Het staat ons zo tegen (PSZ)...

ik vind het niet uber eigenwijs als je niet wilt dat ze op de psz al leren snoepen…

bij emma op school mogen ze geen snoep meenemen en bij verjaardagen ook liever gezond trakteren… maar daar zijn ze ook niet heel strikt in maar de ouders geven geen hele zakken snoep…

op het kdv krijgen ze ook wel eens een koekje…

Ik ben nog niet gebeld door de psz hier in het dorp dus er zal dan in elk geval nog niet in september al plek zijn, dus hoef nog niet direct te beslissen.



Fietste er laatst langs en keek eens naar binnen en het ziet er wel gezellig uit. Natuurlijk heel anders dan een Vrije School, maar er was wel een heleboel speelgoed waarvan ik weet dat Thomas er super graag mee zou willen spelen. Ook het gebouw zag er wel mooi uit, knus en met vrolijke kleurtjes.



Ik ben er dus echt nog niet over uit, denk dat ik die keus pas kan maken als het zover is.



Ik ben vanplan om alvast een vragenlijstje te gaan maken, zodat ik als ik op een gesprek kan komen, ik in elk geval goed weet wat ik allemaal wil vragen.

Hebben jullie nog een vraag die ik zou kunnen stellen?!



:-*

Ik voel me een echte muts, ik heb de site van de peuterspeelzaal gevonden en vind er toch (veel) dingen die ons aanspreken;



Als u uw kind brengt is er even tijd om met uw kind te puzzelen of een boekje te lezen.

-Vind ik fijn, even die omschakeling, thuis-peuterspeelzaal maken met mama (papa/omie).





Daarna gaan de kinderen in een kring. We steken het kaarsje aan en zingen, hand in hand, goedemorgen of goedemiddag. De kinderen mogen vertellen, we proberen naar elkaar te luisteren en zingen nog een liedje. Om de beurt mag één van de kinderen het kaarsje uitblazen.


Vooral dat van het kaarsje spreekt me aan, en even dat samen zijn met de hele groep en aandacht voor elkaar (proberen) te hebben.



Deze activiteiten (verven,kleuren,kleien,plakken e.d.) worden gericht op komende gebeurtenissen als Sinterklaas, Kerst of worden gebonden aan het seizoen.

Vind ik ook mooi, ze zijn dan wel anders dan de Vrije School, maar gaan toch al WEL mee met de seizoenen en de gebeurtenissen in het jaar! :thumbup:



Wat ik alleen jammer vind is;

dat het fruit in kleine stukjes moet - we hebben Thomas juist ge-Rapleyt dus geleerd om heel fruit te eten, en voor ons gevoel moeten we nu een stapje terug :think: . Maar goed 1 a 2 keer in de week is nog te overzien!



de ranja en de koekjes - de ranja is gelukkig wel ZONDER concerveringsmiddelen, maar de koekjes zijn toch echt zoute-snacks, vind ik jammer, maar ja, niet het einde der tijden…



Bij wijze van uitzondering mag ook op snoep worden getrakteerd - vind ik ook jammer, ze zouden ouders eerder moeten motiveren een leuke gezonde tractatie te laten geven… gelukkig zijn lolly’s en kauwgom wel verboden.



Natuurlijk bent u van harte welkom eens een kijkje te komen nemen met uw peuter.

dat ga ik ook zeer zeker een keer doen!!!



(bron: Peuterspeelzaal)



Nou ja, Marite kan weer rustig slapen :mrgreen: :wink: !



:-*

ik heb geen psz ervaring maar… hebben ze en fruit en koekjes? ik vind het in die twee uur best veel eten dan…



op school hebben ze een keer fruit en dat is het… boterham tussen de middag…

Hier was het zo dat ze op het morgendeel zelf fruit en drinken mee namen. Op het middagdeel kregen ze drinken en een koekje van de psz, dit betrof meestal een biscuitje ofzo.

Is het misschien zo dat ze fruit in kleine stukjes willen, omdat ze het anders zelf moeten doen? Ik krijg namelijk ook nog wel eens een kind bij me, dat vraagt: juf, wil je mijn appel even snijden? Dat doe ik dus niet, omdat ik dan de volgende dag 10 appels mag snijden. In jouw geval hoeft het niet (toch?) omdat je kind het niet gewend is.

We zijn er vandaag “toevallig” eens met het fototoestel langs gefietst,

heb foto’s ervan gezet in het showforum.



Vind het er best goed en gezellig uitzien, er is één speellokaal verdeelt in een aantal speelhoekjes, op de gang is een watertafel en zijn er autotjes en er is een speelveldje bij.

Ook is er best veel houtenspeelgoed.



Nu ik het eens rustig heb kunnen bekijken zie ik het best wel zitten om Thomas daar heen te doen…



:slight_smile:

Over dat fruit in stukjes ,ik gaf gewoon 4 parten van de appel mee dat bedoelen ze denk ik dus niet dat hun hele ongeschilde appels krijgen waar de kinderen geen raad mee weten.