Het is alweer bijna zover.....

… Hij krijgt zijn 3 en 4de prik volgende week… ( heb nu al buikpijn ) maar heb even 2 vraagjes


  • is jou kindje er ziek van geworden… zo ja hoeveel dagen? ( wij gaan 15 december op vakantie prikjes zijn 11 december )


  • Is het echt raadzaam om van te voren een zetpilletje te geven werkt dat?

Hier tot zover geen problemen gehad met prikjes, hooguit wat extra slapen :wink:. Ook geen zetpilletjes. Denk dat het je mee gaat vallen :wink:.

Hier alleen bij de eerste en 2e prik wat verhoging gehad, maar ik zou niet op voorhand al een zetpil gaan geven.





sterkte :hug: altijd zo zielig :hug:

Hier nog nooit last gehad van prikjes. En op voorhand een zetpil geven… daar ben ik geen voorstander van. Ben helemaal niet dol op med. bij die kleintjes, tenzij het echt nodig is. Ik persoonlijk zou dat dus zeker niet doen.

Kaylee heeft nooit last gehad van de prikken en Jayden tot nu toe ook niet.



Ik ben niet zo’n voorstander van preventief zetpillen geven, als het nodig is, geef ik dat soort dingen liever niet. Als je merkt dat hij wel last heeft, is een zetpil snel genoeg gegeven toch?

Preventief zou ik het zeker niet doen. Hier ook niet gedaan en ook nooit nodig geweest. Wel eens eentje achteraf, maar echt een enkele keer. Lekker knuffelen en wat extra aandacht, doet al veel.

Mijn dochter was niet zieker van het 3e en 4e prikje dan van de 1e en de 2e. Ze heeft geloof ik een uur gehuild die dag en veel geslapen, maar de dag erna was ze weer helemaal de oude. Ik ben zelf niet zo happig op het preventief een zetpil geven.

Ik zou zeker niet van te voren die zetpillen geven hoor.

OP het moment dat het nodig is dan werkt het toch ook aardig snel.

Zo ziek worden ze niet hoor van die prikjes. Hoogstens een beetje

koortsig.



Sven is alleen bij de 1e prikjes wat koortsig geweest 's-nachts

(ik ga toen nog nachtfles) maar bij de 2e en 3e

prik niet eens meer. Na een prik slaapt hij doorgaans wel

veel meer, dat is het enige.

Lianne heeft van alle prikken geen last gehad, ze was hooguit een beetje slaperig erna. Preventief een zetpil zou ik ook niet geven, alleen achteraf als je ziet dat je kindje er veel last van heeft.

Van de DKTP prikken heeft Marit nooit geen last gehad! De BMR en meningkokken hebben we net gehad vorige week…Dat is nog even afwachtten dus…