het is 9 uur en ik ....

ben pannenkoeken aan het bakken …



Ik word lichtelijk misselijk van de baklucht zo vroeg, maar het is voor het goede doel … kersteten op de psz.



Nog meer lotgenoten die aan het koken zijn voor het kerstdiner :mrgreen:

jaaa leuk hé gister pizza voor may haar school gemaakt en nu snert aan het maken voor kerstfeest met collega’s… voor morgen maar het moet een dag “oud” zijn voordat het lekker smaakt zeggen ze…



vanavond nog tapas voorbereiden en dan morgen de hele dag in de keuken staat :lol:

Dinsdagochtend had ik om 8 uur knakworstjes in bladerdeeg in de oven staan. Vrijdagochtend nog een keer.

Vandaag heeft Mischa kerstige servetten mee naar school genomen. Gelukkig had ik me daar niet opgegeven voor één of ander bakkerig iets, want ik ben nu hartstikke ziek, was dus niets van gekomen.

Dit jaar helaas niet… De kerstcommissie wilde dit jaar ‘eens iets anders’. Terwijl de kinderen en leerkrachten al uitkeken naar het dineren in de donkere klas met lichtjes :inlove:



A.s. woensdag hebben we een kerstmarkt, ook leuk hoor. Ze zijn al vanaf 7 dec aan het knutselen en produceren. Verdeeld over 3 groepen (dit ivm voorschriften van de brandweer en wij zijn uitgenodigd voor de 2e groep van half 7 tot half 8) kun je een ronde lopen door de 2 gebouwen en ‘inkopen’ doen op de kerstmarkt.

Hier is het gewoon nog geen tijd voor het kerstdiner. De kids moeten nog 1 week naar school hier.

@mama van Esmay wrote:

jaaa leuk hé gister pizza voor may haar school gemaakt en nu snert aan het maken voor kerstfeest met collega’s… voor morgen maar het moet een dag “oud” zijn voordat het lekker smaakt zeggen ze…



vanavond nog tapas voorbereiden en dan morgen de hele dag in de keuken staat :lol:




Het is pas snert als het een dag oud is.

En inderdaad is dat lekkerder.



Daarvoor is het erwtensoep.

Ik heb het zweet op mijn rug staan :mrgreen: Vanmorgen racen met de slee om mijn vrachtje op school en de psz af te zetten en gelijk begonnen met bakken … nog 2 pannenkoekjes … over 10 minuten zit ik in de auto. En dan helpen om het grootste gedeelte in hun mondjes te krijgen ipv er om heen.



Ik ruik heerlijk naar vette hap.

Ik word trouwens al misselijk als ik denk aan de lucht van pannenkoeken.

Haha lekkerrrr, pannenkoeken op de vroege morgen :drool:



Ik heb gisteren pizza’s gebakken voor school. Homemade dan he, niet van die piccolini’s waar sommige ouders mee aankwamen :silenced:

Alles was op :angel:

ik mag vanmiddag 80 mini-appelflapjes gaan bakken met mijn kinderen :drool:

hier vanavond ook kerstdiner op school



alle ouders konden op een lijst aangeven wat ze maken, en er stonden allemaal al pannenkoeken en bladerdeeg hapjes op, dus deze mama zorgt voor een gezonde hap.



komkommer met tomaatjes, en nog makkelijk ook!! :mrgreen:

hier hebben ze morgen kerstlunch en ik hoef alleen maar 2 pakjes plakjes kaas mee te nemen :mrgreen:

Ik stond vanmorgen ook al om 9 uur kleine gehaktballetjes te maken voor het kerstdiner van vanavond :smiley: .

Hier ook vanavond kerstdiner. Ik heb het gistermiddag gemaakt. Knakworstjes in bladerdeed (superhandig) en brownies. Straks racen om kind op te halen van BSO en dan om half 6 te brengen naar school.

Ja, hier ook kerstdiner! Dus ik ga straks gevulde wraps maken…

Hier morgen kerst"ontbijt" op school en ik hoef er helemaal niets voor te doen, dat doet school zelf!

Ik heb het weer makkelijk, ik maak een knakworstjeskerstboom…

Al jaren een succes op het diner…



Pak een platte doos in met alufolie en teken daar een kerstboom op. Dit jaar 3 dozen, dus denk ook kerstengel en kerstklok. En dan binnen die vorm coctailworstjes prikken…



Makkelijk en staat superleuk…



Vorig jaar was diner hier een mislukking. Allemaal zulke vreemde gerechten, dat de kids nog honger hadden toen ze thuiskwamen…