het koperspiraaltje

was benieuwd wie hem heeft (gehad) en wat de ervaringen ermee zijn.



Ik lees dat je menstruatie langer kan aanhouden en dat je er iets meer last van hebt.

Nu heb ik sowieso bijna geen menstruaties vanuit mezelf, maar als ik ze heb heb ik ze wel enorm heftig.



Dus wilde weten of t altijd heftiger wordt met een koperspiraaltje.

Ik heb er een gehad. Ik had met de pil nauwelijks nog menstruatie, met het koperspiraaltje wat meer. Maar eigenlijk nog heel weinig, misschien 2 dagen wat meer.

Ik vond het verder ideaal, geen pilletjes meer slikken en na het verwijderen gelijk mijn normale cyclus en ook gelijk zwanger.

Na de zwangerschap wil ik er weer een laten plaatsen maar je menstruatie kan veranderen na een zwangerschap dus dan moet ik maar even kijken hoe het gaat.

Heb er zelf geen gehad, maar de buurvrouw is wel tot 2x toe dwars door het spiraaltje heen zwanger geraakt… :think:

Is Mirena dan niet meer iets? Daar wordt je menstruatie minder heftig van, zegt men.

Ik wil zo snel mogelijk na de bevalling aan de anticonceptie. Maar ik ga weer borstvoeding geven dus heb dan liever niks met hormonen.

En verder ben ik niet zo bang om door het spiraaltje heen zwanger te raken, want ik heb pco en dan is die kans sowieso al een stuk kleiner.

Ik heb een koper spiraal en heel tevrede.

Was het eerste half jaar wat heftiger, maar daarna niet meer.

Ben er nog elke dag blij mee, vooral vanwege alle hormonen.

Ik had voor m’n zwangerschap 'n koperspiraal en nu weer. Bevalt prima! Ik kan niet eens zeggen dat m’n menstruatie heftiger is nu, hooguit 2 tot 3 menstruaties na de plaatsing denk ik. Ik heb met de pil een heleboel geklooi gehad en ik vond het idee om geen extra hormonen in mijn lijf te hebben erg prettig. En aangezien ie zo goed bevallen was, heb ik nu dus nog niet eens nagedacht over een mirena. En idd, wat je al zegt, als we voor 'n tweede gaan dan is het hup, spiraal eruit en je weet al hoe je cyclus is en je kunt meteen “beginnen”.

Ik ben ook aan het denken aan een koperspiraaltje. Niet vanwege bv, maar vanwege de kunstmatige hormonen die er niet inzitten. Dus ik lees even mee :wink:

voor de bv hoef je de mirena niet te laten in de mirena zit de laagste dosering hormonen die je kan hebben in anticonceptie de hormonen komen dus ook niet in de bv.



koperspiraal is idd niet zo veilig als mirena of de pil

Hier jaren geleden een koperspiraal gehad. Ik vond het alles behalve prettig. Inbrengen deed pijn (had toen nog geen kids, maakt geloof ik een groot verschil). Heftige buikpijn tijdens de menstruatie en langere en heftigere menstruatie. Zeker 8 tot 9 dagen waarvan ik de 1e 4 echt leegliep. Sindsdien is m’n menstruatie altijd onregelmatig gebleven. Achteraf begreep ik ook pas dat een ei wel bevrucht kan worden maar niet kan innestelen. Vond ik een nare gedachte. Ik heb hem toen laten verwijderen en vond het een opluchting. Maar gelukkig ook genoeg positieve ervaringen hier. Succes met je keuze!

Ook ik ben op een gegeven moment gestopt met hormonale anticonceptie omdat ik er migraine van kreeg.

Mijn huisarts raadde mij toen ook een koperspiraal aan, maar net als Gaia vind ik het een erg onprettig idee dat een eitje nog wel bevrucht kan worden.



En persoonlijk vind ik het niet prettig als er iets in mijn lijf gestopt wordt…



Máár, ik zou me gewoon goed laten voorlichten, en doen waar je je fijn bij voelt. Zo te lezen is het toch een kwestie van ervaren. Succes!