we zitten hier met een groot dilemma
onze oudste zoon wordt 4. kan al fietsen zonder zeiwieltjes en heeft al een oede fiets. vorig jaar heeft hij een trein van duplo gehad maar daar wordt na ons gevoel veel teweinig mee gespeeld een autobaan van wader komt ook eigenlijk niet tevoorschijn. wat is leuk .
een week later is zijn broertje jarig en die wordt 3 ik weet het niet meer hij wil een duplo motor die krijgt hij van een tante en een puzel van biba boerderij hij is erg goed in puzelen kan een puzel van 6, 9 en 12 stukjes zo maken
wie heeft er tips het zijn echte jongens
Buitenspeelgoed?
kapla, houten knikkerbaan (haba bijv, zelf in elkaar zetten), kasteel
Erg moeilijk die dingen (had zelf al een topic geplaatst voor mijn dochter, maar straks komt daar weer de vraag “wat koop ik voor mijn zoon” haha). Hebben jullie al een schommel/klimhut/skelter of zoiets?
En anders inderdaad wat Lune zegt. Een ridderkasteel lijkt mijn zoon wel wat.
Of verkleedkleren, mijn zoon is nu helemaal into Cowboys en Indianen, dus mooie verkleedset met accesoires (en voor de Indiaan nog een tipi?!). :think:
een speeltent (hema verkoopt af en toe leuke, of van die wigwammen of zo).
Een knikkerbaan is hier ook favoriet, en als je geen zin hebt om heel veel uit te geven aan een houten, kun je bij de grote speelgoedzaken ook voor een habbekrats een van plastic kopen. (mijn zoon heeft een lichte voorkeur voor de houten, maar met die van plastic wordt ook veel gebouwd).
leuke spelletjes! er zijn er heel wat te krijgen voor deze leeftijdsgroep. (en ga dan vooral eens kijken bij de wat betere speelgoedwinkels, die hebben spellen die wat meer aan de verbeelding van het kind overlaten, ipv van die hapklare spellen van mb…maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak…)
spelletjes zijn hier ook erg favoriet. Haba heeft hele leuke.
Hebben jullie al een houte treinbaan? Daar kan je ook weer leuke digne bij vragen. Leuke treintjes, bruggen ect.
Kapla doet het hier ook goed!
Of mooie boeken natuurlijk! Altijd leuk.
Trampoline (blijft hier favoriet, jongste heeft er 1 gekregen toen ze 3 werd)
Kapla
houten knikkerbaan
werkbankje (die heb je ook in alle soorten en maten)
keukentje(ook echte jongens vinden dat vaak leuk)
een tractor waar hij op kan zitten, met van die trappertjes. Zoek maar op marktplaats, genoeg te vinden. Vaak nog met een aanhangertje. Was en ik nog steeds populier hier in de zomer.
Een waterbaan. Heet dat niet aquaplay?
Zo’n traptrekker (met graafbak en aanhangwagentje) was hier met de 3e verjaardag van zoon een hit! :thumbup:
Hij speelt er nu nog steeds erg vaak mee en is nu ruim 6.
schommel was hier de hit toen de oudste 4 werd…
Playmobiel dan? Jesse had er al veel schik mee toen hij nog maar drie was.
Toen Pete 3 jaar werd, heeft hij een basisdoos van SmartMax gekregen. De eerste weken speelde hij er nog niet mee, maar samen met mij kan hij nu leuke toren maken.
Luc en Stan worden zaterdag 2 jaar en krijgen kleine (aanvulling) doosjes, zodat we nog grotere torens/bouwwerken kunnen maken.
Edit: even afbeelding erbij gezocht
tractor hebben ze al alle bij een grote en een kleine
nee houte trein hebben ze nog niet
schommel en glijbaan hebben we op de wei zijn we in de zomer heel veel te vinden
verkleeden zijn ze niet zo van
wat is dat kappala eigenlijk heb wel gezocht maar zijn ze daar niet nog te klein voor
zit wel te denken aan een spel voor de wii van dora of diego daar zijn ze groot fan
van en van bob de bouwer daar hebben ze veel autos van ben mp al aan het speuren voor de gene die ze nog missen zijn bijna niet meer in de winkel te krijgen
ga samen met mijn man even de tips door lezen want ze hebben al zo veel
hey wordt een trampoline voor hun samen met een kleinigheidje er bij
de oudste krijgt een vliegtuig allen voor de jongste nog wat verzinnen een auto baan van wader die hebben ze ontdekt of iets van duplo
heb al wat leuke dingen hier gezien die ik aan de fam kan vragen
nu aleen nog de maat van de trampoline we denken 305 rond
of een vierkante wat zal makkelijke zijn