Het gaat beter!

Een aantal van jullie is al op de hoogte van onze “lucht-problemen”.

Ondertussen is er ook een lactatiedeskundige bijgeweest. We doen het hartstikke goed (aanleggen, drinktechniek, etc.) maar doordat hij tijdens het voeden gepijnigd wordt door de lucht die reeds in zijn buik zit, laat hij telkens los en gaat huilen. Hierdoor krijgt hij natuurlijk weer meer lucht binnen en zitten we in een vicieuze cirkel. Daarbij heeft hij gevoelige darmen die erg van regelmaat blijken te houden.

Dus tijdelijk geef ik afgekolfde melk in tommee tippee fles, dat gaat ook goed als ik werk en doordat hij bij de fles op 1 of andere manier minder geplaagd wordt door de buikpijn, laat hij niet los en huilt hij niet. Zo proberen we de lucht uit zijn darmen te krijgen en te voorkomen dat er weer nieuw inkomt (wat hij niet via boeren wegkrijgt). Slaperig aanleggen doe ik ook, maar als hij weer gaat huilen door krampen moet ik hem ofwel rustig krijgen ofwel via afgekolfde BV verder voeden.

Mijn ene borst kan een harde TSR hebben, als ik weet dat weer zo zal zijn (ik kan van tevoren aan de hand van de gevuldheid van mijn borst dat inschatten) dan kan ik er voor kiezen om deze borst afgekolfd tegeven en de andere aan te leggen. Zwaartekrachtvoeding (hij op mijn buik en ik liggend) kan ook, maar hij vindt dat niet prettig.

Hij krijgt ook buikpijn 's nachts als hij op zijn rug slaapt. We proberen johannesbroodpitmeel uit, om te kijken of het minder vloeibaar zijn van de melk uitmaakt voor de buikpijn 's nachts.

Verder proberen we een voedingsschema aan te houden, tenzij hij echt eerder komt met honger. (dat geeft hij duidelijk aan!)

Dinsdagavond is zij geweest en het gaat nu al beter! :smiley: Hij heeft veel minder buikpijn en in ieder geval vooralsnog geen soort van koliekaanvallen. Hij moppert af en toe nog wel voor windjes laten, maar vooralsnog niet volle paniek huilbuien. :dance: Ik :pray: dat dat zo blijft!!

Morgen naar het CB en dan ook nog aan de KA vragen of die naar zijn buik wil kijken (zeg maar voelen/luisteren)

X Do

Do, fijn dat het nu beter gaat. Je had er nog niet over verteld bij de stoppers.

Groetjes

Karin

Oh wat fijn, hopelijk komen jullie nu verder!! Succes!

Ha fijn! Hopelijk blijft de buikpijn nu weg :thumbup: