Het is weer zover...

… om te beginnen met de Sinterklaasinkopen.

Nu doen wij altijd zo´n spel thuis waar je dan voor een bepaald bedrag een aantal cadeautjes moet kopen en die d.m.v. dat spel dan worden uitgedeeld zeg maar.

Maar omdat we dat al een aantal jaren zo doen ben ik een beetje inspiratieloos.

Wie weet er iets leuks om hiervoor te kopen?

hoe heet dat winkeltje hier in de stad expo?? daar heb je altijd van die grappige dingen, als ik het dan niet weet dan loop ik daar even naar binnen… ik ben namelijk altijd inspiratieloos haha

Welk bedrag had je ongeveer in gedachten?

En is het iets voor kinderen of volwassenen?

Is het een dobbelspel waarbij je op den duur ook cadeautjes kunt ruilen als ze al uitgepakt zijn? Doen jullie heel serieus?

Anders vind ik het namelijk altijd hilarisch om één waardeloos ding te kopen wat eigenlijk niemand wil, moet je eens kijken hoeveel dat ding geruild wordt :lol: . Wel maar ééntje, want dan is er toch nog altijd iets leuks te krijgen. En ja, wie er op het einde mee zit heeft gewoon pech. Maar dan moet je wel in een gezelschap zitten waarin de rest er ook de humor van in kan zien.

Leuk idee Femke :mrgreen:

ik koop altijd een staatlot. Tijdens een spel zoals femke zegt is dat altijd erg geliefd en de meeste willen dat wel hebben.

iets leuks voor kerst doet het hier ook altijd wel goed.

En doen er idd ook altijd een grappig, nutteloos ding bij. en ow wat balen als je net dat nutteloos ding zelf hebt op het eind!

Wij zijn met allemaal volwassenen in de leeftijd van 20 tot 78 jaar.

We willen eigenlijk voor 15 euro 5 cadeautjes kopen.

Het is wel een gezelschap dat van humor houd.

Zo heb ik een keer een heeele grote witte onderbroek in een grote doos met een paar stenen ingepakt…



We doen inderdaad het dobbelspel waarbij de cadeautjes dan geruild worden.

Alleen pakken we de cadeau´s pas uit als het spel voorbij is.



Goed idee van de Expo Tamaar.

Kan ik ook altijd nog even kijken.

Action heb ik al gehad, die hadden niet echt iets leuks vond ik.



Bedankt voor het meedenken!!

@knipoogje1983 wrote:

ik koop altijd een staatlot. Tijdens een spel zoals femke zegt is dat altijd erg geliefd en de meeste willen dat wel hebben.


Ik doe er meestal een kraslot bij.
Dat valt ook wel in de smaak hier.

Wij hebben dat spel ook ooit gedaan, met kadootjes van 2,50. Mijn vader had toen een briefje van 5 doormidden geknipt en zo had 'ie dus al twee kadootjes. Was ook erg leuk, want degenen die allebei zo’n half briefje hadden zaten natuurlijk te azen op de andere helft. (En als iemand hem dan compleet heeft, is er altijd wel weer iemand die roet in het eten gooit :lol: ).

action heeft ook leuke dingen.

blokker heeft dit ook.

@Drella wrote:

Wij hebben dat spel ook ooit gedaan, met kadootjes van 2,50. Mijn vader had toen een briefje van 5 doormidden geknipt en zo had 'ie dus al twee kadootjes. Was ook erg leuk, want degenen die allebei zo’n half briefje hadden zaten natuurlijk te azen op de andere helft. (En als iemand hem dan compleet heeft, is er altijd wel weer iemand die roet in het eten gooit :lol: ).


Dat is ook een goeie ja :lol: .

@Femke Fataal wrote:

@Drella wrote:
Wij hebben dat spel ook ooit gedaan, met kadootjes van 2,50. Mijn vader had toen een briefje van 5 doormidden geknipt en zo had 'ie dus al twee kadootjes. Was ook erg leuk, want degenen die allebei zo’n half briefje hadden zaten natuurlijk te azen op de andere helft. (En als iemand hem dan compleet heeft, is er altijd wel weer iemand die roet in het eten gooit :lol: ).


Dat is ook een goeie ja :lol: .




Heel goed idee! Ik had ook al wat gevraagd aan de keukentafel, maar had deze nog niet gezien! Ik zit met hetzelfde, wij doen dit ook elk jaar en nu inmiddels inspiratieloos!



Hier gingen de douglasbonnen altijd erg goed! En iedereen koopt hiet altijd dingen die ze zelf leuk vinden, dan is het spel ook altijd extra spannend!