de geboorte tegenwoordig?

en het cb doet ook hieleprikjes toch? (zoiets staat mij bij namelijk omdat het bij Luna de 1e keer niet goed was gegaan :?)

Ik dacht dat dat prikje door en CB gebeurde? Misschien kun je die eens vragen.



Succes!

Het prikje wordt op de 5de dag na de geboorte (tenzij dat een zaterdag of zondag is) genomen. Het gebeurd op de plaats waar het kindje dan is. Of in het ziekenhuis of (in de meeste gevallen) thuis.



Het prikje werd hier gegeven door iemand van zorggroep noord limburg. Daar valt de kraamzorg onder, maar ook het cb.



Er wordt ook een gehoortest afgenomen dan. Een apparaatje in het oortje moet meten of er een geluidje terug komt. Kindje merkt daar niets van.

Bij ons kwamen ze inderdaad op dag 5 thuis en deden hielprik en gehoortest. Waar die mensen precies van waren weet ik niet meer :oops: maar ik heb ze nooit weer gezien. :mrgreen:



Misschien even navragen bij het CB?

hier was het van het cb. Als je kindje dan in het ziekenhuis ligt de vijfd dag, wordt het in het ziekenhuis gedaan.

Bij Thijmen kwam er iemand van het CB en bij Mirthe deed de vk het zelf.

Trouwens, dat bedenk ik nu pas… ik ben medisch in het zhs bevallen. Ik heb nooit van te voren iets hoeven regelen voor hiekprik oid. Wel begon de inteekster ( :angel: ) van de kraamzorg te bazelen dat ik een vk moest gaan zoeken voor de nacontroles thuis. In week 34, ik werd gek, nog nooit een vk van dichtbij gezien. Ik compleet in de stress. Ook dat ging vanzelf. Het ziekenhuis gaf door aan de vk praktijk dat ik op dag 3 naar huis kwam, en zij kwamen bij mij langs voor de controles. In jouw geval met de goede :naughty: ervaringen met de vk is het missschien raadzaam om in het zhs ff een andere praktijk door te geven tzt, anders heb je die dozen alsnog aan je kraambed. :silenced: :angel:

Na een paar dagen belde er iemand van het CB die daags erna het hielprikje en gehoortest kwam doen.

Volgens mij gaat dat allemaal vanzelf en hoef je er niet achteraan te gaan

hoor.

@Paschal75 wrote:

Na een paar dagen belde er iemand van het CB die daags erna het hielprikje en gehoortest kwam doen.

Volgens mij gaat dat allemaal vanzelf en hoef je er niet achteraan te gaan

hoor.




Precies, zo ging dat hier ook.

Bij Ryan kwam het cb thuis en bij Nina de vk kan dus verschillen :slight_smile:

Het wordt allemaal geregeld als je je kind gaat aangeven bij de gemeente. Dan gaat het balletje rollen, word je doorgegeven voor de inentingen en daaruit wordt ook het hielprikje geregeld.



De mevrouw van de hielprik vertelde ook dat het een soort van controle is dat je wel echt een kindje hebt (voor de kinderbijslag :? :lol: ) Maar zelf hoef je er dus niks voor te doen, alleen je kindje aangeven.

@Loesje79 wrote:

De mevrouw van de hielprik vertelde ook dat het een soort van controle is dat je wel echt een kindje hebt (voor de kinderbijslag :? :lol: ) Maar zelf hoef je er dus niks voor te doen, alleen je kindje aangeven.




:lol: :lol: :lol: verzinnen mensen dat echt… komt nou niet eens in mij op zoveel vind ik de kinderbijslag niet… :think:



Sis: :lol: :lol: die komen niet binnen hier :hand:

als ik alleen al denk aan hoe hun het hiele prikje bij Luna hebben afgenomen toen brrrrrrrrr :naughty:

hier de hielprik door de vk thuis na 5 dagen en toen ze 2 weken was moest ik naar het cb voor de gehoortest

Hielprik is hier gedaan door de kraamverzorgster

Damian lag nog in het ziekenhuis, dus de hielprik kreeg hij daar.

Met de gehoortest duurde het een eeuwigheid voordat dat werd afgenomen. In het ziekenhuid hadden ze het niet gedaan. Bij het cb zouden ze er achteraan gaan, maar ook dat ging niet goed. Na toch wel een hele tijd, Damian was al bijna een maand, is er een mevrouw geweest die dat speciaal doet.

Hier kregen ze de hielprik in het ziekenhuis.

Die van Ryan moest na een half jaar nog een keer. Toen was hij dus thuis en kwam iemand het thuis doen.

@summerlove wrote:

hier de hielprik door de vk thuis na 5 dagen en toen ze 2 weken was moest ik naar het cb voor de gehoortest




Klopt maar dat doen ze tegenwoordig thuis dus dat is veranderd intussen.

@Paschal75 wrote:

@summerlove wrote:
hier de hielprik door de vk thuis na 5 dagen en toen ze 2 weken was moest ik naar het cb voor de gehoortest




Klopt maar dat doen ze tegenwoordig thuis dus dat is veranderd intussen.




Hier ging het bij mijn beide dochters zoals Paschal75 het beschrijft.

En mijn jongste is nog niet zo oud…

vandaag de vk gebeld om te zeggen dat ik in het ziekenhuis onder behandeling bleef



en toen vertelde ze mij dat hun nog wel de nazorg deden in de kraamweek…

ik weet nog niet erg hoe ik me daarbij moet voelen… de ha doet die nazorg niet het ziekenhuis ook niet en om nou een nieuwe vk ervoor te zoeken…

het belangrijkste is dan toch al achter de rug en dat is dat ik dan niet meer zwanger ben en geen zwangerschaps diabetes meer heb en hun mij/m’n kind dus niet meer in “gevaar” kunnen brengen tijdens de zwangerschap…

ok ze zullen het hieleprikje moeten doen… ik hoop maar heel hard dat ze een ander sturen dan toen met Luna :pray: