het zit niet mee.....

Hoi hoi,



Mijn vriend kreeg vandaag de uitslag van zijn onderzoek.



De bewegelijkheid is slecht en het aantal spermacellen ook. :cry:



Daar zijn we dus lekker mee. Hij wil er ook nog een is niet over praten, want zijn mannelijkheid is natuurlijk aangetast. Hij moet nog een keer op controle om nog eens te testen.



Ik voel me eigenlijk best k…, maarja ik ga maar weer gewoon door.



Nu maar weer afwachten wat het volgende is.



groetjes

Chantal

Hoi Chantal



wat ontzettend vervelend om te horen, maar he geef niet op hoor het is een momentsopname de ene keer kan het slecht zijn de andere keer weer beter. Sperma kan door meerdere dingen slechter worden, roken, drinken, stress, griep e.d. en als dan toch nog blijkt dat het echt niet goed is, is er misschien nog wel iets aan te doen op een of andere manier…



gr marientje

Ik wil je geen valse hoop geven, maar bij ons was de uitslag de eerste keer ook helemaal niet goed. 2e keer testen was al iets beter. En, kijk nu maar eens naar mijn banner!

Heel veel succes verder!

JA op het moment dat hij ging inleveren vroor het best heftig. En meneer wilde het potje niet in zijn jaszak doen. Hij had het in een stoffe tasje van mij. Dus misschien is het wel te koud geworden en is het niet meer dan logisch. Verder had hij stress omdat hij van werk aan het veranderen was. Dus misschien is het de volgende keer beter.



Gefeliciteerd Jozie.

Hoi IJsklontje,



Als je een potje inlevert, moet je het van te voren eerst goed opwarmen tussen je handen of eventjes in je broekzak doen (vlak voor het vullen dus). Na het vullen moet het potje meteen in aluminiumfolie gewikkeld worden en bij het vervoeren naar het ziekenhuis, moet het zo dicht mogelijk op de huid bewaard worden. Ik stop het altijd bij mijn hemd/broek in. Het mag namelijk niet te veel afkoelen, het moet eigenlijk op lichaamstemperatuur blijven. Anders is dat heel erg nadelig voor de kwaliteit. Dus als jullie het in een dun stoffen tasje vervoerd hebben, terwijl het vroor, dan is dat niet zo goed en kan het wel degelijk invloed hebben gehad op de uitslag. Hebben jullie van te voren dan geen instructies gehad? Ook mag je binnen 2-3 dagen voor het zaadonderzoek geen zaadlozing gehad hebben, dat kan ook weer nadelig zijn voor het aantal zaadcellen. Verder het potje niet te veel heen en weer schudden bij het vervoer.



Ik neem aan dat er nog een zaadonderzoek is voorgesteld? Zaadjes worden namelijk een keer in de 3 maanden aangemaakt. De kwaliteit kan per keer ook heel erg verschillen, van goed tot heel slecht en andersom. Dus voor een betrouwbare uitslag wordt er meestal 2 of 3x een zaadonderzoek gedaan.



Heel veel succes verder!

En ik hoop dat de uitslag de volgende keer beter is!



Groetjes,

Jippie

Wij hebben de zwemmers een keer in een groentepotje gedaan… bij gebrek aan beter hahaha

Toen kregen we toch wel een heel rare blik…



Dat was niet echt goed voor de zwemmers, dus in het potje van het ziekenhuis aanleveren…

Tot overmaat van ramp, moest hubbie tijdens de autorit ook heel hard remmen. Ik had de zwemmers tussen mijn benen staan en het potje schoot er tussenuit… op zn kop (op het metalen dekseltje) op de grond beland met een flinke klap… :think: :think:

Kwaliteit was toen flink benadeeld… :?

Nu kunnen we er wel om lachen, wat een actie ook weer… :naughty: :oops: 8)



En de zwemmers ook niet TE warm bewaren…dan gaan ze ook weer dood. Dus niet in een verwarmd iets of bij de verwarming…



succes met de volgende uitslag, hopelijk is die wel goed!!



Liefs Nicje :-*

Inmiddels heb ik het allemaal een beetje laten bezinken en gisteren een afspraak gemaakt bij een androloog voor mijn vriend. 8 Maart moet hij aantreden. Hij vroeg zich wel af wat de zaadkwaliteit positief kan beinvloeden.



Ik dacht zelf aan minder stress en goed eten. Hebben jullie nog tips.



Hij zei dat hij misschien volgende keer in het ziekenhuis zelf gaat produceren. Dan is de kans op te veel invloeden van buiten af het kleinste. Hopen dat het lukt.



gr.

Chantal

Marientje schreef :

Sperma kan door meerdere dingen slechter worden, roken, drinken, stress, griep




Wat je nog meer kunt doen als man zijnde…


  • niet te heet douchen/badderen
  • liever niet naar de sauna
  • laptop niet op schoot nemen (is warm)
  • niet te strakke (onder) broeken dragen
  • gezond eten en drinken
  • matig / stop met alcohol
  • vitamines eten



    Let er ook goed op dat ie netjes gewassen is voor hij produceert. NIET met zeep, wel met water. Ook de handen even wassen en je mag m wel helpen, als je dat wilt, maar alleen met je handen :wink: Ivm bacterien… En het rechtstreeks in het (door het ziekenhuis geleverde) potje.

Hij zei dat hij misschien volgende keer in het ziekenhuis zelf gaat produceren. Dan is de kans op te veel invloeden van buiten af het kleinste.

Dat is ook een goede oplossing, als dat niet nog meer stress veroorzaakt. Dan is het meteen waar het zijn moet :wink:

Succes ermee!!!

Ijsklontje



Wij hadden dat ook, zeer slecht sperma en zijn ondertussen zwanger via IVF/ICSI.

Wel weet ik dat het geneesmiddel (zonder recept verkrijgbaar) zeer bevorderlijk is voor het sperma, misschien wel het proberen waard. DIt zijn vitamientjes, mijn mannetje gebruikt deze nu nog altijd en we zijn dolgelukkig!



Veel succes!



Ami


Ijsklontje, nog een tip. 2 tot max. 4 dagen voor het inleveren geen sex/zaadlozing meer krijgen.



Greetz, Mouse

Hallo,

Bij ons was de eerste uitslag ook erg slecht. Okt 2005, sindsdien gebruikt mijn man Femme natal(Davitamon), daar zit zink en foliumzuur in. Ook probeert hij om de 3 dagen een zaadlozing te hebben en de zaadkwaliteit is wel verbeterd. We begonnen met 1 miljoen en de laatste controle was 22 miljoen. Nu hebben we de eerste iui gehad en daar bleven er 4 miljoen van over. De kwaliteit wisselt nog wel ,maar is wel beter geworden.



Als het weer onderzocht moest worden dan bracht ik het naar het ziekenhuis,ik deed het potje in mijn bh.Zo gebeurt er niks mee.



Succes

Claudia

Dank je allemaal,



Sorry dat ik nu pas reageer. Ik was de afgelopen 3 weken op schapenstage erg druk dus.



We gaan zo wie zo eens rustig aan doen. Ik ben sinds het einde van het jaar met mijn gezondheid aan het kwakkelen. Echt vreselijk.



20 maart moet ik geopereerd worden en dan in de zomer nog eens.

Dus ff spannend.

Mijn vriend moet volgende week woensdag naar de doc. Dus dan maar afwachten.



Nogmaals bedankt voor jullie steun. Ik hou je op de hoogte…



gr.

Chantal

Heel veel succes met alles, Chantal!



Groetjes,

Jippie

Hallo,



wij waren 1.5 jaar bezig om zwanger te worden.

We gingen naar de huisarts om te vragen wat we konden doen.

Het sperma van mijn man wilde ze nakijken.



Hij heeft het ingeleverd, en ze belde ons op.



Zijn sperma was helemaal niet in orde. :cry: :liar:



Het had 2 koppen, geen staart (dus kon niet zwemmen), en een deel bewoog helemaal niet.

We zijn ons echt dood geschrokken.



We zagen onze droom al uiteen vallen.



We zijn bij het VU ziekenhuis beland en daar ben ik binnenstebuiten gekeerd.



Erg vreemd want in eerste instantie lag het probleem niet bij mij.

Alles was goed bij mij. :clap:



als laatste gingen ze mijn man zijn sperma nakijken, niets aan de hand. :clap:



Als je bijvoorbeeld al slecht hebt geslapen kan dit al invloed hebben op je sperma.



Inmiddels hebben we 2 gezonde dochters van 2 en 1, en zijn we gewoon zwanger geworden. :dance:



Na deze nare onderzoeken en tijd, hadden we besloten om nog een grote verre reis te maken, en hebben een reis geboekt naar Thailand.



Toen we naar Thailand gingen was ik 3 maanden zwanger.



We hebben echt onze gedachten op iets heel anders gezet, en toen was het raak.



Sterkte en zet hem op!!!



Liefs,



Cindy

dank jullie nogmaals voor de lieve berichtjes.



Ik ben afgelopen maandag geopereerd. Vandaag mag het verband eraf.



Mijn vriend was bij de androloog en die heeft hem onderzocht. Ook nog eens duidelijk verteld wat nou mis was met zijn zaadcellen.



De hoeveelheid was eigenlijk wel okay. Alleen ze zijn misvormd en willen niet zwemmen. :frowning:



Nou binnenkort krijgt hij een echo van het zakie en moet hij nog een keer sperma achter laten. Alles gebeurd in het ziekenhuis dus factoren als vries kou en te veel bewegen zullen geen parte spelen. :angel:



eind april weten we meer. :pray:



edit: Ik ben nu wel weer een aantal keer regelmatig ongesteld :clap:

nou maar hopen dat dat blijft. Dan gaan ze in het ziekenhuis kijken

welke invloed dat heeft op mijn ei-sprong :pray:



En ik ben toch een klein beetje mama geworden eind feb. toen kwam eefje bij ons wonen