Het meest irritantste kerstnummer is....

Mijn schoonvader fokte konijnen vroeger… de dieren voor de slacht kregen geen naam (en nog niet hoor) zodat er verder ook geen band mee was en de “flappies” van de kinderen zaten in aparte hokjes en hadden dan dus wel een naam.



maar mijn man vind Flappie dus wel erg komisch en kan het zich ook goed voorstellen…



Hoorde gisteren een liedje in de kerst top 33 van volgens mij kinderen voor kinderen over een jongetje wat de ezel mocht zijn…

Die vond ik toch wel errrrrugggg hoor… :shifty:

Ja dan fok je die beesten daar speciaal voor… Maar je slacht toch niet het huisdier van je kind… :? In een tijd van extreme voedselschaarste misschien…



Is konijn wel lekker eigenlijk?

@dena wrote:

En het verhaal van Flappie heb ik als kind zelf meegemaakt… Mijn man lacht erom maar het is echt belachelijk en ik kan er nóg kwaad om worden…



En ik had het hok toch dicht gedaan ( jaja papa had hem weer opengemaakt en Flappie laten slachten door de buurman zodat ik hem op mijn bordje had met Kerts :sick: :cry: “Lekker kippetje he meisje…”?



Mijn ouders hebben het pas opgebiecht toen ik een jaar of 15 was en dit gebeurde toen ik 6 was. Flappie was mijn beste vriend…



(lach niet !! … :naughty: :evil: )




Ik lach niet en kan het mij ook echt voorstellen…Maar eh, je hebt er nog steeds geen vrede mee he?

Ja is best lekker :shifty:



Nee vind het inderdaad zoooo gemeen . Vroegah was het anders en deed iedereen het zei mijn vader toen hij het opbiechtte. ( heb inmiddels ook al 15 jaar geen contact meer met hem en mijn moeder had niets te vertellen dus tja… :frowning: )



Ook zou het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om het diertje van Joost (konijntje Lodewijk) te laten slachten. Tamme dieren schijnen trouwens ook niet te smaken :think:

@Marlous wrote:

@dena wrote:
En het verhaal van Flappie heb ik als kind zelf meegemaakt… Mijn man lacht erom maar het is echt belachelijk en ik kan er nóg kwaad om worden…



En ik had het hok toch dicht gedaan ( jaja papa had hem weer opengemaakt en Flappie laten slachten door de buurman zodat ik hem op mijn bordje had met Kerts :sick: :cry: “Lekker kippetje he meisje…”?



Mijn ouders hebben het pas opgebiecht toen ik een jaar of 15 was en dit gebeurde toen ik 6 was. Flappie was mijn beste vriend…



(lach niet !! … :naughty: :evil: )




Ik lach niet en kan het mij ook echt voorstellen…Maar eh, je hebt er nog steeds geen vrede mee he?




Nee klopt Marlous, kan er gewoon niet bij dat een ouder zijn kind zoiets aandoet. Ik lach er ook altijd een beetje zenuwachtig bij als ik het vertel, wat voor mijn man reden is om mijn verhaal op feestjes in sappige details te vertellen. Verhaal werkt blijkbaar toch iedereen op de lachspieren want hij heeft er nogal succes mee… :shifty: :roll:

@dena wrote:

En het verhaal van Flappie heb ik als kind zelf meegemaakt… Mijn man lacht erom maar het is echt belachelijk en ik kan er nóg kwaad om worden…



En ik had het hok toch dicht gedaan ( jaja papa had hem weer opengemaakt en Flappie laten slachten door de buurman zodat ik hem op mijn bordje had met Kerts :sick: :cry: “Lekker kippetje he meisje…”?



Mijn ouders hebben het pas opgebiecht toen ik een jaar of 15 was en dit gebeurde toen ik 6 was. Flappie was mijn beste vriend…



(lach niet !! … :naughty: :evil: )




Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit om “flappie” lach, ik krijg er kippenvel van, en vind het einde prachtig, wraak om het konijntje.

Dus ik hoop niet dat je denkt dat ik dubbel lig om dat liedje of mensen die het zelfde mee hebben gemaakt :oops:

Nee hoor Rivella, helemaal niet :wink: :-*



Het is ook een mooi nummer, alleen jammer dat ik het echt zo mee heb gemaakt. Beetje mixed emotions bij mij dus…

Nou, het is niet helemaal on-topic maar mijn dochter kwam laatst diep verontwaardigd, boos en ontdaan thuis, want juf had ‘Flappie’ aan de klas laten horen. Kirsten is nogal gevoelig en ze is er derest van de middag boos om gebleven. Ik vertelde dat het waarschijnlijk niet echt gebeurd is (zeker het laatste couplet niet) en dat het grappig bedoeld is. Nou, ze kon er absoluut niet om lachen :snooty:



Maar nu ik hier lees dat dit bij Dena echt is gebeurd ben ik ook verontwaardigd! Ik vind het zeer wreed om het huisdier op die manier van je kind af te nemen, bah ik zou er zo om kunnen gaan huilen :frowning:

(Ik ben ongesteld, vandaar dat de tranen wat hoger zitten :? )



On-topic: Chris Rea, bleg ik heb het nooit een fijn nummer gevonden, maar ik word er nu bijna elke dag mee wakker, het lijkt wel of ie bij sky geprogrammeerd is op 7.15. Vanmorgen m’n wekker een kwartier eerder gezet, maar toch zit het nog in m’n hoofd :wall:

Nou vind het ook best l*llig van je man dat hij jou gebruikt om grappig gevonden te wordne…





Ik bedoel, als je het nog steeds zo erg vind (en terecht)…

@Marlous wrote:

Nou vind het ook best l*llig van je man dat hij jou gebruikt om grappig gevonden te wordne…





Ik bedoel, als je het nog steeds zo erg vind (en terecht)…




Tja… het is niet dat ik er nu nog verdriet om heb. En ik snap ook best wel dat het heel hilarisch klinkt allemaal . Hij vertelt het dan heel quasi serieus en maakt er een heel verhaal omheen. (ondertussen roep ik al:" jaaaaa die kennen we nu onderhand wel he…?")

ach mannen en humor… :roll: Als de hele zaal lacht vind ik het ook altijd moeilijk om mijn lach in te houden waardoor het lijkt dat ik het ook wel komisch vind allemaal…

@dena wrote:

Mariah Carry… :sick:




Vreselijk, eigenlijk alles in die stijl!!!

Ik vind niets irritant :think:



Het is maar eenmaal per jaar kerst, niet zeuren dus :lol:



Alhoewel, Flappie mag van mij wel voorgoed de braadslee in hoor :thumbdown:

ben juist helemaal weg van sky radio en de kerstnummers… :inlove: :lol: :inlove:

zodra ik flappie heb gehoord is kerst begonnen en all I want for christmas is het nummer van mij en mijn vriend…



I LOVE CHRISTMAS

@Anita wrote:

Alhoewel, Flappie mag van mij wel voorgoed de braadslee in hoor :thumbdown:




Eeeeej zit ik hier net mijn trauma te vertellen kom jij met zo’n opmerking… :twisted: :wink:

Op dit moment vind ik alle nummers irritant :sick:

@dena wrote:

@Anita wrote:
Alhoewel, Flappie mag van mij wel voorgoed de braadslee in hoor :thumbdown:




Eeeeej zit ik hier net mijn trauma te vertellen kom jij met zo’n opmerking… :twisted: :wink:




Sorry :lol:



Mijn vriendin heeft vroeger hetzelfde meegemaakt met haar konijn.

Vlak voor kerst: Konijn weg :shock:

Vader van vriendin: Ja die is op skivakantie.



Ja lag in de vrieskist te wachten op eerste kerstdag 8)

@Cell wrote:





Hoorde gisteren een liedje in de kerst top 33 van volgens mij kinderen voor kinderen over een jongetje wat de ezel mocht zijn…

Die vond ik toch wel errrrrugggg hoor… :shifty:




Het nummer van kinderen voor kinderen en ach kom hoe heet hij nou die hagenaar…Oh ja Harrie Jekkers( schrijver van de tekst van dit nummer)



Ik vind dat juist wel aardig gevonden, maar flappie is toch wel mijn nummer 1 mislukte kerstnummer hoor!

2000 miles van de Petenders, ik vind die zeik stem van Chrissy Hynde vreselijk, meestal zap ik het nummer door. :sick:

@lotus wrote:

2000 miles van de Petenders, ik vind die zeik stem van Chrissy Hynde vreselijk, meestal zap ik het nummer door. :sick:




Ik hou van Chrissy, ik ga m meteen opzoeken :dance:

Crissy’s stem is geweldig… :thumbup: