Het grote hoe haalt Soesa poep uit Sem's luiers topic

Ik heb weer eens een lekker klusje van de arts gehad :shifty: . Ik moet omdat Sem te licht is (-2 op de curve) 3 dagen lang een voedseldagboekje bijhouden en ook 3 dagen lang zijn poep verzamelen, zodat ze kunnen bekijken wat er aan calorieën in gaat en wat er van verbruikt wordt. Nou is dat leuk als hij een net rond drolletje in zijn luier deponeert maar dat is natuurlijk niet zoals het in het echt gaat hè?! Hij had vanavond vanuit het kdv gepoept (weet niet of het er al zat toen ik hem haalde) maar eenmaal thuis was het lekker aangekoekt in zijn luier en hoe krijg ik dat er nou uit? Ik mag de luiers niet bewaren het is de bedoeling dat ik zoveel mogelijk ontlasting bewaar met zo min mogelijk urine.

Ik ben nu met twee lepels aan de slag gegaan maar ik kreeg maar heel weinig uit de luier eigenlijk, dus heb maar een klein gedeelte in zijn poepemmertje kunnen doen. Iemand nog ervaringen of tips? Ik heb namelijk nog 2 dagen te gaan :roll:

Oh enneh moet het koel bewaren, maar ik ga dat stinkende blikje drollen toch echt niet in mijn koelkast zetten :sick: :naughty: . Hebben ook maar 1 koelkast iemand ook daarvoor nog een tipje?

ALs je nou eens van die dunne papierachtige inlegvelletjes haalt die ze normaal in een katoenen luier leggen voor de poep?

O en misschien een koelbox vor je emmertje waar je geregeld nieuwe koelelementen inlegt? :think: Koelelementen zijn gelukkig niet zo duur dus kun je evt. naderhand wegmikken…

Ik zou het liever ook niet in mijn koelkast hebben trouwens :angel: :sick: :mrgreen:

Zonder luier laten lopen en hopen dat er een mooie drol uitvalt.

Daarna even dweilen :mrgreen:

koelelementen inderdaad

Sterkte! :sick:

Hopelijk kunnen ze er wel wat mee, dan doe je die moeite in ieder geval niet voor niets.

ik heb ook wel eens poep moeten verzamelen

maar je hebt speciale poep (faces) monster potjes en daar zit dan in de dop een schepje verwerkt

misschien kan je zoiets bij de apotheek halen

ik zou gewoon de luiers inleveren…

zo doet de kraamhulp dat toch ook :lol:

Bedankt voor het meedenken meiden! De inleggers was wel een goede maar las de tip uiteraard pas zaterdagavond :roll: . Ook de koelbox is een goede tip! die had ik wel in huis. Ik moest echt alles bewaren dus in die kleine fecespotjes wordt dat een beetje een gedoe :sick: (dat heb ik al eens moeten doen voor een TFT test en dat is me toch een geviezerik, ben niet vies van een beetje poep maar toen :silenced: ). Complete luiers inleveren kan ook niet omdat er zo min mogelijk urine bij moet zitten.

Het zit er inmiddels op en het is me wel meegevallen. Heb wel gisteren en vandaag ongeveer de halve dag met mijn neus aan zijn kont gelopen om te voorkomen dat ik iets over het hoofd zag en uiteraard besloot hij vandaag op visite even lekker te gaan poepen :roll: . Dus zakje poep in zo’n geurzakje bij sm in de schuur bewaard :mrgreen: . Morgen de boel inleveren en het zit er voor nu weer op, dan 18 augustus de uitslag dus ben benieuwd!

het was mijn klusje niet diep respect…

mijn hub had dan mooi een paar dagen vrij kunnen nemen hij is ook niet echt vies van poep (ervaring met koeien bevallingen enz)

@poeizie wrote:

ik heb ook wel eens poep moeten verzamelen

maar je hebt speciale poep (faces) monster potjes en daar zit dan in de dop een schepje verwerkt

misschien kan je zoiets bij de apotheek halen

Dat heb ik hier ook gehad, en dat gaat echt super.

Ach als je er maar op tijd bij bent schud je het wel zo uit de luier natuurlijk, maar ook die aangekoekte poep krijg je er met die schepjes moeilijk uit en dat is bovendien voor kleine beetjes poep, zie even een hele grote bak voor me met een deksel met een grote lepel er aan :mrgreen: