Het huis Anubis

Even een vraagje, zoals jullie kunnen zien aan de banner is Ml ong. 4.5 jaar.Toen ik haar bij de oppas ophaalde keek ze dus het Huis van Anubis.

Ik heb het nog nooit gezien maar volgens mij ligt de leeftijdsgrens hoger dan 4 jaar of niet?

Ik wil ook niet gaan zeiken ofzo, maar ik heb het idee dat het best eng is voor een klein kind.

Wel heb ik Ml gevraagd wat ze ervan vond…ze vind het superleuk en ook wel een beetje eng…en ze wil het heeel graag zien…

De serie wordt aangezet omdat de dochter van de oppasmoeder dit graag wil zien en dus een heel stuk ouder is.

Het buurjongetje van Ml, van dezelfde leeftijd, kijkt ook mee en ook nog een ander kindje van 2.5…



Wie van jullie kent deze serie?

En wat vinden jullie?

Hoi!



Mijn dochter van 7 vindt het geweldig. En haar broertje van net 4 kijkt gewoon mee. Hij snapt er de helft niet van maar vindt vooral de personen leuk. En de muziekjes zijn spannend. Ik denk dus dat een vierjarige er op een heel andere manier naar kijkt. Dus af en toe meekijken lijkt me niet echt heel erg. Of ze moet er echt last van krijgen natuurlijk…

Mijn kinderen vinden op het moment alles eng, dus ik laat ze er niet naar kijken (weten denk ik niet eens wat het is). Ik zou 4 1/2 ook te jong vinden eerlijk gezegd. Als de gastkinderen bij mij zijn en we kijken tv laat op de middag (gebeurt niet echt vaak) dan past Indy zich aan het niveau van de kleintjes aan. En ach, ze vindt Dora ook nog steeds leuk :wink:

Anubis en 4,5 jaar…

Jan volgt Anubis vanaf de eerste aflevering.

Het kan soms best spannend zijn (al doet de muziek dat vooral).

Ik denk dat een 4,5 jarige het niet altijd zal snappen.

Ik zou dan denk ik wel meekijken, jij weet zelf hoe Ml is met enge dingen op tv, of ze dat wel of niet trekt zeg maar.

Het is op zich wel een leuke serie.

Ik dacht dat de Anubis ellende na afgelopen vrijdag wel klaar was.

Of zijn ze weer opnieuw begonnen?



Wij vinden het zelf eigenlijk te eng (geesten oproepen etc.) en we zitten mee te kijken om het maar te relativeren. Zo’n geval van “alle meiden uit de klas kijken het dus ik ook” :roll:



En Lev kijkt dan ook mee, het huis Anoooouuuk zingt hij :oops:

Hij is fan van Appie :inlove:



Ik vind het een meekijken-gewenst geval eigenlijk.

Hmm…dat meekijken wordt moeilijk als mama aan het werk is :wink:

Ik geloof dat de oppasfamilie dvd’s bekijkt en geen tv.

Maar goed, ik ga het wel bespreken met de oppasmoeder…hoe weet ik nog niet precies.

Ml heeft het steeds over ene Nienke…dat zij haar wil zijn want Nienke wordt opgesloten…



Bedankt tot dusver voor jullie reacties!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Huis_Anubis_(serie)

mijn oudste van 8 vind het ook super spannend, maar kijkt graag…

denk dat een kind van 4,5 jaar nog niet veel ervan snapt :think:

Bedankt voor de link Lydia, ik had Wikipedia idd al geraadpleegt. :wink:

Van mij hoeft Ml er ook niet alles van te snappen, het gaat er mij alleen om dat het niet te eng voor d’r is…ze is er zelf heel enthousiast over hoor, juist omdat het best eng is…

Tja, als ze het zelf niet echt heel eng vind? Ik vind het een hele leuke serie voor de kinderen, al zijn die van mij wel wat ouder, 10 en 12 en die kijken graag, ik kijk af en toe stukjes mee.



vind de serie in de categorie Hamelen en Q en Q vallen, Eindelijk eens weer een leuke serie voor de wat oudere kinderen die voor hun best spannend kan zijn.

Op Wiki staat adviesleeftijd rond de 13 jaar :shock:

Dan is 4 wel erg jong. Amber heeft het nog nooit gezien. Maar zij kijkt altijd nick jr. of jimjam.

adviesleeftijd van wiki is erg overdreven denk ik. vanaf 8 jaar alleen kijken kan best, en vanaf 4 jaar af en toe kijken samen met een volwassene is volgens mij ook prima.

hier kijken ze allebei.

M.ilou is fan, Y.annick kijkt soms (zit meestal te lego-en)

Mijn zoon van bijna 9 vind er niet zo gek veel aan,maar mijn dochter van net 5 is er helemaal leip van.Ik heb haar een paar keer gevraagd of ze het niet eng vond,en nee hoor dat was niet het geval.Maar weken terug had ik een film gedownload en daar heb ik samen met de kids geboeid naar zitten kijken,ik vond hete rg leuk.en mijn zoon vond de film ook te gek.

Ik vind dat het per kind afhankelijk is of ze kunnen kijken.Ik weet zeker dat mijn nichtje die maar 3 weken scheelt met Britt er nachtmerries van zou krijgen.

bij mij in de klas (groep 5) kijken een aantal meiden het, ik zou het dus ouder inschatten maar heb het eigenlijk nog nooit gezien…

mijn oudste heeft straf,

mag een hele week geen Huis Anubis…

en ohhh wat is hij lief vandaag :oops:

vind 4.5 toch wel jong. komen enge dingen in voor…