Wandelaars vinden dode baby in Oosterhout
Uitgegeven op woensdag 12 maart 2008 om 17:35:52
(Novum) - Wandelaars hebben woensdagochtend in Oosterhout een babylijkje gevonden. De Brabantse politie tast nog in het duister over de doodsoorzaak van het kindje. De baby was hooguit een paar dagen oud, stelt een politiewoordvoerder.
Het lichaampje lag aan de rand van een bosgebied aan het Wilhelminakanaal Zuid. De wandelaars vonden het lijkje daar rond 11.00 uur. Hoe het daar is terechtgekomen is nog onduidelijk. Evenmin is bekend of het om een jongetje of meisje gaat.
De politie is een uitgebreid sporenonderzoek gestart in het bos. Sectie moet uitwijzen hoe het baby’tje om het leven is gekomen. Woensdagmiddag hebben de ouders zich nog niet bij de politie gemeld.
[Copyright 2008, Novum]
Onvoorstelbaar dat iemand zoiets kan doen. :shock:
Misschien waren er wel problemen, maar dan toch zijn er andere oplossingen. Kan dit soort dingen nooit begrijpen.
en het gaat maar door…
Het is te verschrikkelijk voor woorden.
Er zijn zoveel manieren om een kind een gelukkig leven te bieden als je het kind zelf niet zou willen/kunnen opvoeden…
Waarom nou zo… :snooty:
Wat erg weer. Ongelooflijk.
OOSTERHOUT - Het dode baby’tje dat woensdag in Oosterhout is gevonden, is een pasgeboren jongen. Dat blijkt uit sectie die donderdag op het lichaampje is verricht.
Hoe het kind om het leven is gekomen is nog niet bekend. De politie gaat uit van een misdrijf en denkt dat iemand vanuit wanhoop heeft gehandeld. Het babylijkje werd woensdagochtend gevonden in een bosgebied bij het Wilhelminakanaal in Oosterhout. De politie heeft nog geen idee hoe het kind daar terecht is gekomen. Wel zijn er al tips binnen gekomen.
Een groot onderzoeksteam probeert de ouders van overleden baby op te sporen. De politie gaat overleg met de gemeente Oosterhout bekijken hoe het kind een waardig afscheid kan krijgen
Ooo, ik rij hier bijna elke dag met mijn mooie lieve dochter voorbij. Het idee dat we daar gisterochtend langsgereden zijn en dat daar dus op dat moment dat kindje een paar meter verder lag…
Onbegrijpelijk.
Nu het zo dichtbij gebeurd is vraag je je toch de hele tijd af of je de moeder misschien kent.
vindt het heel erg akelig zoiets.
echt waar heb er geen woorden voor zulke mensen hun hele leven het gevang in en gesteriliseert worden :evil:
Nou, wat moet je wanhopig zijn om tot zo’n daad te komen…
Het is nooit goed om zo je kindje te dumpen, maar ik heb “bewondering” voor de moeders die zo helder blijven om het bijv. bij iemand voor de deur te leggen, zoals een tijdje terug ook is gebeurd.
Zo heeft het onschuldige hummeltje tenminste nog een kans…
Maar zo, zo ergens dumpen, nee, onmenselijk.
Maar ik denk persoonlijk dat de moeder al genoeg gestraft is met de wetenschap dat ze haar zoontje van het leven heeft beroofd…
ik vindt niet dat ze al genoeg gestraft is hoe wanhopig je ook bent (was zelf 16) dan leg je nog nooit je kind in een bos achter.
Van mij mag ze gestereiliseert worden echt waar :silenced:
Met mijn mening dat ze al gestraft is, sluit ik een sterillisatie niet uit… Het is absoluut noodzakelijk dat zo iemand geen kinderen meer krijgt.
Maar ik kan me ergens best de wanhoop voorstellen. Al hoeft dat tegenwoordig niet meer in deze tijd. Vanaf het moment dat je ongesteld wordt, kun/mag (moet??) je aan de pil, dus ongepland zou niet meer samen moeten kunnen gaan met zwanger zijn.
ik kan hier kwaad om worden :evil:
Ik kan zoiets nog steeds niet bevatten. Ook al wordt er gehandeld uit nood.
Er zijn zoveel mensen die dat kindje een goed thuis hadden kunnen geven. Er zijn mogelijkheden. Via internet kan je zoveel zelf opzoeken en kijken wat je voor je kindje had kunnen doen. Qua adoptie, pleeggezinnen, noem maar op.
Waarom moest dit kindje nou weer dood.
Ik ook, maar dan vnl om de reacties van mensen.
Maar goed, die discussie hebben we al eens eerder gevoerd.
Ik ben vnl verdrietig om de dood van dit kindje.
En ik leef ook mee met de moeder, want mén, wat moet zij door een hel gaan…
(los van of ik het eens ben de ‘keuze’ die ze gemaakt heeft)