Zwanger!!! Totaal onverwachts kwam ik er op 20 juni vorig jaar achter dat ik zwanger was! :shock:
Na enige twijfel besloten om er mee door te gaan, want ik ben nog maar jong en zat totaal niet in de ideale situatie om een kleintje op de wereld te zetten.
(achteraf gezien snap ik niet dat ik heb kunnen twijfelen :o )
Na een bezoek aan de verloskundige wist ik dat ik 10 weken zwanger was, mijn vriend en ik hebben alles omgegooit en een huis gekocht, om alles klaar te maken.
Ik heb een fijne zwangerschap gehad, nooit ziek zwak of misselijk, alles verliep prima.
Bij 20 weken zijn we te weten gekomen dat het een jongetje was, wij allebei dolgelukkig! Voor de rest zag alles er toen prima uit.
Ik had alleen een voorliggende placenta, lag niet voor de uitgang, maar op het randje, zou verder weg trekken naar mate de zwangerschap volgde.
Met 25 weken hebben we een pretecho gehad, dit was in 1 woord geweldig!
Toen naderde de 26ste week, ik was 26 weken en 3 dagen zwanger, op zondag avond, ik vergeet het nooit meer.
Ik begon spontaan te boeien! En niet zo’n beetje ook, heb de verloskundige gebeld en die is gekomen.
Ze vertelde me dat ik me geen zorgen moest maken, dat het waarschijnlijk een adertje was die is gesprongen. En ze is weer weg gegaan, 24 uur bedrust had ze gezegt.
Maar toen ik na een uurtje opstond stroomde het langs mijn benen, dit kon niet goed zijn. Ik heb weer gebeld, en toen heeft ze me doorgestuurd naar de gyn. in bergen op zoom. Hier hebben ze naar me gekeken, ik had geen ontsluiting. Maar het ctg apparaat vertelde me wel dat ik weeen had… Het enge was, dat ze mij in bergen op zoom niets vertelde alleen dat ik naar het sophia kinderziekenhuis in rotterdam moest. Dus daar ging ik. In de ambulance met spoed naar rotterdam.
Daar aangekomen hebben ze mij longrijpende injectie’s gegeven. en een echo gemaakt. Mijn placenta liet los, een klein stukje. We hoopte dat het stopte moet bloeien, en dat deed het.
Maar na 5 dagen plat liggen had ik zo’n rugpijn dat ze me verder onderzochten, het ging niet goed, het hartje van de kleine ging steeds langzamer en om kwart over 2 s’middags is Valerio gehaald op 1 november. Hij woog 1025 gram maar had een score van 9-10-10 dus prima!
Ik was op dat moment 27 weken en een dag zwanger, het was dus heel vroeg.
Maar wonderbaarlijk heeft de kleine held zich er heel goed doorheen geslagen. na 5 weken rotterdam en 5 weken breda had ik mijn kleine ventje eindelijk thuis. En hij doet het nog steeds goed, hij is wat aan de kleine kant. Nu 3 kilo. Maar een echte driftkop en een vechter!
Welkom en veel lees en schrijfplezier
Gefeliciteerd met de geboorte van Valerio :dance:
Wat n vechter die knul van jullie :thumbup:
Hoi!
Gefeliciteerd met je kleine! Geweldig zeg dat ondanks alle problemen je nu een kleintje hebt. Geniet ervan. Ik hoop in september weer een gezond kleintje in mijn armen te kunnen houden. Onze Jasper is ons engeltje en op 6 januari 2007 overleden en geboren. En we weten nog steeds niet precies wat er mis is gegaan. In alle stilte is ons kleine dappere mannetje van ons weggegaan.
Geniet van je kleine!
Groetjes Nati
Welkom…
Maar wat een verhaal zeg… :shock:
Maar alsnog gefeliciteerd met jullie zoontje,gelukkig dat hij het zo oed doet!
veel plezier hier!!
En idd een vechter zeg!!
Zo, dat was spannend zeg. Gelukkig met een happy ending. :thumbup:
Gefeliciteerd en veel plezier hier.
van harte gefeliciteerd met jullie kleintje.
In het begin van het verhaal was ik bang dat hij het niet ging halen maar wat een geweldig einde! en wat een apcar score!! wat zullen jullie trots zijn. geniet maar lekker van je kleintje
:-* inge
Wat een verhaal :shock:! Maar je mannetje is dan toch thuis :dance:! Van harte gefeliciteerd nog met je zoon! En natuurlijk van harte welkom op dit warme en gezellige forum!
:: welkom ::
wat een verhaal meis, jeetje dat was echt kantje boord maar gelukkig is hij een echte vechter!
gefeliciteerd met jullie zoon.
en veel schrijf plezier hier!
:-*
Goede binnenkomer met zo`n verhaal! gelukkig hebben jullie een kanjer van een zoon!
Veel plezier hier en welkom natuurlijk.
Welkom en veel schrijfplezier!
Wat een verhaal zeg, fijn dat je mannetje zo’n vechter is en dat het nu goed gaat.
welkom!
wat een bijzonder verhaal zeg!! Wat een vechtertje!!
Welkom en gefeliciteerd.
Wat een verhaal zeg, gelukkig is alles goedgekomen. :thumbup: