HET lukt me niet ( foto's)**ja! gelukt!

Ik begrijp dat ik mijn foto’s moet verkleinen om ze in een bericht te kunnen verplaatsen Bij mijn beste weten heb ik nu een fotootje verkleind naar kleiner dan 30 en een hoogte vanminder dan 96 was het geloof ik he, maar als ik hem als avatar wil plaatsen dan zegt hij nog steeds dat ie kleiner zou moeten zijn dan 30. :eh:



Bovendien zie ik de meest mooie grote foto’s voorbij komen in berichten Ook dat lukt me natuurlijk niet, :think: kan iemand me uitleggen (doet u maar stap voor stap, want blijkbaar ben ik echt een hele suffe doos wat dat betreft) hoe dat moet??



Ik ben he-le-maal uitgeknutselt en wil nu dan maar graag deskundig advies! :mrgreen:



Groeten, Juliette

Hallo Jubbes,

Hieronder dmv enkele plaatjes een korte uitleg.



Op plaatje 1 zie je de standaard forum lay out bij het plaatsen van een berichtje.



Op plaatje 2 zie je wat er gebeurt als je foto’s gaat plaatsen.


  • Stap 1 is klik op Browse net onder voeg een foto toe.

  • Stap 2 is blader over je harde schijf naar de lokatie waar je je foto's opslaat en selecteer de foto van je keuze door er 1 maal op te klikken.

  • Stap 3 is klik op open (de foto wordt toegevoegd.

  • Stap 4 Type indien gewenst een omschrijving en klik tenslotte op OK

Afhankelijk van het formaat van de foto en de snelheid van je internet verbinding kan het plaatsen even duren.

Let er wel op dat je de foto's maximaal 640x480 pixels zijn dan zou het gewoon moeten werken.

het plaatsen van de avatar is ook afhankelijk van de compressie van de foto. Behalve de afmeting (maximaal 96x96 pixels) is er ook sprake van een maximaal aanal bytes.

Als je het straks voor elkaar krijgt om een foto te plaatsen zet dan de foto die je als avatar wilt hier maar neer. Vervolgens verklein ik hem wel even voor je.

NOg een vraagje, want ik kan het nog steeds niet



Ik heb de foto verkleind naar de juiste hoeveelheid pixels. maar hij geeft hem aan als 900 kb terwijl het er dus 125 mogen zijn. Kan ik daar ook nog iets aan doen? ( hm ik vond mezelf best goed op de computer maar nu gaat het toch knagen) :think:

Bij een heleboel programma’s kun je ook een bepaalde compressie inschakelen. Waarschijnlijk staat die dus te hoog in jouw programma.

we doen weer eens een poging

:inlove:

kennelijk gelukt :thumbup:

Top en een hele mooie foto! :thumbup:

Dank je! !



en bedankt voor het avatarren :thumbup: