Het liefst niet willen kolven

Hoi meiden,



Misschien vinden jullie het een domme vraag, maar had het hier thuis over en voel me niet fijn bij het idee om te gaan kolven, maar wil wel graag borstvoeding geven. Wat is jullie idee en ervaringen over borstvoeding maar niet kolven?

Hoi,



Ik heb ‘nog’ geen ervaring hier mee.

Maar ik ben ook van plan om niet te gaan kolven.

Ik ben thuismoeder, en kan dus altijd thuis zijn voor elke voeding.

Maar mocht er iets gebeuren waardoor ik niet kan voeden of wat dan ook, ga ik wel kolven voor een x hoor.

Bij de eerste heb ik 10 weken alles gekolft en dat is heel vermoeiend.



Bij de 2e 7 maanden gewoon live bv gegeven en alleen eens gekolft als ik weg wilde ofzo.



Ik denk juist dat bv heel goed lukt als je niet kolft.

@kiki1987 wrote:

Hoi meiden,



Misschien vinden jullie het een domme vraag, maar had het hier thuis over en voel me niet fijn bij het idee om te gaan kolven, maar wil wel graag borstvoeding geven. Wat is jullie idee en ervaringen over borstvoeding maar niet kolven?


Het ligt er een beetje aan wat je bedoelt met niet willen kolven. Kolven is vaak handig/nodig om de productie op gang te brengen. Het lijtk me dat je bezwaar niet daarbij zit, toch? want dan gaat het gewoon over de eerste dagen even de boel op gang helpen.



Ik heb geen idee of je werkt of niet. Maar in principe hoef je niet te kolven als je niet werkt en niet lang weg gaat van je kindje. De praktijk kan natuurlijk anders uitwijzen (omdat je kindje niet van de borst wil drinken enz enz), maar dat zijn de uitzonderingen. Dus niet willen kolven hoeft echt geen belemmering te zijn voor een fijne bv-tijd! (tenzij je dus na 3mnd weer aan het werk wilt, dan ontkom je er niet aan lijkt me. tenzij je vanaf dan over wilt stappen op half fv)

Ik denk dat als het idee van kolven je tegenstaat, kolven juist niet zal werken.



ik had bij mijn dochter erg veel voeding, maar zodra er een kolf in de buurt kwam kreeg ik er geen druppel meer uit.