het spijt me zo........... update 3 november

in principe zou je hem zo weer aan de borst kunnen doen als je voeding er nog is en die is er als het nog stroomt onder de douche zoals je zegt. het is heel lastig allemaal, ik weet niet hoe hij het drinkt uit de fles, of hij er dan nog last van heeft ook? Als dat niet zo is, zou je bijv. kunnen kolven en kijken hoe dat gaat en dan blijft je productie ook en zou je hem zelfs weer aan de borst kunnen hebben. Nu kan het nog nu je BV er nog is, als het weg is is het heel lastig het weer terug te krijgen ( relacteren )

Je zou hem ook kunnen aanleggen, maar weet niet precies hoe lang je nu al niet meer gevoed hebt… waarschijnlijk komt er voor een voeding niet genoeg nog dus misschien raakt je mannetje dan gefrustreerd waardoor je zelf dan weer onzeker zal raken…

maar, het allerbelangrijkste is: wat wil jij!!! Wij kunnen nu dit zeggen, maar trek je het niet, weet je zeker dat het niet lukt, dan moet je het jezelf ook niet aan doen denk ik… word je maar onzekerder van…

Aan de andere kant; stoppen kan altijd nog, beginnen is veel lastiger…

wil je een hele dikke :hug: geven

En ik denk echt dat het gewoon ontwetendheid is van de mensen die zeggen geeft niet hoor… geef maar die fles… die hebben/voelen gewoon niet de meerwaarde van BV die jij wel hebt ( omdat je 100% achter de BV staat, anders zou je nu ook niet twijfelen )

nogmaals een dikke :hug: en weet dat elke beslissing goed is, als je ER ZELF maar achter staat!

@Mam van 2 wrote:

Mijn moeder heeft geen bv gegeven dus misschien daarom .

Maar ik kan toch niet zomaar hem weer aan de borst doen ?

Je kan hem zomaar weer aan de borst doen hoor. Hoe het dan verder gaat, zie je vanzelf wel. Of hij drinkt en hoeveel dan. Natuurlijk kun je niet meteen weer helemaal op BV overstappen. Je kunt bijvoorbeeld hier eens kijken: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/relactatie/relactatie.html en

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/relactatie/ervaringsverhaal1.html

Maar misschien is het voor je eigen gemoedsrust in ieder geval goed om gewoon eens te bellen met een lactatiekundige. Een telefonisch consult kost niet veel. Kan nooit kwaad. Al kom je er maar achter dat je toch achter je eerdere beslissing kunt staan.

:hug:

Ik denk dat ik het zou proberen…

Maar als je er onzeker van wordt of gewoon knettergek omdat het niet wil, dan kun je nog afkolven en hem dat geven of gewoon stoppen. Het moet wel leuk blijven. Al heb ik ook wel de ervaring dat het in het begin wel een beetje doorbijten is. Maar ik begrijp inmiddels met de 2e knul erbij dat dat errug lastig is met meerdere kids in huis die de mamma ook nodig hebben. :hug:

ok stel nu dat ik hemw eer aan de borst leg.

wanneer doe ik dat dan ?

Hij krijgt zijn max aan flessen al binnen dus het lijkt me niet slim om hem meer te gaan geven ?

@Mam van 2 wrote:

ok stel nu dat ik hemw eer aan de borst leg.

wanneer doe ik dat dan ?

Hij krijgt zijn max aan flessen al binnen dus het lijkt me niet slim om hem meer te gaan geven ?

FV mag een kindje tot een bepaald maximum omdat het anders slecht is voor de niertjes. BV mag onbeperkt. En ik denk dat het niet meteen sloten zullen zijn.

Maar overweeg om te overleggen met een LK, ook omdat het in eerste instantie niet goed ging. Het zou jammer zijn als weer hetzelfde gebeurt. Mijn ervaring is dat het echt de moeite waard is om te bellen.

Je zou voordat je de fles geeft eerst wat bv kunnen proberen te geven. Ik had toen mijn mannetje nog heel klein was een teruglopende productie ten gevolge van stress doordat hij een paar keer is opgenomen in het zkh. Ik heb hem toen eerst live bv gegeven, daarna gekolfde voeding van de ronde ervoor en daarna nog fv om daarna te gaan kolven voor de volgende ronde. Het was retezwaar, maar uiteindelijk is mijn productie weer omhoog gegaan.

Jammer dat je man en je moeder je niet begrijpen. Ik geef toe dat mijn man ook wel heel makkelijk is om over te stappen naar kv (daar zijn wij toch ook groot mee geworden?). Gelukkig steunt hij me wel in de wat moeilijkere periodes met bv. Hij weet nu wel dat het antwoord: Anders geef je hem toch kv? niet goed bij mij valt als het even niet lekker loopt met de bv. Mijn moeder begrijpt mij gelukkig wel ondanks dat ik fv heb gekregen. Zij heeft het altijd jammer gevonden dat ze mij geen bv heeft kunnen geven.

Heel veel sterkte!

Bel anders je verzekering even op! Als je aanvullend verzekerd bent, is de lactactiekundige vergoed. Bij menzis is dat tot 200 euro per jaar in pakket 3 en volgens mij pakket 2 ook.

En VBN en LLL (of 1 van de 2) hebben ook een telefoonlijn en die kun je gratis bellen voor advies! :slight_smile:

ach meis… :hug: herkenbaar, was gestopt maar ben ook vanwege andere reden fulltime aant kolven. hij krijgt het dan in de fles!

sterkte… maar dat verdriet dat ken ik ook… dus dat is heel normaal

hmm ik weet niet of dit wel het juiste moment is om me vol erop te gaan storten…

we hebben gisteren te horen gekregen dat een collega/vriend van mijn man is overleden dus dat heeft best een impact op alles hier.

Ik heb vreselijk veel verdriet vanwege de bv, maar misschien is het al die ellende niet waard. het mannetje is nu tevreden ,misschien moe tik me er bij neerleggen dat het deze keer geen succes was.

Een droom armer en een illusie rijker in dit geval dan…

Maar als er ooit een vierde komt ga ik voor 1000% ervoor, ik ga niet meer zo snel opgeven en ik weet nu bij wie ik terecht kan.

Ik ga vanaf dag 1 vol erin met alle hulp die ik kan krijgen .

Ik wil jullie wel heel erg bedanken voor alle opbeurende woorden en ik hoop dat ik , als ik er weer even van baal, hier mijn ei weer kwijt kan :-*